یک نماینده مجلس:

اگر بانک ملی ورود نمی‌کرد، بخشی از زائران امکان سفر به کربلا را نداشتند

یک نماینده مجلس، از عملکرد بانک مرکزی در قبال خدمت‌رسانی به زائران اربعین، با وجود شرایط نامناسب، تقدیر کرد.

اگر بانک ملی ورود نمی‌کرد، بخشی از زائران امکان سفر به کربلا را نداشتند

معصومه آقاپور نماینده شبستر درمورد تاثیر تصمیمات اتخاد شده در جریان تحویل ارز به زائران اربعین گفت: در جریان تحویل ارز به زائران اربعین اگر بانک ملی وارد نمی شد و ارز به قیمت آزاد تامین می شد قاعدتا خیلی از مردم طبقه متوسط و سطح پایین جامعه امکان شرکت در این حرکت عظیم اسلامی را نداشتند.
وی در گفتگو با خبرنگار ما، تاکید کرد: در رابطه با تسهیل سفر به اربعین، هم بانک مرکزی و هم بانک ملی با هم همکاری کردند و این اتفاق افتاد.
وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت ارز برای طبقه متوسط جامعه قیمت سنگینی است گفت: امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که هزینه‌ها برای مردم سنگین نباشد.
وی همچنین تصریح کرد: فشاری که امروز به جامعه ما وارد می شود به دلیل کاهش ارزش پولی ما است، امیدوارم دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم تا ارزش پولی ما به جایگاه واقعی خود برسد.
آقاپور خاطرنشان کرد: من خودم شش سال است که دراربعین به کربلا می روم اما متاسفانه امسال محقق نشد. باید بگویم که متاسفانه بعد از این مدت تنها سازمانی که در شش سال گذشته هماهنگی لازم را داشته است سازمان هلال احمر بوده است. اما در دیگر بخش‌های مختلف ما هماهنگی لازم را نداشته ایم. به توجه به حجم زائری که داریم امکاناتی که دستگاه‌های اجرایی ما می‌گذارند کفایت نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه ما هر سال داریم اربعین و شرایط خاص آن را تجربه می کنیم اما هنوز در حد عادی هم نمی توانیم شرایط مناسب را برای زائران فراهم کنیم افزود: درست است که امکانات کشور عراق محدود است اما خوب این اتفاق هرسال دارد برای ما می افتد، اما بازهم ما هیچ تصمیم درستی برای رفع این مشکلات نمی گیریم.
نماینده شبستر گفت: ما وقتی می دانیم اربعین چه روزی است، وقتی می دانیم تعداد زائران چقدر است چرا اقدام درستی برای حل این مشکلات انجام نمی دهیم؟
وی ادامه داد: متاسفانه ما هیچ چیزی به نام مدیریت بحران یا سیستم تعریف شده و مشخصی برای مواقع بحرانی در کشور نداشته و نداریم. در نتیجه این وضع امروز پیش می آید و با این مشکلات روبرو میشویم. ما شاخص ارزیابی نداریم، اگر میخواهیم دیگر این اتفاق نیفتد باید یک برنامه ریزی مشخص وجامع داشته باشیم و طبق آن پیش برویم.
وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تامین ارز اربعین فقط به بانک ملی ابلاغ شده بود و به دیگران دستوری داده نشده است که پای کار بیایند.
آقاپور در پایان خاطرنشان کرد: در عراق بی نظمی زیاد وجود دارد، خود کشور عراق توان مدیریت این شرایط را در سطح کلان ندارد در نتیجه ما باید خودمان از تجربیاتی که داریم استفاده کنیم تا مشکلات را حل کنیم.

منبع: خبرفوری

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها