هجوم ایرانی ها برای خرید خانه زلزله زدگان ترکیه

تعداد خانه‌های خریداری‌ شده در ترکیه از سوی ایرانی‌ها نشان می‌دهد که با دلار حدود ۴۲ هزار تومانی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان ارز از کشور خارج شده است.

هجوم ایرانی ها برای خرید خانه زلزله زدگان ترکیه

در حالی‌‎ که با زلزله مهیب ۶ فوریه ۲۰۲۳ (۱۷ بهمن ۱۴۰۱) در ترکیه تصور می‌شد جریان سرمایه‌گذاری خارجی تا مدتی به بخش املاک این کشور ورود نشود یا مقدار آن کاهش یابد، اما براساس آمارهای مرکز آمار ترکیه، ایرانی‌ در ماه فوریه تعداد ۴۴۶ فقره و در ماه ژانویه نیز ۵۲۶ خانه در ترکیه خریداری کرده‌اند.

به‌ عبارتی شهروندان کشورمان در ۲ ماهه نخست سال ۲۰۲۳ تعداد ۹۷۲ ملک در ترکیه خریده‌اند که ارزش ریالی آن با دلار حدود ۴۲ هزار تومانی بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

طبق آمارهای ترکیه، ایرانی‌ها در خرید ملک پس از روس‌ها رتبه دوم را به خود اختصاص داده و با عراق که در رتبه سوم است، فاصله قابل‌توجهی دارند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    چشم مسولان روشن یعنی مردم رو به این نتقطه رسوندن ک حاضرن در کشور زلزله زده و در بدترین شرایط اقتصادی سرمایه گذاری اونم در حوزه املاک انجان بدن اما امید و چشم انداز مثبتی نسبت ب کشور خودمون نداشته باشه واقعا جای بسی تامل و تاسف هست ب امید ایرانی اباد ب امید روزی ک قدرت و سیاست در دست افرادی اهل و دانا بیفتد

  • محسن دهقانی پیشه
    6

    پسر من هم رفته ترکیه ملک خریده داریم میخریم مگه گناه کردیم اصلا شما چکاره حسنی

    نظرات شما -
    • یک پر چانه
      0

      محسن دهقانی پیشه !!!
      پول یارانه تون قطع میشه برادر ... اسم ات را ننویس

  • ناشناس
    2

    همیشه مرده خور بوده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها