انسیه خزعلی: نگفتم طلبه ها بازیگر شوند؛ شیطنت کردند!

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ـ در گفتگو با برنامه «و، اما امروز» شبکه آموزش درباره سخنان خود نسبت به ورود زنان طلبه به عرصه بازیگری که در چند روز گذشته حاشیه‌برانگیز شد، توضیح داد.

انسیه خزعلی: نگفتم طلبه ها بازیگر شوند؛ شیطنت کردند!

انسیه خزعلی ابتدا در پاسخ به اینکه سخنانش درباره طلبه‌های بازیگر یک ایده صرف بوده است یا برایش برنامه‌ریزی داشته‌اند؟ بیان کرد: این بحث نه ایده بود و نه برنامه‌ریزی برایش انجام شده است. یک پیشنهادی در یک جمع خصوصی از (طرف خانم‌های طلبه) مطرح کردند که توانمندی‌هایی دارند و کار‌هایی هم کرده‌اند؛ فیلمنامه نوشته‌اند و می‌توانند در زمینه فیلمسازی، کارگردانی و تربیت بازیگر فعالیت کنند؛ نه اینکه بازیگر شوند، چون بعضی تعبیر کردند که خانم‌های طلبه می‌خواهند، بازیگر شوند.

او اضافه کرد: بحث، کمک در تربیت بازیگر بود. ما هم مثل همه نشست‌هایی که با جوانان داریم، وظیفه‌مان این است که از توانمندی‌ها و استعداد‌هایی که جوان‌ها دارند استقبال کنیم و گفتیم ما در حد توانمان کمک می‌کنیم. شما بروید آموزش ببینید، طبیعتا باید با مهارت باشد، ما هم پشتیبانی می‌کنیم از اینکه شما آموزش ببینید. حیطه هنر، شعر و... حیطه‌های مهارتی است که استعداد می‌خواهد و همه اقشار از دانشجو و طلبه باید شناسایی شوند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره تخصص طلبه‌ها در تربیت بازیگر نیز پاسخ داد: گفتند، می‌خواهیم وارد این عرصه شویم و یاد بگیریم ما هم گفتیم پشتیبانی می‌کنیم و معرفی می‌کنیم. ما که خودمان در کار اجرایی نیستیم و دستگاه‌هایی که متصدی هستند، آموزش می‌دهند.

خزعلی درباره بحث بازیگران طلبه عنوان کرد: اصلا بحث بازیگری نبود؛ این‌ها شیطنت‌هایی است که همیشه وجود داشته است. طبیعت کار این است، کسانی که استعداد دارند آموزش ببینند، این‌ها زمان می‌برد نه اینکه الان کارگردان شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه از مریلا زارعی به عنوان یک بازیگر خانم تقدیر کرده‌اند، درباره علاقه‌اش به سینما بیان کرد: من هم فیلم می‌بینم و هم فیلم نقد می‌کنم؛ شاید بیشتر از اینکه فیلم ببینم نقد می‌کنم و خیلی از فیلم‌هایی که در جشنواره فجر هست به خصوص آن‌هایی که ارتباطی با خانواده و زن دارند را می‌بینیم و نقد‌ها را می‌گوییم. معتقدم خیلی از مواردی که لازم است درباره خانم‌ها کار شوند، مشکل داریم و نتوانستند فیلم‌های ما آن‌ها را برسانند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    1

    پس حتما گفتى طلبه ها يه پا بازيگرند؟!

  • ناشناس
    22

    پرستوییییب ها بحوانند. و از قضاوت عجولانه و ... خود خجول باشند

  • ناشناس
    0

    تو خودت شیطونی بلا !!

  • یلدا
    2

    خجالت بکش دروغگو.

  • ناشناس
    0

    انشالله اینم توسط اون یکی آقازاده درست کنید

  • ناشناس
    1

    اتفاقاً طلبه ها یه بازیگران قهاری هستند که واقعاً لایق اسکار هستند !!!!

  • ایران سربلند
    23

    خانم خزعلی گرامی، ضمن احترام:
    خواهشمندم قبل از هرگونه کلام، کمی تفکر داشته باشیم که بعدا مجبور به تفهیم و توجیه کاری نشویم.
    سرکار خانم می دانید که؛ در کشور ما یه عده مریض روحی با اذهان بسیار مسموم وجود دارد که نه سواد درست درمونی دارند و نه قدرت تحلیل موضوعات و فقط به دنبال هوچی بازی و قضاوت و محاکمه کردن دیگرانند.
    مریضند دیگه خواهر گرامی ، مریضند...

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      من فکرکنم اگرسکوت کنند آبرومندتره

    • ناشناس
      0

      خودش کرم دارد وگرنه ما گفتیم نطق کن .

  • بینش
    0

    حدود سال ۱۳۷۰ در دبیرستان ما طلبه های زن تاتر جهنم و عذاب آن را به نمایش در آوردند و یک خانمی هم آمده بود که می گفت خانم خوبی نبوده و بد حجاب بوده و با غرق شدن پسرش در آب به راه راست هدایت شده است.حالا این انکار برای من که در آن سال با بازیگران زن طلبه برخورد کرده ام عجیب و باورنکردنی است.

  • عادل
    0

    حیف اسم خواهر به خاطر این دروغگو خراب کنی

  • بینش
    0

    طلبه ها ی با استعداد هم بازیگر شوند چه اشکال دارد وقتی پزشکی مجری است یا فوتبالیستی بازیگر می شود فقط طلبه باید بداند بازیگر ی احساسات می خواهد که با تمام وجود تقدیم بیننده کند آیا با این اوصاف، یک طلبه ی زن می تواند بازیگری کند؟آیا صدایش را بدون پوشش بر روی دهانش ،یک مرد نامحرم بشنود ایرادی ندارد؟...شاید در قالب بازیگری تاتر که مختص بانوان باشد بازیگری کنند ولی در سینما و تلویزیون بر اساس احکام اسلامی صحیح نیست.البته من موافق محدودیت نیستم ولی بر اساس ایرادات کارشناسان حوزه بر تلویزیون نظرم را گفتم.اخیرا طلبه ها بدون آزمون به بانک ها و آموزش و پرورش رخنه کرده اند و شبهه ایجاد شده است که حالا نوبت صدا وسیما ست.

  • ایران
    3

    خانم خزعلی احسنت
    کاسه و کوزه ابتذال رو برمی چینید

  • آمر
    0

    طوری نیست طلبه ها هم بازیگر شوند بر بخیلش لعنت اما امروز مطلبی میخوندم در بارهی خلوتی مساجد واینک چند صد مسجد در کشور پیش نماز ندارن و اینکه فارغ التحصیلهای حوزه علمیه بیشتر دوست دارند در ادارات استخدام بشن واونم صد در صد بجث مالی و ایجاد قدرت هست پس شما وظیفه اصلی رو رها کردی میخوای بری هنر پیشه بشی این ایراد داره خب اگه توانایش رو داشتی از اول میرفتید دوره بازیگری و میشدی یه بازیگر مومن و متعقد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها