نظر کارشناسان داوری درباره گل مارادونایی عبدی

دو صحنه جنجالی در بازی پرسپولیس و مس رفسنجان، باعث جنجال در فضای مجازی شده است.

نظر کارشناسان داوری درباره گل مارادونایی عبدی

دیدار تیمهای پرسپولیس و مس رفسنجان در حالی به پایان رسید که در نیمه اول شهریار مغانلو در آستانه ورود به محوطه جریمه سرنگون شد. داور در ابتدا شبیه سازی تشخیص داد اما سپس نظرش را عوض کرد و یک کارت زرد به بازیکن مس نشان داد و خطای پشت محوطه جریمه گرفت. این در حالی است که پرسپولیسی‌ها اعتقاد به پنالتی اخراج داشتند.

در نیمه دوم و روی صحنه گل مهدی عبدی، شک اولیه روی آفساید بود اما پس از نمایش آهسته تصویر، مشخص شد که پس از کنترل توپ، صحنه مشکوک به هند رخ داده است.

کارشناسان داوری و گل مارادونایی عبدی

کارشناسان داوری و گل مارادونایی عبدی

در این باره کارشناسان داوری نظرات خود را به این شکل ابراز کردند:

محمد فنایی: پنالتی نیست/ اخراج نورمحمدی/ هند عبدی

سرنگونی مغانلو: در صحنه اول فکر می‌کنم که داور تصمیم درستی گرفت که خطای پشت محوطه جریمه اعلام کرد و پنالتی نبود اما داور باید بازیکن مس رفسنجان را اخراج می‌کرد. چون او از موقعیت گل آشکار جلوگیری کرد.

گل عبدی: تشخیص صحنه بسیار دشوار است اما به نظر من توپ به دست برخورد کرد.

رضا سخندان: پنالتی نیست/ کارت زرد/ هند بود

سرنگونی مغانلو: تصمیم داور برای خطا اعلام کردن به نفع پرسپولیس درست است اما فکر نمیکنم اخراج داشته باشد.

گل عبدی: توپ به دست مهدی عبدی برخورد کرده و داور باید یک خطا به نفع مس رفسنجان اعلام می‌کرد.

داوود رفعتی: پنالتی نیست/ کارت زرد/ قابل تشخیص نیست

سرنگونی مغانلو: به نظر من این صحنه پنالتی نیست و خطا بیرون محوطه رخ داده. ابتدا فکر میکردم داور باید اخراج کند اما حالا به نظرم می‌رسد که کارت زرد کافی بود چون توپ در کنترل بازیکن مشکی (مغانلو نیست).

گل عبدی: این صحنه اصلا قابل تشخیص نیست.

رسول فروغی: پنالتی نیست/ کارت قرمز/ هند نیست

سرنگونی مغانلو: در این صحنه من فکر میکنم که پنالتی نیست اما بازیکن باید اخراج شود.

گل عبدی: صحنه واضح نیست اما من نظر شخصی ام این است که توپ به سینه و شکم او خورده است.

حیدر سلیمانی: پنالتی نیست/ کارت قرمز/ هند عبدی

سرنگونی مغانلو: هر برخوردی با بازیکنی که با سرعت در حال حرکت است، خطاست. مدافع مس هم روی حرکت مغانلو تاثیر گذاشت که خطا بود و داور ابتدا اشتباه کرد و خطای شبیه‌سازی گرفت که با نظر کمک داور اول، نظرش را تغییر داد. به دلیل این که خطا پشت محوطه بود و بازیکن در موقعیت ۱۰۰ درصد گلزنی بود، داور باید مدافع مس را اخراج می‌کرد که این اتفاق نیفتاد.

گل عبدی: مهدی عبدی در موقعیت آفساید قرار نداشته و از این حیث گل او صحیح به نظر می‌رسد اما کاملاً مشخص است که مهاجم پرسپولیس توپ را با دست کنترل کرده است و در شرایط هند ایجاد موقعیت کرده و به این ترتیب گل پرسپولیس مردود بوده است.

جواد رحیم زاده داور این مسابقه‌، روزی جنجالی را تجربه کرد؛ یک صحنه مشکوک به اخراج و یک صحنه مشکوک به هند که در نهایت منجر به گل سه امتیازی بازی شد.

کارشناسان داوری و گل مارادونایی عبدی

نادر جعفری: پنالتی نیست/کارت قرمز/هند نبود

سرنگونی مغانلو: خوشبختانه با صحبت کمک داور اول مسابقه اشتباه داور تصحیح شد. زیرا مدافع مس پشت محوطه جریمه دست مهاجم پرسپولیس را گرفته بود و باید یک کارت زرد به او داده می شد. جنجالی شدن این صحنه هم طبیعی بود زیرا تفاوت بین دو تصمیم زیاد بود.

گل عبدی: در نیمه دوم هم تیم داوری همکاری خوبی با یکدیگر داشتند. داور در این مسابقه اشتباه تاثیرگذاری نداشت و تیم داوری قضاوت خوبی انجام داد. گل پرسپولیس هم در شرایط کاملا صحیح به ثمر رسید. کمک داور دوم مسابقه با تمرکز خوب اجازه ادامه بازی را داد و توپ به دست مهاجم پرسپولیس هم برخورد نکرد و به سینه مهدی عبدی خورد.

نوید مظفری: پنالتی نیست/ کارت قرمز/هند عبدی

سرنگونی مغانلو: در این صحنه اعلام خطای پشت محوطه جریمه درست بود اما داور باید بازیکن نارنجی را اخراج می‌کرد.

گل عبدی: بازیکن قرمز پس از کنترل توپ، مرتکب خطای هند می‌شود و توپ کاملا به دستش برخورد می‌کند و هند است.

صحنه آهسته گل پرسپولیس به مس را در این ویدئو ببینید:

منبع: ورزش سه

24

حجم ویدیو: 932.84K | مدت زمان ویدیو: 00:00:17 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محمد
    0

    هرداوری ک میگه هندنبودهرچه درامددرزمینه داوری داشته حرام حرام بوده وصحنه هندی ک گرفته نشدنیازی به کارشناسی نداره فقط ذات ووجدان بدمیتونه بگه هندنبود.بیاییم حرف حق رابزنیم حتی اگربه داراویخته شویم تاانسانیت تداوم داشته باشد

  • علي
    0

    متاسفم براي داور هند واضع ا نديد دوباره وزير ورزش كارخودشو كرد فوتبال ايران خيلي كثيف شد

  • کاربر ناشناس
    0

    نابود کردن آینده بازیکنان، استفاده کردن بازیکنان پس مانده پرسپولیس توسط یک تیم و چشم دوختن کل تیمهای لیگ برتری به بازیکنان نیمکت نشین پرسپولیس،و مقایسه کردن ۲سیاره با نایب قهرمانی های نوین آسیایی

  • علی
    0

    اگه هند بود بازیکنی که در دوقدمیش بود اونم نه یک نفر بلکه سه نفر معترض میرفتن به سمت داور. در فوتبالی که برای یک اوت ساده کلی به داور اعتراض میشه با دیدن این صحنه چطور میشه بازیکنا هیچ عکس العملی نداشته باشن!! بهرحال تیم هایی هستن که هر هفته از داوری دارن سود میبرن نمونش بازی گل گهر و پدیده پس بهتره سکوت کنید

  • جوان
    0

    تمام جام های پرسپولیس به ناحق بردن هیچ وقت تواین چندسال یکباره ضررپرسپولیس نبودعدالت توورزش

  • استقلال همیشه قهرمان‌
    0

    من یک استقلالی هستم ولی در مورد داوری فقط وجدانم را قاضی میگریم و هیچ تعصب الکی نمیگیرم.در صحنه اول خطا وکارت قرمز حق بازیکن مس بود .ولی گل عبدی هم آفساید وهم هند.و در یک صحنه هم یک آفساید الکی به ضرر پرسپولیس گرفت .ودر کل این داور نمره منفی گرفت.چطور داوری که‌در طول ۲۴ هفته فقط دو یا سه بار داوری گرفت برای این بازی انتخاب شد.این داور وکمک داوران ضعیف بودند‌.کارتهایی باید میداد که نداد .من دوست دارم روزی آنقدر قدرت استقلال وپرسپولیس زیاد بشه که تمام‌ تیمهای آسیایی زیر بلیط ما شوند.کجای دنیا دونفر در کنار خط هستند یادم میاد در برنامه صبح حمید مطهری از استقلال ایراد گرفت وگفت نباید دونفر کنار خط باشند ولی در بازی دیروز گل محمدی وپیروانی باهم مدام کنار خط بودند آقای مطهری چطور اینها را نمیبینه.حامد لک هم چند بار خودش را الکی زمین میزد وقت کشی میکرد.دروازه حرفه ای که این کارها را نمیکنه .البته من طرفداران فهیم با اصالت پرسپولیس را دوست دارم و اهانتی به آنها نمیکنم چون اصالت ورزش روح پهلوانی داره نه روح خشونت و تعصب بی جا.

  • علی اقا
    0

    جای بازیکنانی چون مهدی عبدی،عیسی آل کثیر از پرسپولیس،و عباس زاده مهاجم تراکتور در تیم ملی خالی است

  • کوروش کبیر
    0

    هند بوده یا نبوده حرفی نیست در داوری همیشه اشکالاتی هستش حالا یه دفه به نفع ما ... مگه خدا رو قهرش میاد استقلال که تا اینجا هم امده به برکت داوری بوده

  • ستاره قلابی
    0

    یکی بگه لنگ کثیف رو باچی میشه پاک کرد؟ مرسی

    نظرات شما -
    • شش
      0

      با لباس مامانیت

  • حسن
    0

    متاسفانه تا بوده همین بوده اگه الان برعکس اتفاق افتاده بود همه رسانه ها گوش فلک کر می کردن ولی حالا که یک تیم شهرستانی ضرر کرده راحت ازش بگذرین واقعا حاشا به معرفت و مردانگیتون

  • کاربر ناشناس
    0

    می‌بایست 3امتیازمیگرفتن که بازم هدیه داده شد شما دیگه حرف مفت نزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها