اعتراف یک کارگردان درباره داستان فیلمش: بر مبنای گزارش‌های کیهان فیلمنامه «صبح اعدام» را نوشتیم

بهروز افخمی در پاسخ به این پرسش که چرا این شکل از روایت‌ را انتخاب کردید، گفت: روایت مستندگونه را انتخاب کردیم؛ زیرا مناسب این قصه و فیلم بود.

اعتراف یک کارگردان درباره داستان فیلمش: بر مبنای گزارش‌های کیهان فیلمنامه «صبح اعدام» را نوشتیم

نشست خبری فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی در سانس نخست سینمای رسانه برگزار شد. در این نشست، بهروز افخمی (نویسنده و کارگردان)، علی شیرمحمدی (تهیه‌کننده)، حسن‌علی اسدی (مدیر فیلمبرداری)، رضا سورانی (تدوین‌گر)، محسن دارسنج (مدیر چهره‌پردازی)، امیرحسین گل‌محمدی (صدابردار) و ارسطو خوش‌رزم، مهرداد نیکنام، مسعود، شریف، محسن آوری از جمله بازیگران «صبح اعدام» در این نشست خبری حضور داشتند.

در ابتدای نشست، بهروز افخمی کارگردان این فیلم در پاسخ به این پرسش چرا این شکل از روایت‌ را انتخاب کردید، گفت: روایت مستندگونه را انتخاب کردیم؛ زیرا مناسب این قصه و فیلم بود.

وی در ادامه افزود: این فیلم، دارای المان‌های مستند، مانند نریشن است، البته نقل‌قول‌های هم در فیلم وجود دارد که خود طیب حاج‌رضایی بیان کرده بود و ما در سکانس‌های زندان آوردیم.

این کارگردان با اشاره به موسیقی بیان کرد؛ موسیقی در این فیلم مرموز، خیال‌انگیز و متافیزیکی و جنبه‌ای از دنیای ماوراست.

 

صبح+اعدام

افخمی ادامه داد: در اکثر کارهایم از اقتباس استفاده کرده‌ام اما این فیلمنامه، اقتباسی به حساب نمی‌آید و بارها گفته‌ام بر مبنای گزارش‌های روزنامه کیهان و اطلاعات، این فیلمنامه را نوشته‌ایم.

در ادامه این نشست، شیرمحمدی تهیه‌کننده و طراح صحنه و لباس عنوان کرد: پیش‌تر تجربه‌های خوبی با بهروز افخمی داشته‌ام. در این‌ پروژه هم همزمان کار تهیه و طراحی صحنه و لباس را انجام دادم، اینکه در این‌ پروژه همه چیز را طبق آثار مستند پیش بریدم و اینکه چقدر موفق بوده‌ام را به مخاطب می‌سپارم.

ارسطو خوش‌رزم، بازیگر «صبح اعدام» از تجربه حضور خو در این فیلم گفت: نخستین نقش جدی من در سینما، در این فیلم است. البته من ۲۰ سال است که بازی می‌کنم؛ اما صبر کردم تا نقش مناسبی را برای ورود به سینما انتخاب کنم.

وی افزود: زمانی که نقش یک کاراکتر واقعی را قرار است بازی کنیم، مسئولیت‌مان مهم بیشتر می‌شود. من حاج‌ اسماعیلی را بازی کردم که مورد نظر کارگردان بود. امیدوار هستم که خانواده شریف حاج اسماعیل رضایی هم بپسندند.

این بازیگر تاکید کرد: من معتقدم که نقش حاج اسماعیل را به‌گونه‌ای بازی کردم که هیچ بازیگر دیگری نمی‌توانست آن را بازی کند. در جشنواره‌ای که جناب سعید پورصمیمی و آقای نصیریان در آن حضور دارند، کاندید شدن هم برای من افتخار بسیاری بزرگی است.

منبع: سینما اعتماد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها