شبکه‌ من‌وتو، تاریخ پایان کارش را اعلام کرد

شبکه من‌وتو به‌صورت رسمی تاریخ پایان کار خود را اعلام کرد.

شبکه‌ من‌وتو، تاریخ پایان کارش را اعلام کرد

 ۳۱ ژانویه(۱۱ بهمن) شبکه منوتو بعد از ۱۴ سال فعالیت تعطیل خواهد شد.

پیش از این «تابناک» در گزارشی، با طرح جعلی‌بودن این اعلام تعطیلی‌ نوشته بود: شبکه من‌وتو ۲۲ آبان ۱۴۰۲ با انتشار اطلاعیه‌ای، تعطیلی رسمی‌اش را در صورت تداوم آنچه بحران مالی خوانده، ژانویه ۲۰۲۳ (بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرده است.

عمده این بیانیه بر روش‌هایی که مدیران من‌وتو سعی کرده‌اند در چهارده سال فعالیت این شبکه به درآمدزایی برسند، متمرکز است و در نهایت با این جمع بندی که موفق نشده‌اند شبکه را به درآمد برسانند، تعطیلی شبکه را اعلام کرده و گفته‌اند در حال در میان گذاشتن ماجرا با کارمندانشان هستند.
شبکه من‌وتو که عملاً از ۲۰۱۰ راه اندازی شده، با تولید حجم بالایی از برنامه‌های سرگرمی، در لابلای آن، به ارائه یک تاریخ روتوش شده از دوره پهلوی می‌پرداخت و بدین ترتیب، به‌شدت دهه شصت، هفتاد و هشتادی‌ها را ـ که درک مستقیمی از دوره پهلوی نداشتند ـ تحت تاثیر قرار داد. مدیران این شبکه اعلام نکردند، در این چهارده سال، درآمد شبکه‌شان از کجا تامین می‌شده که حالا بعد از این همه سال، به مشکل مالی برخورده‌اند، اما پس از این اطلاعیه برای چندین روز، شاهد اشک تمساح مجریان و عوامل این شبکه روی آنتن تلویزیون خودشان و همچنین در حساب‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی بودیم و ظاهراً همه چیز در مسیر تعطیلی شبکه پیش می‌رفت.
با وجود این، برخی اتفاقاتی که در هفته‌های اخیر رخ داده، تردید‌ها درباره واقعی بودن تعطیلی این شبکه را افزایش داده است. علاوه بر پخش چند برنامه نظیر ویدیو‌های پرویز ثابتی، روند برنامه سازی برای این شبکه تداوم دارد و هیچ نشانه‌ای از تعطیلی این شبکه که قرار است یک ماه دیگر تعطیلی شود، مشهود نیست. اغلب مجریان این شبکه با شبکه‌های ماهواره‌ای رقیب مذاکره نکرده‌اند و در حال تولید برنامه برای من‌وتو هستند که ظاهراً به منزله امید آن‌ها به تداوم فعالیت شبکه متبوعشان است. حتی شنیده‌های «تابناک» حکایت از مذاکره مدیران من‌وتو با برخی برنامه سازان و مجریان دیگر شبکه‌های فارسی زبان برای جذب آن‌ها دارد که قاعدتاً شبکه‌ای که قرار است به زودی تعطیل شود، نیروی جدید جذب نمی‌کند.
این شرایط چنین دیدگاهی را تقویت کرده که شبکه من‌وتو نیاز به اسپانسر‌های جدید به ویژه از نوع دولتی داشته و آنچه تحت عنوان تعطیلی منتشر شده، در واقع یک آگهی مزایده برای جذب اسپانسر از میان دولت‌های تحت رقابت یا تخاصم با ایران است.

من‌وتو به خصوص پس از راه اندازی ایران اینترنشنال که برخی عناصر کلیدی‌اش را قاپید، در پی جذب اسپانسر مشابه به ویژه از میان دولت‌های منطقه که به دنبال تاثیرگذاری بر ایران هستند، بوده و بعید نیست پس از پخش این آگهی، اسپانسر جدید جذب شده باشد. با این اوصاف باید صبر کرد و دید، آیا من‌وتو واقعاً تعطیل می‌شود یا پول‌های جدیدی راهی این شبکه شده و من‌وتو با این اسپانسر‌های تازه عرض‌اندام می‌کند؟

منبع: صبا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    12

    برنامه هاش جالب نبود ولی از تاریخ باستانی ایران می گفت جالب بود ،یه مشت زن بزک شده داشت برای جلب مخاطب

  • ناشناس
    3

    اوایلش خوب بود وقتی که بیشتر برنامه‌هاش حالت سرگرمی داشت، انصافاً هم برنامه‌سازی‌شون با کیفیت بود ولی از وقتی که یه طرفه به قاضی رفت و کفه‌ی سیاسی برنامه‌هاش رو زیاد کرد کم کم محبوبیتش را از دست داد! حداقل تو خانواده‌های ما اینطور بود

  • ناشناس
    10

    برو که دیگه برنکردی انشاء الله
    برو به زباله دان تاریخ ای دروغگویان پست و رذل

  • سید رضا
    10

    امیدوارم که تعطیل نشه . واقعاً برنامه‌های جالب و آموزنده و مفید داره و اخبارش همه بسیار به واقعیت نزدیک هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      خداروشکر که بلاخره از شر این شبکه کثیف راحت میشیم

    • ناشناس
      10

      ان شاالله تک تک شبکه های مثل من تو بسته بشن

    • ناشناس
      8

      خداشفات بده شماهادنبال اخبارنیستین دنبال یه چیزدیگه هستین که خودت بهترمیدونی

    • ناشناس
      11

      به درک یه مشت .....دورهم جمع بودن باپول اسرائیل عیش ونوش میکردن کارفرماشون دیگه گردنشون نمیگیره تعطیل شد

  • ناشناس
    2

    "به‌شدت دهه شصت، هفتاد و هشتادی‌ها را ـ که درک مستقیمی از دوره پهلوی نداشتند "
    درک خودت نداری
    این بچه ها از منو شما بیشتر این دوره رو میشناسن

  • دومان
    11

    کیهان رژیم خیلی خوشحاله....

  • Hossein
    7

    حتی اگر این چند نسل درک درستی از دوران پهلوی نداشته باشند پدر و مادران خواهند گفت که هر چه که نداشتیم آرامش داشتیم

  • ناشناس
    7

    بیسوادهاشبکه من وتونگاه میکردن

  • ناشناس
    5

    یادمه یک زمانی مستندهای متنوع و جالبی از تاریخ جهان و طبیعت و اختراعات قدیمی و حوادث و .. دوبله و زیرنویس و پخش میکرد. اما از زمانی که به شکل کامل توی خط سیاسی‌کاری و ایرونی‌بازی افتاد متاسفانه به کانالهای ایرونی درپیت غربتی لس‌آنجلسی امثال شهرام همایون شباهت پیدا کرد و از اون به بعد دیگه برنامه‌هاش رو دنبال نکردم. الان هم از تعطیل شدنش نه خوشحالم و نه ناراحت. برام فرقی نداره

  • ناشناس
    0

    اگر صدا و سیما هم زودتر تعطیل می شد خیلی خوب بود

  • رضا
    0

    خلاصه کلام, نگفتی صدا و سیمای خودمون قشنگه, من ناراحت شدم, از صدا و سیمای خودمون بگو, خوش میاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها