کدام تیم‌ها بلیت لیگ قهرمانان آسیا را رزرو می‌کنند؟

۴ تیم فوتبال استقلال تهران، سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز و فولادخوزستان شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را دارند.

کدام تیم‌ها بلیت لیگ قهرمانان آسیا را رزرو می‌کنند؟

هفته پایانی لیگ نوزدهم فوتبال ایران فردا با برگزاری هر هشت دیدار پیگیری خواهد شد و تیم های استقلال تهران ، سپاهان اصفهان ، تراکتور تبریز و فولادخوزستان برای کسب جواز رقابت های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

استقلال مقابل شاهین شهرداری بوشهر که از قبل سقوط خود به لیگ دسته اول را قطعی کرده دیدار خواهد کرد؛ سپاهان به مصاف پیکان و در حساس ترین بازی تراکتور و فولاد خوزستان رو در روی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

در ادامه به بررسی شانس کسب سهمیه این چهار تیم می پردازیم.

استقلال تهران و تراکتور تبریز در صورتی که در بازی های فردا به پیروزی برسند، سهمیه آسیایی خود را قطعی می‌کنند. اما اگر تراکتور مقابل فولاد متوقف شود، باید امیدوار باشد که سپاهان مقابل پیکان برنده نشود چرا که تفاضل گل استقلال بهتر است و در صورت تساوی مقابل شاهین نیز سهمیه اش قطعی است. با پیروزی استقلال و تراکتور، سپاهان تحت هر شرایطی چهارم می‌شود و در صورت قهرمانی یکی از تیم‌های استقلال، پرسپولیس یا تراکتور در جام حذفی، زرد پوشان می توانند جواز حضور در لیگ قهرمانان را به دست آورند.

اما در صورت شکست تراکتور، استقلال با یک تساوی نیز سهمیه می گیرد چرا که تفاضل گل این تیم +۲۱ است و تفاضل فولاد +۸ است. با شکست یا تساوی تراکتور برابر فولاد، سپاهان فرصت این را دارد با پیروزی مقابل پیکان در رده سوم قرار بگیرد. از آنجایی که تفاضل سپاهان +۱۷ است، در صورت پیروزی با اختلاف ۵ گل و تساوی استقلال در برابر شاهین، سپاهان می‌تواند در رده دوم قرار بگیرد. درصورتی که این اتفاقات رخ دهد و فولاد نیز تراکتور را شکست دهد، شاگردان جواد نکونام در رده چهارم قرار می‌گیرند و باید منتظر قهرمانی استقلال و یا پرسپولیس در جام حذفی باشند تا راهی آسیا شوند.

فولاد حتی اگر مقابل تراکتور برنده شود، باز هم باید منتظر باشد که سپاهان نتواند پیکان را شکست دهد. در صورت توقف یا شکست سپاهان مقابل پیکان، استقلال با هر نتیجه‌ای حتی شکست مقابل شاهین به سهمیه خواهد رسید. احتمال سهمیه گرفتن فولاد کمی سخت است، ولی غیرممکن نیست. اگر این اتفاق رخ دهد، تراکتور نیز حتما در رده چهارم قرار می‌گیرد و در صورت قهرمانی خود یا یکی از ۲ تیم استقلال و پرسپولیس راهی آسیا می‌شود.

تبریزی‌ها و اصفهانی‌ها تنها در یک حالت می‌توانند همزمان به سهمیه آسیایی دست پیدا کنند که استقلال بازی خود را به شاهین واگذار کند. در آن صورت، سپاهان باید حتما پیکان را شکست دهد و تراکتور با یک تساوی نیز می‌تواند به سهمیه برسد. استقلال در این حالت چهارم می‌شود و در صورت قهرمانی خودش یا پرسپولیس و یا تراکتور، سهمیه چهارم آسیا را بدست می‌آورد.

برای رخ دادن این اتفاق نیز، بازهم باید استقلال دیدارش را به شاهین واگذار کند. با پیروزی زردپوشان اصفهانی مقابل خودروسازان و برتری فولاد بر تراکتور، این ۲ تیم به سهمیه آسیایی خواهند رسید. در اینصورت استقلال در رده چهارم قرار می‌گیرد و در صورت قهرمانی خودش یا پرسپولیس، راهی آسیا می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها