نماد یادبود آتش‌نشان‌های قهرمان در تهران نصب می‌شود

نماد یادبود آتش‌نشان‌های قهرمان در تهران نصب می‌شود

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: هنوز مکان قطعی جانمایی نماد یادبود آتش‌نشانان مشخص نشده، اما امکان دارد این یادبود در نزدیکی ساختمان پلاسکو نصب شود.

سیدمجتبی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی جزئیات فراخوان سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای طراحی یادمان شهدای آتش‌نشان اظهار کرد: با توجه به این‌که فرو ریختن ساختمان پلاسکو واقعه دردناکی بود و باعث از دست رفتن تعدادی از آتش‌نشانان فداکار و جانفشان شد، قشرهای مختلف جامعه به این رخداد تأسف‌بار واکنش نشان دادند و سازمان هم تصمیم گرفت فراخوانی در این‌باره منتشر کند.

او ادامه داد: با توجه به این‌که از گذشته آتش‌نشانان مورد توجه بوده‌اند و قشری هستند که همچنان شهید می‌دهند، پیشنهاداتی برای یادمان آن‌ها داشتیم و بارها طرح‌هایی از هنرمندان با مضمون فداکاری آتش‌نشان‌ها ارائه شده، اما با بروز این اتفاق خلق یک نماد یادبود برای آتش‌نشانان در سازمان زیباسازی پررنگ‌تر شد و ما دوباره پیشنهاد طراحی و نصب یک نماد یادبود را مطرح کردیم که پذیرفته شد.

موسوی همچنین بیان کرد: فراخوان این رویداد به‌زودی منتشر می‌شود و هنرمندان می‌توانند پیشنهادهای خود را برای این نماد یادبود ارائه کنند تا یادبودی برای شهدای آتش‌نشان، بخصوص شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو باشد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره مکان نصب این یادمان گفت: هنوز مکان قطعی برای جانمایی این نماد یادبود مشخص نشده است و ایده‌های مختلفی در این‌باره وجود دارد. شاید این نماد در محلی نزدیک به ساختمان پلاسکو باشد و بتوانیم طرح مناسبی را که فضای کافی برای آن وجود داشته باشد در آنجا جانمایی کنیم یا ممکن است نقاط دیگری از شهر تهران برای جانمایی این اثر در نظر گرفته شود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها