سوت سرنوشت سازی که باعث حذف تیم ملی فوتسال شد/ عکس

با تصمیم عجیب داور استرالیایی، سرنوشت بازی ایران و قزاقستان تغییر کرد.

سوت سرنوشت سازی که باعث حذف تیم ملی فوتسال شد/ عکس

تیم ملی فوتسال ایران نیمه اول دیدار یک چهارم نهایی جام جهانی لیتوانی را با برتری دو بر صفر مقابل قراقستان به پایان رساند.

قزاق ها در نیمه دوم با اتکا به بازی با پای قدرتمند هیگوئیتا، دروازه بان برزیلی خود فشار روی دروازه ایران را به حداکثر رسانده و موفق به جبران دو گل خورده شدند؛ گل دوم آنها اما در شرایطی بسیار عجیب به ثمر رسید.

دروازه بان قزاقستان در یکی از نفوذهای خود توپ را در زمین ایران از دست داد و مجبور شد با بالا بردن پای خود تعادل محمد شجری را بهم بزند؛ با وجود این خطا توپ در میانه های میدان به بازیکن ایران رسید و او می توانست در غیاب هیگوئیتا دروازه را باز کند که سوت داور به صدا در آمد.

در حالی که نیمکت ایران تصور می کرد که بازی به دلیل خطای هیگوئیتا روی شجری متوقف شده و در حال اعتراض بودند که چرا رایان شفر اجازه ادامه بازی را نداده و گلر حریف هم با نگاهی نگران منتظر رنگ کارت داور استرالیایی بود، شفر در اقدامی عجیب بازیکن تیم ملی ایران را با کارت زرد جریمه کرد!

این تصمیم داور با تعجب اعضای تیم ملی ایران همراه بود که حداقل انتظارشان، اعلام خطای هیگوئیتا و نشان دادن یک کارت زرد به او بود اما در میان بهت همه این بازیکن تیم ملی ایران بود که به تشخیص داور و به دلیل تمارض کارت زرد گرفت تا قزاقستان صاحب یک ضربه آزاد شود؛ ضربه آزادی که به گل دوم و تساوی بخش قراق ها بدل شد. شاگردان ناظم الشریعه در ادامه گل سوم را هم از حریف دریافت کردند و با نتیجه سه بر دو مغلوب قزاقستان شدند.

در صورتی که داور بازی ضمن نگرفتن خطای هیگوئیتا حداقل ضربه آزاد را برای قزاقستان اعلام نمی کرد، شاید سرنوشت بازی به گونه ای دیگر رقم می خورد. البته نباید این موضوع را هم فراموش کنیم که شفر در آخرین ثانیه های نیمه اول یک خطای پنالتی را که قزاق ها معتقد بودند را برای آنها نگرفت؛ تصمیمی که اعتراض شدید تیم حریف را به دنبال داشت.

منبع: ورزش 3

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ستاره قلابی لنگ
    0

    خدایش اونا هم تکنیک و تاکتیک بهتری داشتند این تیم برزیل تیم برزیلم شکست میده!!!!

  • کورش بزرگ
    0

    داور از عربها پول گرفته

  • سلام
    0

    بازیکنان مسن و سرمربی ضعیف در نتیجه آقای رییس فدراسیون تیم ملی فوتسال نیاز به جوانگرایی و مربی با دانش روز دنیا و کارآمد می خواهد لطفا مدریت فوتسال را انحصاری نکنید

  • هی
    0

    این تیم اون تیمی نبود که تا چند سال پیش همه بهش افتخار می کردند، همه چیز رو به داور و کج بودن زمین ربط ندین

  • حسرت جام برای کیسه
    0

    فقط حرص خوردیم،اصن هیچ هدفی نداشتند،همین بهتر که حذف شد میرفت بالا با گلهای زیاد حذف میشدیم

  • بهروز جعفری
    0

    همون زمان که شمسایی رو خط زد طیبی بازیکن خوب رو بازی نداد سیستمش هم تدافعی بود معلوم بود حذف میشن ازبکستانم به زور بردن فوتسال یه خونه تکونی میخواد

  • عدل و انصاف
    0

    حق ایران صعود نبود. چون با شانس و اقبال ازبک ها را برد. لذا اسمان و ریسمان نکنید و مثل همیشع هی توهم توطعه نداشته باشید. حتما اینجا هم عرب ها اسراییل و استکبار نگذاشتند ما ببریم و رشوه دادند!!!!!!!؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    بازی بلد نیستید تقصیر گردن داور ننداز

  • منصور
    0

    امسال تیم ضعیف بود ۸ تا از ازبک خورد

  • ناشنلس
    0

    ناظم شریعت استعفا استعفا حسین شمس بیا بیا بیا حسین شمس بدو بیا

  • نسل سوخته
    0

    برو بابا همیشه یک بهانه بنی اسرائیل دارید عرصهٔ داشتند می بردند

  • کاربر ناشناس
    0

    این تیم اصلا شایسته را یابی نبود چون هیچ انگیزه ای نداشت این تیم میبایست مقابل ازبکستان حذف میشد حال چرا بازیکنان بی انگیزه بودن نمی دانم به نظر من کارت زرد حق بازیکن ایرانی بود چون واقعا تمارض کرد هر جا ثحبت ورزش است پای غیرت و مردانگی هم هست بازیکن ما کار اصلیشو انجام نمی ده میخواد داور را مجاب کنه که خطا بگیره داوران استرالیائی هم که درحق تیمهای ما کمال ناجوانمردی را دارن تو این مسابقه نه ولی درفوتبال خیلی سوت الکی به ضرر ما زدن که این هم به برکت جمهوری اسلامی ولی این تیم از اول هم معلوم بود یه تیم بی انگیزه حال کی مقصر نمی دانم مربی فدراسیون دولت و غیره

    نظرات شما -
    • فوتبال دوست
      0

      کلا بازیکنان تیم ملی ما بیشتر دنبال حاشیه هستند تا بازی، اخه مرد ناحسابی تو تو حمله هستی پای طرف هم بهت نخورده مرضت چیه که خودتو میندازی زمین، کلا دنبال بازی کردن نیستند دنبال اعتراض و حاشیه هستند، مثل بازی با ژاپن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها