نمایندگانی از ۲۱ کشور در نمایشگاه قرآن حضور پیدا می‌کنند

رییس سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اعلام حضور هفت وزیر از کشورهای مسلمان در نمایشگاه امسال گفت: نمایندگانی از ۲۱ کشور در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا خواهند کرد.

نمایندگانی از ۲۱ کشور در نمایشگاه قرآن حضور پیدا می‌کنند

علیرضا معاف امروز، سه شنبه هشتم فروردین در مراسم رونمایی از پوسترهای سی امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در پاسخ به خبرنگار معارف درباره برنامه های بخش بین الملل نمایشگاه امسال گفت: برای حضور نمایندگانی از ۲۱ کشور هماهنگی هایی انجام شده و کارهای گذرنامه و اسکان آنان درحال انجام است. البته نمایندگانی از برخی مجموعه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران مانند جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی افزود: تاکنون برنامه های حضور هفت وزیر انجام شده و حتی موافقت نامه های بعضی از این وزیران در مراحل تنظیم است تا با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) به امضا برسد.

رئیس نمایشگاه قرآن با ارائه فهرستی از نهادهای خارجی که قرار است در نمایشگاه قرآن غرفه داشته باشند، گفت: دارالقرآن اروپا، عتبه حسینیه، عتبه عباسیه، دارالمعارف الحکمیه لبنان و مرکز اسلامی فرانسه از نهادهایی هستند که برای حضور اعلام آمادگی کردند و در نمایشگاه فعالیت خواهند داشت.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی زمان افتتاح بخش بین الملل را دو روز بعد از آغاز به کار نمایشگاه قرآن دانست که روز دوشنبه ۱۴ فروردین با حضور سفیرانی از کشورهای اسلامی و میهمانان خارجی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قرار است برخی اساتید مطرح قرائت جهان اسلام در نمایشگاه امسال حضور پیدا کنند که با توجه به زمان حضورشان در کشور، برنامه ریزی هایی برای تلاوت آنان در نمایشگاه قرآن یا مساجد و محافل شب های قدر و در برخی استان ها صورت گرفته که در روزهای آینده به صورت دقیق اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • افتخار به قتل 400 تا
    0

    اتحاد بی رحمی ایران و روسیه در سوریه هم کار را بنتیجه رساند

  • ناشناس
    0

    تاثیرم میذارند یا فقط حضوره ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها