سیاهی و تلخی‌اش زیاد بود؛ مجوز نگرفت

روز گذشته محمدحسین مهدویان با انتشار یادداشتی فضای فعلی سینمای ایران را رعب آور توصیف کرد و از رد شدن دو فیلم‌نامه‌اش توسط سازمان سینمایی خبر داد و سیاست سازمان سینمایی را سانسور سیستماتیک و تولید فیلم‌های بی اثر دانست.

سیاهی و تلخی‌اش زیاد بود؛ مجوز نگرفت

مدیر کل نظارت سازمان سینمایی بیان کرد: اقتباسی از رمان بیگانه آلبر کامو به‌نام مطرود از سوی کامران حجازی تهیه‌کننده مهدویان به شورا رسید، اما نظر شورا مخالفت با طرح ارائه شده بود.

متاسفانه وقتی بار دوم فیلمنامه به شورا آمد بدلیل رعایت نکردن نظر شورا و مخالفت آن با آیین نامه پذیرفته نشد. متاسفانه در مورد فیلمنامه مطرود نویسنده آن یزدانی خرم استوری گذاشتند و جوری وانمود کردند که گویا شورا با آلبر کامو مشکل دارد! در صورتی که شورا با نوع اقتباس فیلمنامه مخالف بود نه کتاب بیگانه، در مورد فیلمنامه جدید مهدویان با عنوان «شرینی بله برون» نیز، حبیب ایل‌بیگی فیلمنامه را خواندند و به تهیه‌کننده اعلام کردند که با توجه به حجم بالای سیاهی و تلخی کار بعید است بتواند مجوز بگیرد. متاسفانه بر خلاف مشورت، ایشان درخواست پروانه ساخت کردند. 

منبع: سرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • هستی
    0

    بعد وقتی بچه های ایرانی فیلمای خارجی نگاه می کنن یا اهنگای خارجی گوش می کنن بهشون میگن غرب گرا. جلوی تولید اثار هنری ایرانی رو می گیرید اوناهم می رن سمت اثار خارجی. این چندسال خیلی شبکه خانگی فیلمای خوبی ساخته بود احتمالا دیگه دراینده نمی بینیم.مسخره بازیا چیه بزارید فیلمشونو بسازن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها