بزرگترین مراسم جشن تکلیف دختران کشور برگزار شد

علیرضا بابالو ، تهیه کننده هنری بزرگترین مراسم جشن تکلیف دختران کشور‌، ضمن بیان اهداف این مراسم درباره روند برگزاری آن توضیح داد.

بزرگترین مراسم جشن تکلیف دختران کشور برگزار شد

بر اساس این گزارش مراسم جشن تکلیف "فرشته های کرد ایرانی"  با حضور بیش از ۴۰۰۰ دانش آموز دختر ، اولیای دانش آموزان و مسئولان استان کردستان از جمله نماینده ولی فقیه، امام جمعه، استاندار، فرماندار ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه، مدیر کل آموزش و پرورش و دیگر مسئولان استانی و شهری در مجموعه ورزشی ۲۲ گلان شهر سنندج برگزار شد.

IMG_20240124_112328_822

علیرضا بابالو ، در توضیح روند برگزاری این مراسم گفت:‌ در پاسخ به منویات مقام معظم رهبری وبیانات ارزشمند ایشان در خصوص اهمیت جشن تکلیف نوجوان ، کمیته برگزاری  این رویداد باشکوه به عنوان "بزرگترین جشن تکلیف کودکان کشور" از ماه ها قبل به میزبانی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کردستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش، استانداری ، فرمانداری ، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای سطح استان تشکیل گردید.

مدیرعامل گروه مشاوران نوسازی در ادامه افزود: پس از تشکیل کارگروه های مختلف و برگزاری جلسات متعدد برای انتخاب عوامل هنری ،  خانم آزاده آل ایوب(خاله نرگس) مجری با سابقه کودک صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عنوان مجری برگزاری مراسم انتخاب شد.

علیرضا بابالو در خصوص گزارش برنامه های مراسم توضیح داد: برنامه با تلاوت  آیاتی چند از کلام الله مجید توسط گروهی از دانش آموزان آغاز و سپس سرود مقدس جمهوری اسلامی توسط دانش آموزان و اولیا گرامی آنان خوانده شد.

در ابتدای مراسم  حجه الاسلام والمسلمین پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان با حضور در جایگاه ، جشن بندگی و عبادت فرشته های کرد ایرانی را به آنها تبریک گفت و برای آنان در ادامه مسیر جدید زندگی آرزوی موفقیت نمود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  با بیان اینکه والدین باید شما را در تحصیل، تربیت، رشد و آمادگی برای رسیدن به جامعه و ورود به جامعه کمک کنند گفت: رسیدن به سن تکلیف احساس مسئولیت در برابر خود، خانواده و جامعه است.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: یک نوع احساس مسؤولیت نیز برای مسؤولان وجود دارد و آن این است که باید امکانات و زمینه آسایش و آرامش را برای شما فراهم کنند و معنویت، دوستی و آسایش را در جامعه اشاعه دهند.

دکتر اسماعیل زارعی کوشا ، استاندار  کردستان،  سخنران بعدی مراسم بود که ضمن تبریک جشن عبودیت و بندگی به دانش آموزان گرامی و اولیا آنان از زحمات و همدلی تمامی مسئولان استان و شهر سنندج برای برگزاری این جشن باشکوه تقدیر و تشکر نمود.

استاندار کردستان در ادامه افزود: همانطور که امروز مسؤولیت انجام دستورات خدا را برعهده گرفتید امیدوارم در انجام مسؤولیت‌ها موفق باشید.

IMG_20240124_112329_277

در ادامه خانم آزاده آل ایوب(خاله نرگس) به همراه جناب آقای حسین چراغی و اعضای گروه هنری  با برگزاری برنامه های آیینی و مرتبط با جشن تکلیف دانش آموزان به هنرنمایی پرداختند.

خواندن میثاق نامه بندگی توسط فرزند یکی از شهدای امنیت کردستان و گرامیداشت یاد و خاطره نوگل شهیده مریم سلطانی نژاد که درحوالی اخیر تروریستی کرمان به فیض شهادت نائل شد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان مراسم نماز جماعت  دانش آموزان به امامت ماموستا رستمی، امام جمعه شهر سنندج برگزار گردید‌.

علیرضا بابالو در پایان مراسم، ضمن تقدیر و تشکر از اعتماد حجه الاسلام والمسلمین کاروند ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان  به گروه مشاوران نوسازی برای برگزاری این مراسم از میزبانی و  تلاش شبانه روزی ایشان و همه مسئولان و عوامل برگزاری این رویداد بی نظیر تقدیر و تشکر نمود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    1

    خدا قوت
    تا کور شود هر آنکه نتواند دید ان شاءالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها