فیلم شریف «یک‌کیلو و بیست‌ویک‌گرم» قربانی مافیای اکران شد!

«پخش کننده‌ها، مافیاها و خود سینماداران باعث ترویج غلط فرهنگ و هنر هستند نه مردم! این‌ها مسیر مخاطبان را عوض می‌کنند، جیبشان مهمتر از تغذیه روحی مردم است.»

فیلم شریف «یک‌کیلو و بیست‌ویک‌گرم» قربانی مافیای اکران شد!

با اعلام اسامی سرگروهی فیلم‌های جدید و تغییر تعدادی از فیلم های رو پرده سینما با اعتراض تعدادی از تهیه کنندگان و کارگردانان روبرو شده است، چرا که مغایرت زمان اکران سرگروهی بعضی از این فیلم ها با ایام عزاداری ماه محرم، باعث دیده نشدن یا کوتاه تر شدن زمان اکران این فیلم ها شده است.یکی از فیلم هایی که از ۱۴شهریور به سرگروهی ماندانا به روی پرده رفته، فیلم سینمایی «یک کیلو و بیست و یک گرم» است که از فیلم‌های منتخب از نظر مخاطبان و اهالی رسانه بوده ولی در اکران با بی‌مهری مواجه شد.

رحیم طوفان کارگردان این فیلم سینمایی در گفت‌و‌گو در ارتباط با بی مهری‌های انجام گرفته در زمان اکران این فیلم گفت: متاسفانه فیلم قربانی مافیای اکران شد. پخش کننده‌ها، مافیاها و خود سینماداران باعث ترویج غلط فرهنگ و هنر هستند نه مردم! این‌ها مسیر مخاطبان را عوض می‌کنند، جیب‌شان مهمتر از تغذیه روحی مردم است. قرارداد اکران فیلم ما با سینما «ماندانا» از ۱۴شهریور ماه آغاز شد و قرار بود تا ۱۴مهرماه ادامه داشته باشد که ۳مهرماه اکران فیلم در تهران به پایان رسید. با پیگیری ها و اعتراض های سرمایه گذار و طبق قرارداد انجام گرفته برای اکران ۴هفته ای فیلم، مجدداً سینما ماندانا که سرگروه فیلم است سایت را برای فروش بلیت های فیلم باز کرد.

وی در ادامه افزود: اعتراض ما به هیچ جا نمی‌رسد همانطور که اعتراض بقیه به جایی نرسید. بحثی که وجود دارد این است که سینماداران به ما گفتند که فیلم فروش نرفته، مسئله‌ این جاست که به چه دلیل فیلم فروش نرفته؟ «یک کیلو و بیست و یک گرم» در اول ماه محرم به چرخه اکران اضافه شده و در این حین ۵ روز هم به دلیل ایام عزاداری ماه محرم سینماها تعطیل شد، با توجه به این شرایط کدام فیلم با فروش خوبی مواجه می‌شود که فیلم ما شده باشد؟ «هزارپا» و «تنگه ابوقریب» هم که از فیلم های پرفروش هستند هفته پیش با فروش های خیلی کمی روبرو بوده اند. ضمن اینکه سینماهایی که در اختیار ما قرار داشتند ۲۴سینما بودند و چه طور می شود با این شرایط توقع فروش خوبی داشت؟!

طوفان در ارتباط با نابودی فیلم ها به دلیل بی عدالتی اکران ها توضیح داد: سینماداران باید به این موضوع توجه کنند که اینگونه فیلم ها را شخص ساخته و سینمای اصیل و مستقل هستند و اگر از آن حمایت نکنند، به مرور زمان سینمایی وجود نخواهد داشت، سرمایه گذارانی مانند سرمایه گذار فیلم ما که با شکست در گیشه مواجه می شوند دیگر انگیزه ای برای سرمایه گذاری در فیلم های دیگر نخواهند داشت و سینما به سمت نابودی خواهد رفت.

او در خصوص بازخوردهای فیلم در زمان جشنواره جهانی فجر و پس از اکران عمومی گفت: بسیار با بازخوردهای خوبی در این مدت مواجه شده‌ام. این فیلم بسیار شریف بود و برای آن زحمات زیادی کشیده شده بود و عصاره ۱۸سال تجربه من بود که ۳سال برای ساخت آن تلاش کردم ولی چه در زمان جشنواره فجر و چه در زمان اکران عمومی با بی مهری زیادی مواجه شد و چه با دلیل و چه بی دلیل از روی دانایی یا نادانی فیلم را سوزانند.

منبع: صبا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها