سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین:

۳۱۸متخلف محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در اجرای قانون حفاظت محیط زیست تعداد ۳۱۸پرونده قضایی در استان تشکیل شده که از این تعداد ۱۷۱پرونده بررسی و ۱۴۷پرونده در حال رسیدگی است.

۳۱۸متخلف محیط زیست به مراجع قضایی معرفی شدند

مهران شنتیایی با اعلام این خبر گفت: در اجرای قانون شکار و صید و برخورد با شکارچیان و متخلفان تعداد ۱۶۸پرونده به مراجع قضایی ارسال که از آن تعداد ۱۰۲پرونده محکومی صادر شده و ۶۶پرونده در جریان است که از متخلفان مبلغ ۸۶۱/۷۵۰/۰۰۰ریال ضرر و زیان جانوران وحشی وصول و به حساب خزانه واریز شده است.

شنتیائی ادامه داد: در اجرای قانون حفاظت و بهسازی و جلوگیری از آلودگی محیط زیست در بخش صنایع تعداد ۱۵۰پرونده تشکیل و به مراجع قضایی استان ارسال شده ،که تعداد ۶۹پرونده منجر به صدور حکم شده و مابقی در حال رسیدگی است.

او اظهار کرد: در آرای صادره علاوه بر جزای نقدی می توان به صدور حکم به تهیه مقاله در مورد فوائد دفع پسماند و تهیه وسایل کمک آموزشی و پخش در میان نیازمندان، تهیه لوازم خانگی برای جهیزیه نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، انجام خدمات رایگان و... به عنوان مجازات تکمیلی اشاره شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: احکام صادره در دادگستری استان قزوین نشان دهنده حساسیت مسئولان قضایی نسبت به محیط زیست است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها