ارکسترهای ملی و سمفونیک به استان‌ها سفر می‌کنند

ارکسترهای ملی و سمفونیک به استان‌ها سفر می‌کنند

ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران در استان‌های مختلف کنسرت برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، علی‌اکبر صفی‌پور - مدیرعامل بنیاد رودکی - در این‌باره گفت: یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه موسیقی، احیای ارکسترهای ملی و سمفونیک به‌عنوان نماد موسیقی فاخر بوده است.

او با بیان این‌که این هدف در تهران به ثمر نشسته است، ادامه داد: خوشبختانه از چندماه پیش علاقه‌مندان به موسیقی فاخر در تهران شاهد اجراهای موفق ارکسترهای سمفونیک و ملی به‌شکل جداگانه یا با مشارکت ارکسترهای بین‌المللی بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای ارکستر فستیوال پوچینی ایتالیا و ارکستر سمفونیک تهران و همچنین اجرای ارکستر ملی با خوانندگی علیرضا افتخاری در جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره برنامه‌های دیگر بنیاد برای ارکسترهای ملی و سمفونیک، گفت: در ادامه سیاست‌های ارکسترها، یکی از اهداف بنیاد رودکی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بر آن تاکید ویژه داشته، توسعه فعالیت‌های هنری و ایجاد فرصت مناسب برای علاقه‌مندان به موسیقی در سایر استان‌ها برای بهره‌گیری از این هنر است. به همین منظور، بنیاد رودکی تور اجرای استانی این ارکسترها را در دستور کار خود قرار داده است.

صفی‌پور درباره جزییات این تور، توضیح داد: ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی پنج اجرا در استان‌های بوشهر و خوزستان روی صحنه می‌برد تا علاقه‌مندان به موسیقی فاخر فرصت استفاده از این موقعیت را پیدا کنند.

ارکستر سمفونیک تهران در اولین اجرای خود، دهم بهمن ۹۵ در شهر عسلویه روی صحنه می‌رود و به ترتیب، در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ بهمن ۹۵ در شهر بوشهر، ۱۳ بهمن ۹۵ در شهر اهواز و در آخرین روز از اجرا ۱۴ بهمن ۹۵ در منطقه آزاد اروند به اجرای برنامه می‌پردازد.

~.~.~.~.~.~.~

با توجه به زمینه‌های تاریخی و فرهنگی غنی دو کشور ایران و ایتالیا، بنیاد رودکی و ارکستر فستیوال پوچینی توافق‌نامه‌ای دو طرفه به منظور تعامل در زمینه موسیقی امضا کردند.

به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، این توافق‌نامه اولیه به نوعی تعامل تجربی در زمینه موسیقی است و در سال ۲۰۱۷ میلادی (۹۵-۹۶) اجرایی می‌شود. طبق مفاد این توافق‌نامه برنامه‌های موسیقی در قالب برگزاری اجرای موسیقی در تهران با ارکستر سمفونیک تهران با رهبری آلبرتو وِرونِزی در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) و برگزاری اجرای موسیقی توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی با موضوع یادواره حمله تروریستی در فرانسه در جشنواره پوچینی در سال ۲۰۱۷ (۹۵-۹۶) یا سال‌های دیگر اجرا می‌شود.

هدف اصلی این توافق‌نامه افزایش روابط فرهنگی میان دو کشور در حوزه موسیقی است و بنیاد رودکی تلاش می‌کند از زمینه‌های بالقوه این هنر برای معرفی هنر اصیل ایران استفاده کند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها