پدربزرگ‌های تاریخ جام جهانی فوتبال!

دروازه‌بان مصر در سال ۲۰۱۸ رکورد مسن‌ترین بازیکن حاضر در جام جهانی فوتبال را در اختیار داشته است.

پدربزرگ‌های تاریخ جام جهانی فوتبال!

به گزارش تایمز، وقتی اکثر ما ۴۰ ساله می‌شویم، عمده فعالیت بدنی ما به زمین‌های گلف یا حداقل فوتبال خیابانی تبدیل می‌شود. اما افرادی هستند که همچنان در این سن و سال فوتبال حرفه‌ای خود را دنبال می‌کنند. در اینجا به مسن‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ جام جهانی نگاهی انداخته‌ایم.

۱. عصام الحضری
(۴۵ سال و ۱۶۱ روز)
مصر و عربستان سعودی - ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸

62393581

 

مصر پس از شکست در دو بازی اول خود در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ شانسی برای صعود به دور بعدی رقابت‌ها نداشت و در بازی آخر عصام الحضری  درون دروازه قرار گرفت تا مسن‌ترین بازیکن تاریخ جام جهانی شود.

او توانست در نیمه اول، پنالتی عربستان را بگیرد تا به اولین آفریقایی تبدیل شود که  در جام جهانی پنالتی می گیرد. مصر در نهایت با شکست ۲-۱ در شهر ولگوگراد، با ۳ باخت از دور رقابت‌ها کنار رفت.

الحضری که اولین بازی ملی خود را در سال ۱۹۹۶ انجام داد، ۱۵۹ بازی برای کشورش انجام داد و در چهار دوره مختلف، قهرمانی در جام ملت های آفریقا را به دست آورد و به عنوان بهترین دروازه‌بان انتخاب شد. 

۲. فرید موندراگون
(۴۳ سال و ۳ روز)
کلمبیا مقابل ژاپن - ۲۴ ژوئن ۲۰۱۴

62393639

با اطمینان از پیروزی کلمبیا و صعود به مرحله حذفی در آخرین بازی مرحله گروهی خوزه پکرمن سرمربی کلمبیا به فرید موندراگون اجازه داد تا در پنج دقیقه مانده به پایان به میدان برود و این دروازه بان به پیرترین بازیکن آن زمان در جام جهانی تبدیل شد.

این دروازه بان کلمبیایی هنوز یک رکورد کلیدی دارد. به دلیل حضور در ترکیب تیم کلمبیا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه  - که در هر سه بازی مرحله گروهی به میدان رفت - فاصله ۱۵ سال و ۳۶۳ روز بین دو بازی در جام جهانی، طولانی‌ترین فاصله بین دو بازی برای یک بازیکن در جام جهانی است.

۳. روژه میلا
(۴۲ سال و ۳۹ روز)
کامرون - روسیه - ۱۲ ژوئن ۱۹۹۴

57669236

روژه میلا در ژوئن ۱۹۹۴ زمانی که کامرون به مصاف روسیه رفت توانست گلزنی کند و مسن‌ترین بازیکنی شد که در جام جهانی گل زده است. البته کامرون بازی را ۶ بر ۱ باخت.

مهاجم کامرونی هرگز بعد از این دیدار بازی دیگری در جام جهانی انجام نداد و پس از عصام الحضری مصری و فرید موندراگون از کلمبیا، سومین بازیکن مسنی است که در این رقابت‌ها بازی کرده است.

میلا پس از اولین بازی خود در سال ۱۹۷۳، با به ثمر رساندن ۴۳ گل به کار خود در تیم ملی کامرون پایان داد. اولین حضور او در جام جهانی در سال ۱۹۸۲بود. پس از جام جهانی ۱۹۹۴، میلا برای دو فصل دیگر در اندونزی به بازی ادامه داد و سرانجام به دوران حرفه ای خود پایان داد.

۴. پت جنینگز
(۴۱ ساله)
ایرلند شمالی مقابل برزیل - ۱۲ ژوئن ۱۹۸۶

62393650

چه روزی برای جشن گرفتن تولد ۴۱ سالگی! جنینگز در تولد ۴۱ سالگی خود در این دیدار به میدان رفت تا در رده چهارم مسن ترین بازیکنان تاریخ جام جهانی باشد. او در طول دوران کاری درخشانی که داشت در بیش از ۱۰۰۰ بازی سطح بالا از جمله ۱۱۹ بازی برای ایرلند شمالی بازی کرد.  

۵. پیتر شیلتون
(۴۰ سال و ۲۹۲ روز)
انگلیس - ایتالیا - ۷ ژوئیه ۱۹۹۰

62393653

 

علی‌رغم اینکه پیتر شیلتون تا ۳۲ سالگی در جام جهانی بازی نکرده بود، رفته رفته توانست جایگاه خود را در تیم ملی انگلیس به دست بیاورد. او در جام های جهانی درخشش خوبی از خود نشان داد و در نهایت با ۱۲۵ بازی ملی کنار رفت.

شیلتون هزارمین بازی خود را در لیگ‌های دسته پایین‌تر انگلیس در سن ۴۷ سالگی انجام داد و سرانجام بازنشسته شد.  

پس از صحبت در مورد مسن ترین بازیکنانی که در جام جهانی بازی کردند، منصفانه است که به طور خلاصه به مسن ترین بازیکنی که جام جهانی را برده است نیز اشاره کنیم؛ این افتخار متعلق به دینو زوف ایتالیایی است که کاپیتان ایتالیا در جام جهانی ۱۹۸۲ اسپانیا بود. در آن زمان، زوف ۴۰ سال سن داشت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها