توصیه سخنگوی ستاد اربعین عراق به زائران: سفر خود را کوتاه کنید

با ازدحام جمعیت در کربلا و افزایش تعداد زائران در هر لحظه، سخنگوی ستاد اربعین عراق از زائران خواست با کوتاه کردن سفر، اجازه دهند سایر افراد هم به زیارت اربعین مشرف شوند.

توصیه سخنگوی ستاد اربعین عراق به زائران: سفر خود را کوتاه کنید

 با وجود حضور بی‌سابقه زائران اربعین در کربلا، عراقی‌ها به خوبی از زائران پذیرایی می‌کنند. موکب‌های مختلفی هم در مسیر و نزدیکی حرم راه‌اندازی شده ‌و به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه هنوز حدود یک هفته تا اربعین حسینی باقی مانده است و بسیاری از زائران پیاده‌روی اربعین به کربلا نرسیده‌اند، مسؤولان از زائران می‌خواهند که با مدیریت سفر خود، پس از زیارتی کوتاه در کربلا به شهرهایشان‌ بازگردند.

حجت‌الاسلام غلامرضا اباذری، سخنگوی ستاد اربعین عراق با اشاره به شلوغی کربلا، می‌گوید: هنوز بسیاری از زائران در مسیر هستند و طی روزهای آینده به کربلا می‌رسند. بر همین اساس از زائران می‌خواهیم سریع‌تر به شهر و‌ کشور خود بازگردند و اجازه دهند سایر افراد هم به زیارت اربعین مشرف شوند.

سال گذشته نیز که جمعیت حاضر در کربلا آن هم حدود یک هفته قبل اربعین به این حد نرسیده بود، مسؤولان به کوتاه کردن سفر اشاره کردند.

امسال بسیاری از ایرانیان از اوایل ماه صفر، راهی عراق شدند. البته موج بازگشت زائران آغاز شده و در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

در کربلا نیز ماشین‌هایی برای جابجایی زائران اربعین به شهرهای مرزی پیش‌بینی شده است و حرم امام حسین علیه‌السلام نیز اتوبوس‌هایی به مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی تدارک دیده است.

تاکنون بیش از ۲.۵ ایرانی به زیارت اربعین مشرف شده‌اند و در روزهای آینده این تعداد افزایش خواهد یافت.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 🐜
    0

    سفر خود را کوتاه کنند یعنی چه تا غذای رایگان هست مردم در عراق هستند برگردن ایران نان خالی بخورند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها