نمایش ورزش تسو جو « Cuju» چین در جام جهانی قطر

فعالیت تجربه و مبادلات تسو جو بین جوانان چین و قطر به عنوان بخش مهمی از«سفر برای کاوش خاستگاه فرهنگ فوتبال» در سال 2022 روز دوشنبه 21 نوامبر در مرکز آموزش فوتبال دوحه در قطر برگزار شد.

نمایش ورزش تسو جو « Cuju» چین در جام جهانی قطر

ورزش تسو جوی چین در طول برگزاری جام جهانی به اشکال مختلف در قطر معرفی می شود.ورزش تسو جوی چین به عنوان یک بازی مشابه با فوتبال امروزی سابقه دو هزار ساله دارد و در سال 2004 به طور رسمی توسط فیفا به عنوان ریشه فوتبال و شهر«زی‌بئو» واقع در استان شان‌دونگ به عنوان خاستگاه فوتبال جهان شناخته شد.

 در محل فعالیت همین روز، «لی وی‌پنگ»، وارث نسل هفتم تیم «تسو جو» شهر «زی‌بئو» استان شان‌دونگ، ترفندها و مهارت های «تسو جو» را به نمایش گذاشت. 11 نفر از نوجوانان فوتبالیست چینی و بازیکنان جوان مدارس فوتبال قطر با لباس های سنتی چینی «تسو جو» بازی کردند و «لی وی‌پنگ» به آنان شیوه بازی کردن تسو جو را آموخت تا شباهت ها و تفاوت های «تسو جو» و فوتبال مدرن را یاد بگیرند. پس از آن، دو طرف همچنین یک بازی دوستانه را نیز برگزار کردند.

2

دیمیتری، مربی بریتانیایی مدرسه فوتبال قطر پس از تجربه «تسو جو» گفت: این بازی بسیار سخت است و نیاز به مهارت های فنی بالایی دارد، می تواند به بازیکنان جوان کمک کند تا سطح خود را ارتقا دهند. ما در نظر داریم «تسو جو» را به آکادمی فوتبال کشورمان انتقال دهیم.

جوئو جیان سفیر چین در قطر گفت: "فعالیت های تبادل و تجربه «تسو جو» و مسابقات دوستانه جوانان، از طرفی برای ادای احترام به تاریخ و از طرفی دیگری نگاه به آینده است که می تواند فرهنگ چینی را بهتر ترویج کند. من معتقدم که از طریق این تعاملات، تعداد بیشتری از مردم قطر، از جمله طرفداران فوتبال از سراسر جهان، بهتر با چین و فرهنگ چین آشنا می شوند.

بر اساس گزارش ها، با حمایت گروه «منگ نیو»، اسپانسر رسمی جام جهانی در قطر نیز با رویداد «سفر برای کاوش خاستگاه فرهنگ فوتبال» در جشنواره رسمی هواداران فیفا  شرکت می کند تا با برگزاری فعالیت ها، جذابیت فرهنگ «تسو جو» را به طرفداران در سراسر جهان نشان دهد.

منبع: رادیو بین المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها