توزیع یک میلیون و ۲۸۰ بسته غذایی در بین آسیب‌دیدگان کرونا

سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان بالغ بر یک میلیون ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم به بالغ بر ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.

توزیع یک میلیون و ۲۸۰ بسته غذایی در بین آسیب‌دیدگان کرونا

جلسه استانی کمیته برنامه‌ریزی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با حضور حجت‌الاسلام ناصرالدین نوری‌زاده معاون اموراستان‌ها و مجلس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور و حجت‌الاسلام شیری مدیرکل بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات و مدیرکل حراست سازمان اوقاف و امورخیریه کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده در این جلسه ضمن بیان وظیفه کارکنان اوقاف بیان کرد: وظیفه همه ما توسعه و تعمیم فرهنگ وقف در همه سطوح جامعه است و امروز افتخار مجموعه اوقاف و همه ما به داشتن روحیه جهادی است.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید در همه فعالیت‌ها نگاه نقادانه حرکت مبتنی بر علم درایت، دشمن‌شناسی و وحدت را اعمال کرد.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده در ادامه حکومت ‌دینی را تشریح کرد و گفت: حکومت دینی باید با دین شکل بگیرد و نهادی مانند اوقاف که در حوزه عملیات فرهنگ دینی فعالیت می‌کند هم می‌تواند موجب رشد نمو دین و هم باعث نزول آن شود.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف ادامه داد: رسالت اوقاف یک رسالت بزرگ و عمیقی است به عنوان مثال بالغ بر ۸۰۰ نیت در موقوفات شناسایی شده که ظرفیت بی‌بدیلی است.

اوقاف نهادی اقتصادی است که ریشه در باورهای دینی دارد

وی با بیان اینکه اوقاف یک نهاد اقتصادی است که ریشه در باورهای دینی دارد، تشریح کرد: اوقاف علاوه بر نهاد اقتصادی یک نهاد پژوهشی، دانشی و اجتماعی بوده و یک ظرفیت بی‌بدلیل برای حکومت دینی است، وقف یکی از روش‌های نیکو و پسندیده‌ای است که از دیرباز در تاریخ بشر وجود داشت که اسلام مسیر آن را روشن کرد و به آن جهت و سمت سو داد.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده خاطرنشان کرد: فرهنگ و تاریخ ما وام‌دار خیراندیشی واقفینی است که جهان را نیکو و خوب می‌خواستند و بر حسب آن اقدام به حسب مال خود کردند.

وی اجرای امینانه موقافات را در گرو توجه به ظرفیت‌های استان دانست و افزود: توجه به ظرفیت استان و توجه به پژوهشگران نخبگان و علما ومسئولین برای اجرای امینیانه نیت واقفین لازم اجراست و در همین راستا، طی تعامل با دستگاه‌ها باید ظرفیت‌ها دوجانبه مدنظر قرار داد.

معاون امور استان‌ها و مجلس سازمان اوقاف بزرگ‌ترین سرمایه اوقاف را اعتماد ملی دانست و عنوان کرد: بزرگ‌ترین سرمایه ما اعتماد ملی است و باید مراقب باشیم این اعتماد عمومی با عملکرد ما زیر سوال نرود.

وی توجه به نیاز روز جامعه را در نیت واقفین تأثیرگذار دانست و گفت: با توجه به نیازهای جدید، واقفین بایستی وقف خود را در جهت برطرف کردن این نیازها هدایت کنند.

حجت‌الاسلام نوری‌زاده در پایان در خصوص ورود سازمان اوقاف و امورخیریه در تهیه بسته‌های معیشتی اظهار کرد: تاکنون در راستای حمایت از نیازمندان بالغ بر یک میلیون ۲۸۰ بسته ارزاق معیشتی در سطح کشور توزیع شده و تا پایان مرحله دهم به بالغ بر ۲ میلیون بسته معیشتی خواهد رسید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها