خط به خط با جملات غزال سابق آسیا!

حمله تند خداداد به کی‌روش و چند ابهام

خداداد عزیزی بار دیگر در آستانه آغاز جام ملت‌های آسیا، به سرمربی پرتغالی تیم ملی حمله کرد.

حمله تند خداداد به کی‌روش و چند ابهام

خداداد عزیزی دوباره با جملاتی آتشین، مصاحبه‌ای داشته و کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی را از دم تیغ گذرانده‌است. او نکاتی را مطرح کرده که شاید در نگاه نخست، خواننده را به فکر فرو برد، اما برای دقت بیشتر در صحبت‌های خداداد بهتر است خط به خط را مرور کنیم.

«حضور در نیمه نهایی جام ملت ها، رویای ما نیست»

حضور در نیمه نهایی رویای تیمی ست که از آخرین حضورش در این مرحله 15 سال گذشته و البته از آخرین حضورش در فینال، 43 سال! فارغ از آمار که خود گویای وجهه ما در جام ملت‌های آسیاست، مشخصا کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سعی داشته فشار روانی را با صحبت‌هایش از روی ملی‌پوشان بردارد، موضوعی که مشخص نیست چرا خداداد با آن اینقدر مشکل دارد که حاضر شده شرایط 22 سال پیش را با امروز مقایسه کند؟

«با ویرا درجه سه هم به جام جهانی رفتیم»

بله حق با خداداد است. با ویرای درجه سه با آن شکل و شمایل عجیب و به لطف تیزهوشی غزال تیزپای آسیا به جام جهانی فرانسه رسیدیم اما آیا شانس همیشه در خانه ما را می‌زند؟ اگر پاسخ مثبت است چرا در مقدماتی جام جهانی 2010 و در شرایطی که 4.5 سهمیه به آسیا اختصاص داشت، در گروه 5 تیمی، به رتبه‌ای بهتر از چهارم نرسیدیم؟ چرا در سال 2002 با بلاژویچ دارای کارنامه هم به جام جهانی نرسیدیم؟ چرا در طول 88 سال برگزاری جام جهانی فوتبال، تنها 5 صعود به جام جهانی داشته‌ایم که البته از این 5 تا، 2 تا هم با کی‌روش بوده‌است. پس نتیجه می‌گیریم آقای غزال در بیان جمله «جام جهانی رفتن که یک امر طبیعی ست اغراق کرده‌است.»

«اگر کادر تیم ملی به اسطوره‌های فوتبال توهین می‌کنند، حق‌مان است»

ادبیات بعضا زننده کی‌روش و دستیارانش ابدا مورد تایید هیچ ایرانی و هیچ علاقه‌مند به فوتبالی نیست. به خداداد و سایر پیشکسوتانی که برای فوتبال این مرز و بوم دویده‌اند، تلاش کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند باید همه احترام بگذارند. اما سوال اینجاست پس وظیفه پیشکسوت چیست؟ آیا در فاصله 2 هفته تا آغاز جام ملت‌ها وقتی پیشکسوت به خودش اجازه می‌دهد تا اینگونه بحران‌ساز شود، چطور می‌توان مثبت اندیشید و فکر کرد که پشت این صحبت‌ها، دعای خیر پیشکسوت برای تیم ملی نشسته است؟

«آقای کی روش! ما مردمی با تمدن5 هزار ساله هستیم»

واقعا خداداد چنین جمله‌ای گفته؟ حماسه‌ساز اتفاقات رشت در بازی سپاهان-سپیدرود، ضارب خبرنگار شیرازی روی سکوهای ثامن 12 سال قبل در جریان دیدار پیام - فجرشهیدسپاسی! و البته از معدود بازیکنان تاریخ لیگ آمریکا که برای خروجش از زمین، داور دست به دامن نیروهای امنیتی حاضر در ورزشگاه شد! غزال تیزپای گرامی، لطفا شما از تمدن چند هزار ساله‌مان نگویید.

سخن آخر

جام ملت‌‎ها هم به زودی برگزار می‌شود و تیم ملی ما با کی‌روش احتمالا به انتهای راه می‌رسد. آنچه خواهدماند، حافظه تاریخی ما ایرانیان است. کاش اگر با کی‌روش هم مخالفیم، تیم ملی کشورمان را نابود نکنیم!

شروین رمضانی

منبع: جایگاه ویژه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها