چرا الکس فرگوسن فکر می‌کرد پوگبا در یونایتد موفق نمی‌شود؟

یازده سال پیش، سرمربی افسانه ای یونایتد، پیش بینی جالبی در مورد آینده پل پوگبا داشته است.

چرا الکس فرگوسن فکر می‌کرد پوگبا در یونایتد موفق نمی‌شود؟

سی و پنج سال پیش در چنین روزی، منچستر یونایتد الکس فرگوسن را به خدمت گرفت که آنها را به 38 جام رساند و به بهترین تیم انگلیس بدل کرد. فرگوسن، سال ها پیش و زمانی که پل پوگبا فقط یک نوجوان بود، صحبت های جالبی در مورد او کرده که مرورشان در روز شروع به کار این سرمربی اسکاتلندی در اولدترافورد، خالی از لطف نیست.

پوگبا که از آکادمی یونایتد بالا آمده بود، ولی در ایتالیا بود که خود را به عنوان یکی از بهترین های دنیا معرفی کرد و در نهایت در سال 2016، با 90 میلیون پوند و به عنوان گران ترین انتقال تاریخ تا آن زمان، به منچستریونایتد بازگشت.

پوگبای 28 ساله، در هر 4 فصلی که با یوونتوس بازی می کرد، قهرمان سری آ شد و در فصل 14-2013 هم به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شد تا توجه یونایتد را به خود جلب کند. 

با این حال، این بازیکن که برنده جام جهانی و لیگ ملت های اروپا هم شده، در بازگشت به منچستر، فقط یک لیگ کاپ و یک لیگ اروپا کسب کرده است. در واقع، در سال 2017 و تحت هدایت ژوزه مورینیو، آخرین باری بوده که منچستری ها به جامی دست پیدا کرده اند. 

اخیرا هم انتقادات بسیاری نسبت به عملکرد پل پوگبا شنیده می شود و او نتوانسته نمایش های مناسب مستمری از خود در خط هافبک یونایتد همانند روزهای حضورش در یوونتوس و البته تیم ملی فرانسه، نشان دهد. 

 

 

این چالشی است که خیلی از سرمربیان یونایتد نتوانسته اند از پس آن بربیایند، ولی فرگوسن افسانه ای بیش از یک دهه پیش در سال 2010، پیش بینی نسبتا دقیقی در مورد پوگبا داشته است. البته این به شرطی است که اظهارات پاسکال اولمتا، دروازه بان سابق لیون و مارسی، را معتبر دانیم. این چهره فوتبالی که در مورد سر الکس با RMC Sport، صحبت کرده، گفته است:از طرف سر الکس فرگوسن به کمپ تمرینی یونایتد دعوت شده بودم. با دو نفر از دوستانم به آنجا رفتم و با سر الکس نهار خوردم. او در این نشست در مورد پوگبا که آن موقع 17 ساله بود، با من حرف زد. 

او گفت "این بازیکن رو می بینی؟ فوق العاده خواهد بود. پر از استعداده. جزو بهترین ها خواهد بود، ولی همیشه مشغول رویاپردازیه و اگه کسی نباشه که راه رو نشونش بده، به مقصد نمی رسه (موفق نمی شه)". این صحبت ها مربوط به چندین سال پیش می شود و امروز می توان در مورد آنها قضاوت کرد. 

منبع: طرفداری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها