«آبجی» ایرانی‌ها با ۱۵ اثر از کشورهای مختلف رقابت خواهد کرد

«آبجی» ایرانی‌ها با ۱۵ اثر از کشورهای مختلف رقابت خواهد کرد

فیلم سینمایی «آبجی» با حضور در بخش رقابتی هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن با ۱۵ اثر از کشورهای مختلف رقابت می‌کند.

فیلم سینمایی «آبجی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی در بخش رقابتی هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن حضور خواهد داشت.

«آبجی» در ششمین حضور بین‌المللی خود، بخش رقابتی هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن را تجربه خواهد کرد. در این بخش ۱۵ فیلم از کشورهای مختلف حضور دارند.

علاوه بر فیلم «آبجی»، دو فیلم «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی و «اژدها وارد می‌شود» ساخته ‌مانی حقیقی در بخش غیر رقابتی این رویداد سینمایی در چین حضور دارند.

هیئت انتخاب هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن پس از بررسی ۴۲۴ اثر ارسال شده از ۱۹ کشور جهان، ۱۳ فیلم خارجی و دو فیلم چینی را برای حضور در بخش رقابتی معرفی کرده‌اند و «آبجی» مرجان اشرفی‌زاده نیز یکی از این آثار است و با آثاری از کشورهای چین، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، اتریش، هلند، بلژیک، جمهوری چک، روسیه، ژاپن و رومانی رقابت می‌کند. علیرضا شاهرخی عرضه بین‌المللی فیلم «آبجی» را بر عهده دارد.

در خلاصه داستان این اثر که از جمله بازیگران آن می‌توان به گلاب آدینه و پانته‌آ پناهی‌ها اشاره کرد آمده است: طلا و عطی (آبجی)، مادر و دختری‌اند که سالیان سال است کنار هم زندگی کرده‌اند؛ سال‌هایی به درازای زندگی آبجی یعنی حدود ۵۰ سال. اما این وضعیت پایدار نیست و روزهای جدایی از راه می‌رسند. این جدایی در حالی اتفاق می‌افتد که آبجی به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد بسیار وابسته به مادر است و طلا در زمان باقی مانده به دنبال امنیتی برای آینده آبجی است. آینده‌ای بدون حضور خودش...

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم پکن از 16 فروردین آغاز شده و تا دوم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرآنلاین

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها