سینما در اردیبهشت ۱۴۰۱؛

آغاز ثبت درخواست برای نمایش‌های «هنر و تجربه» تا اکران آنلاین «مرد بازنده»

اردیبهشت ماه سال گذشته، شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در سینما بودیم که در گزارش زیر آورده شده است.

آغاز ثبت درخواست برای نمایش‌های «هنر و تجربه» تا اکران آنلاین «مرد بازنده»

اردیبهشت ماه  شاهد اتفاقات و برنامه‌های گوناگونی در سینما بودیم که در مورد هر یک از مهمترین و پر بیننده‌ترین  مطالبی را ارائه خواهیم کرد.

مسعود کیمیایی تهیه‌کننده فیلم علی عطشانی شد

مسعود کیمیایی تهیه‌کنندگی فیلم «ستاره‌ها بدون تاریکی نمی‌درخشند» به کارگردانی علی عطشانی را بر عهده گرفته، «ستاره‌ها بدون تاریکی نمی‌درخشند» قرار است به زودی و با بازی پولاد کیمیایی و دو بازیگر سیاه‌پوست آمریکایی مقابل دوربین برود.مسعود کیمیایی تهیه کنندگی فیلم جدید علی عطشانی را برعهده دارد.

پولاد کیمیایی فرزند مسعود کیمیایی که پیش از این در یکی از فیلم‌های قبلی علی عطشانی در ایران با او همکاری داشته نیز از بازیگران این فیلم است. پیش از این نام مجید میرفخرایی از طراحان صحنه پیشکسوت ایرانی به عنوان طراح صحنه این فیلم در صفحه imdb فیلم اعلام شده بود.

جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ با «گاو» افتتاح می‌شود

نسخه ترمیم‌شده و باکیفیت فیلم «گاو» به کارگردانی داریوش مهرجویی در روز اول هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به نمایش درمی‌آید.در این دوره از جشنواره قرار است نسخه ترمیم‌شده و باکیفیت فیلم «گاو» ساعت ۱۸ و ۳۰ به وقت محلی شب ۲۶ می‌مصادف با ۵ خرداد در زوریخ سوییس روی پرده سینما برود.

آغاز ثبت درخواست برای نمایش‌های «هنر و تجربه» تا اکران آنلاین «مرد بازنده»

فیلم «گاو» با بازی عزت‌الله انتظامی، علی نصیریان، جمشید مشایخی، جعفر والی، پرویز فنی‌زاده، محمود دولت‌آبادی و… سال ۱۹۷۱ جایزه فیپرشی جشنواره فیلم ونیز را به دست آورد.هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس به دبیری یدالله داج روز ۲۶ می‌تا اول ژوئن ۲۰۲۲ (۵ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

آغاز ثبت درخواست برای نمایش‌های «هنر و تجربه»

تجربی و پویانمایی، علاقه‌مندان برای ثبت درخواست نمایش آثارشان در گروه «هنر و تجربه» می‌توانند به سایت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی مراجعه کنند.

آغاز ثبت درخواست برای نمایش‌های «هنر و تجربه» تا اکران آنلاین «مرد بازنده»

علاقه‌مندان به ثبت درخواست برای نمایش اثر (فیلم بلند، کوتاه و انیمیشن) در گروه «هنر و تجربه» می‌توانند در سایت مرکز گسترش در بخش «هنر و تجربه»، آئین‌نامه نمایش فیلم در گروه سینمایی هنر و تجربه را مطالعه، موارد لازم را تهیه و پس از دانلود فرم درخواست و کامل کردن آن به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی (خیابان سهروردی شمالی، میدان پالیزی) مراجعه کنند تا درخواستشان ثبت و پس از بررسی وضعیت، مراحل کار به اطلاع برسد.دور تازه نمایش‌های «هنر و تجربه» با اعلام فیلم‌ها و جدول نمایش به زودی شروع می‌شود.

مدیر جدید مرکز بین‌الملل سوره معرفی شد

حمیدرضا جعفریان رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری طی حکمی الهه طه‌ئی را به عنوان مدیر جدید مرکز بین الملل سوره منصوب کرد.

«مرد بازنده» اکران آنلاین می‌شود

فیلم سینمایی «مرد بازنده» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، تهیه‌کنندگی امیر بنان و کامران حجازی و سرمایه گذاری مجتبی شاهزیدی است که روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه اکران آنلاین می‌شود.

آغاز ثبت درخواست برای نمایش‌های «هنر و تجربه» تا اکران آنلاین «مرد بازنده»

فیلم سینمایی «مرد بازنده» به نویسندگی ابراهیم امینی، حسین حسنی و محمد حسین مهدویان داستان مردی است که در گیرودار زندگی شخصی پرمساله‌اش، مسئول رسیدگی به پرونده‌ای رازآلود می‌شود. پرونده‌ای که روند کشف آن با شک‌ها و نگرانی‌های او در می‌آمیزد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد...

جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، امیر دژاکام، مهدی زمین‌پرداز، سجاد بابایی، مجید نوروزی، امیرحسین هاشمی، شبنم قربانی، منوچهر علیپور، ونوس کانلی و ملیکا پازوکی گروه بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «مرد بازنده» ایفای نقش کرده‌اند.

فیلمبرداری «بخارست» به پایان رسید

فیلمبرداری فیلم سینمایی «بخارست» با حضور بابک کریمی در نقش رئیس مرکز تجارت بین قاره‌ای در بخارست، به پایان رسید.در حال حاضر تدوین این فیلم آغاز شده است.

آغاز ثبت درخواست برای نمایش‌های «هنر و تجربه» تا اکران آنلاین «مرد بازنده»


فیلم سینمایی «بخارست» به تهیه کنندگی علی طلوعی، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و نویسندگی حمزه صالحی اثری در ژانر کمدی اجتماعی است.حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، پونه عاشورپور، غزال نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، غلامرضا نیکخواه و بابک کریمی در «بخارست» ایفای نقش کردند.

«علف‌زار» بالاخره پروانه نمایش گرفت

شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی در جلسه اخیر با صدور پروانه نمایش برای فیلم‌های «علف‌زار» به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی و «هناس» به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه و کارگردانی حسین دارابی موافقت کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها