اختلاف هند و پاکستان برای اکران فیلم‌های یکدیگر همچنان ادامه دارد

اختلاف هند و پاکستان برای اکران فیلم‌های یکدیگر همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم پیش وزارت اطلاعات، صدا و سیما و میراث فرهنگی پاکستان اجازه اکران فیلم های بین المللی را در سینماهای این کشور داده بود. طبق این قانون فیلم های هندی هم هیچ تفاوتی با فیلم های سایر نقاط جهان نمی کنند. سپتامبر گذشته بعد از آن که درگیری های مرزی بین پاکستان و هند بر سر منطقه مسلمان نشین کشمیر اوج گرفت، هندی ها توسط اتحادیه تهیه کنندگان سینمای کشورشان، به بازیگران و عوامل پاکستانی اجازه کار در بالیوود را ندادند و در طرف مقابل قانون منع اکران فیلم های هندی هم در سینماهای پاکستان گذاشته شد که حالا با کمتر شدن تنش ها، این قانون لغو شده است.

با این حال این هفته یک بلاک باستر هندی از اکران در سینماهای پاکستان منع شد. فیلم «رئیس»، جدیدترین اثر شاهرخ خان قرار بود این هفته در پاکستان روی پرده برود اما مقامات پاکستانی اعلام کرده اند که این اثر ضد اسلامی است و تصویر بدی از مسلمانان ارائه می دهد برای همین اجازه اکران در پاکستان را ندارد. در این فیلم شاهرخ خان نقش یک قاچاقچی مسلمان را بازی می کند.

نکته جالب توجه این است که 70 درصد فروش سینماهای پاکستان با فیلم های هندی رقم می خورد که آمار نگران کننده ای برای سینمای پاکستان به نظر می رسد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها