اعتصاب بازیگران هالیوود پایان یافت

اتحادیه بازیگران آمریکا توافقنامه آزمایشی را تصویب کرده اند که به طولانی ترین اعتصاب بازیگران علیه استودیوهای فیلم و تلویزیون در تاریخ هالیوود پایان می دهد.

اعتصاب بازیگران هالیوود پایان یافت

این اتحادیه در اطلاعیه ای اعلام کرد که اعتصاب ۱۱۸ روزه به طور رسمی در ساعت ۱۲:۰۱ صبح روز پنجشنبه پایان می یابد.

کمیته مذاکره اتحادیه این توافق را به اتفاق آرا تصویب کرد. این توافقنامه در روز جمعه برای تصویب به هیئت ملی اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا (SAG-AFTRA) می رود.

دو طرف چند روز گذشته را صرف انجام کارهای نهایی بر روی این قرارداد کردند، که مهمترین آن محافظت از بازیگران در برابر هوش مصنوعی و افزایش تاریخی دستمزد است. این توافق شاهد افزایش حداقل ۷ درصدی دستمزدها خواهد بود که دو درصد بیشتر از افزایش های دریافتی توسط انجمن نویسندگان آمریکا و انجمن کارگردانان آمریکاست.

بر اساس ایمیلی که به اعضای «SAG-AFTRA» ارسال شده است، این توافق همچنین شامل پاداش مشارکت در سامانه های نمایش آنلاین و همچنین افزایش در کمک های بازنشستگی و سلامت است. این اتحادیه گفت که ارزش این قرارداد در مجموع بیش از یک میلیارد دلار است.

اتحادیه در این ایمیل گفت: «ما به قراردادی رسیده‌ایم که اعضای اتحادیه بازیگران را از هر گروهی قادر می‌سازد تا مشاغل پایدار ایجاد کنند. هزاران بازیگر در حال حاضر و آینده از این کار بهره خواهند برد.»

پیش از این سال، طولانی‌ترین اعتصاب بازیگران علیه شرکت‌های تلویزیونی و فیلم در سال ۱۹۸۰ به مدت ۹۵ روز ادامه شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها