ایرانی ها بیشتر به کجا سفر می‌کنند؟

آخرین گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، نشان می‌دهد ایرانی‌ها برای سفر کدام کشورهای خارجی را بیشتر انتخاب می‌کنند.

ایرانی ها بیشتر به کجا سفر می‌کنند؟

گزارش اخیرا منتشرشده از سوی شورای جهانی سفر و گردشگری (World Travel & Tourism Council) که آمار سفر کشورها در سال ۲۰۲۱ را ارائه کرده، نشان می‌دهد که کشور ترکیه با اختلاف زیاد مقصد اصلی شهروندان ایرانی است و بر این اساس ۷۱ درصد از سفرهای توریستی ایرانی‌ها به کشور ترکیه انجام شده است.

ترکیه قصد دارد امسال به درآمدهای بالای گردشگری دست یابد و با افزایش ۳۰ درصدی شمار گردشگران، هدف کسب درآمد سالانه ۶۰ میلیارد دلاری را در سر دارد. پیش‌بینی‌ می‌شود شمار گردشگران ورودی به ترکیه امسال به ۱۵ میلیون نفر برسد.

همچنین طبق گزارش سازمان جهانی سفر و گردشگری، کشور عراق میزبان ۱۳ درصد از سفرهای خارجی ایرانیان بوده است و امارات متحده عربی با ۶ درصد و سوریه و ارمنستان هر یک با ۲ درصد، به ترتیب بیشترین میزبانی را از مسافران ایرانی داشته‌اند.

۶ درصد از سفرهای خارجی‌ ایرانی‌ها نیز به مقاصدی غیر از این ۵ کشور انجام شده است.

ایرانی‌ها بیشتر به کجا سفر می‌کنند؟
سهم کشورهای خارجی از گردشگران ایرانی

ترکیه در حالی با اختلاف بزرگترین میزبان گردشگران و مسافران ایرانی است که در سال ۲۰۱۹ میلادی از سفرهای خارجی ایران‌ها ۵۲ درصد سهم داشت و در سال‌های بعد توانسته سهم خود از بازار ایران را ۱۹ درصد افزایش دهد و این سهم را به ۷۱ درصد برساند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۹ کشور عراق درصد بالاتری از گردشگران ایرانی (حدود ۱۸ درصد) را به خود جذب کرده بود، اما در چند سال گذشته حدود ۵ درصد از سهم بازار ایران را از دست داده و به عدد ۱۳ درصد رسیده، که این سهم عمدتا به ترکیه رسیده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها