مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین:

قزوین در جذب سرمایه‌گذاری خارجی پنجم شد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: علیرغم تحریم و فشارهای اقتصادی در سال جاری در میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در رتبه پنجم کشور قرار گرفته‌ایم.

قزوین در جذب سرمایه‌گذاری خارجی پنجم شد

فرزین بهنامی فر در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در محل اداره امور اقتصادی و دارایی استان قزوین برگزار شد با تبریک دهه مبارک فجر گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده ارائه کرد و گفت: در یک سال اخیر با راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری استان تلاش کرده ایم تا ضمن تقویت تعامل و ارتباط دستگاههای اجرایی برای تسهیل در کارها اقدام شود زیرا به نظر می رسد دستگاهها ارتباط افقی با هم ندارند تا خدمات تسهیل شود.

او اظهارکرد: پنجره واحد با هدف یکپارچه سازی و تسهیل امور در بستر الکترونیک راه اندازی شده تا هر سرمایه گذار بتواند در سامانه الکترونیک تقاضای خود را پیگیری کند و مسیر جایگزین هم داریم که هوشمند است هرچند باید فرآیند آن تکمیل شود.

بهنامی فر تصریح کرد: با ایجاد پنجره واحد، فضای استعلام استاندارد شده و به تعدد استعلام از دستگاههای دیگر نیازی نیست و با این کار شاهد کاهش زمان و شفافیت در امور هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: از خرداد ماه سال گذشته دو سامانه برای جلب رضایت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی راه اندازی شده و سامانه «دادور» برای دادخواهی از دستگاهها بوده و هر فعال اقتصادی که شکایتی از ادارات داشته باشد در سامانه ثبت کرده و در یک هفته به آن پاسخ داده می شود.

او گفت: در سامانه «یاور» هم اگر ابهامی در حوزه کسب و کار باشد متولی ستگاه موظف است آن را در 5 روز پاسخ دهد که این سامانه ها در اصلاح امور بسیار تاثیرگذار است و می تواند دغدغه فعالان اقتصادی را کاهش دهد.

بهنامی فر تصریح کرد: شناسایی مقررات زاید و متناقض با سایر مقررات از کارهای دیگر انجام شده است تا بتوانیم فرآیند سرمایه گذاری و تولید را تسهیل و تسریع کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد:در حوزه اقتصادی برای جذب سرمایه گذار اقدام به شناسایی و معرفی فرصت ها کرده ایم که در این راستا تاکنون با تهیه مطالعات کارشناسی بیش از ۲۳۰فرصت برای سرمایه گذاری خارجی شناسایی و به وزارتخانه ها ارسال شده تا متقاضیان آن را بررسی کرده و مورد توجه قرار دهند.

او گفت: در بخش های گردشگری، صنایع دستی، صنعت و کشاورزی فرصت های خوبی داریم که با معرفی آنها می توانیم بستر خوبی را برای متقاضیان مهیا کنیم.

بهنامی فر گفت: پذیرش هیئت های خارجی برای معرفی توانمندی های استان از دیگر فعالیت های اداره امور اقتصادی و دارایی است و باور داریم اگر بتوانیم سرمایه گذار را جذب کنیم بیکاری حل می شود.

او افزود: در سال جاری بیش از 3میلیون و 310هزار دلار سرمایه گذاری خارجی از کشورهای فرانسه، افغانستان و ترکیه صورت گرفته که این واحدها در زمینه های بسته بندی تزریقی و بادی در شهرستان آبیک، تولید انواع روغن انتقال قدرت( روغن موتور) و نیروگاه خورشیدی در بویین زهراست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: علیرغم تحریم و فشارهای اقتصادی در سال جاری در میزان جذب سرمایه گذاری خارجی در رتبه پنجم کشور قرار گرفته ایم.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها