یوسف صیادی و بازی در سریال «سلمان فارسی»

سریال «سلمان فارسی» در حالی روزهای آخر فصل بیزانس را می‌گذراند که داود میرباقری قرار است یک بازیگر کمدی را به زودی جلوی دوربین خودش داشته باشد.

یوسف صیادی و بازی در سریال «سلمان فارسی»

این روزها شایعات فضای‌مجازی درباره سریال «سلمان فارسی» داود میرباقری زیاد است. از شروعِ فصل ایران تا بازیگرانی که در «مختارنامه» با او همکاری کردند. البته نکته درباره انتخاب بازیگر در این سریال تلویزیونی همیشه جزو اخبارِ پرطرفدار شبکه‌های اجتماعی به شمار می‌رود.

اما واقعیت چیز دیگری است؛ داود میرباقری در طولِ فیلمبرداری فصل بیزانس بارها با انتخاب بازیگر خود، مخاطبان را غافلگیر کرده است؛ از نقشِ جزامی که بی‌سر و صدا، مهدی فقیه بازی کرد تا تورج نصر که به یک باره، تصویری از او رسانه‌ای شد. کارگردان سریال «سلمان فارسی» خیلی اهل سر و صدا و هیاهو نیست و پیگیری‌ها هم نشان می‌دهد انتخاب بازیگران به سبکِ برخی از سریال‌‌ها و فیلم‌ها به یک باره اتفاق نمی‌افتد و او به تناسبِ سکانس‌ها و فصل‌ها و موقعیت‌ها،‌ بازیگرانش را برمی‌گزیند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

شروع گمانه‌زنی‌ها با نام شهاب حسینی و مصطفی زمانی

نام بسیاری به‌عنوان بازیگران سریال «سلمان فارسی» مطرح می‌شود. بارها امرالله احمدجو و برخی دیگر از عوامل این سریال اعلام کرده‌اند که نزدیک به هر فصل و بخش، بازیگر مرتبط به آن انتخاب می‌شود و جلوی دوربین قرار می‌گیرد. این اتفاقات و فضاها نیازی به گمانه‌زنی ندارد.حسین طاهری تهیه‌کننده سریال درباره فرآیند انتخاب بازیگران گفته بود:از سراسر ایران گروه فرستاده شده‌اند تا بچه‌ها استان به استان برنامه‌ریزی و نگاه کردند برای اینکه یک مقداری عمومی‌تر و جامع‌تر در انتخاب بازیگران داخل کشور باشد.

همان اوایل شروع تولید نام شهاب حسینی به‌عنوان بازیگر «سلمان فارسی» به میان آمد، شایعه‌ای که خیلی زود پاسخ داده شد؛ مدیر تولید سریال گفت: هنوز در این زمینه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم اما مطمئناً در گزینه‌های این نقش، شهاب حسینی قرار ندارد. خیلی زود نام دیگری مطرح شد؛ مصطفی زمانی بازیگر سینما و تلویزیون. این نحوه گمانه‌زنی انتخاب بازیگران هم توسط گروه «سلمان فارسی» رد شد و سرانجام نام علیرضا شجاع‌نوری را به‌عنوان بازیگر اصلی سریال «سلمان فارسی» که تا میانسالی ایفای این نقش را به‌عهده دارد.

امرالله احمدجو یکی از نویسندگان و دستیار داود میرباقری در سریال «سلمان فارسی» است. او در جریان گفت‌وگوی مفصل خود با خبرنگار تسنیم به این نکته هم پرداخت. درباره بحث اضافه شدن 20 قسمت به سریال و اعلام اسامی برخی از بازیگران برای حضور در فصل ایران، او بخش اضافه شدن قسمت‌هایی به مجموع سریال را دور از دسترس ندانست اما فهرست اسامی‌ای که منتشر شده است برای او تعجب‌برانگیز بود، حتی به این نکته اشاره کرد: "تاآن‌جایی که من می‌دانم و روال این سریال‌هاست به هر فصلی نزدیک می‌شویم بازیگرانش انتخاب می‌شوند. هنوز خیلی زود است و احتمالاً شایعه باشد. چرا که به بخش‌های مختلف سریال نزدیک می‌شویم آن موقع با وسواس و دقت زیاد، بازیگر مناسب‌شان انتخاب می‌شود."

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

گمانه‌های دیگر؛ حسام منظور و نقش پدر سلمان فارسی

البته نام مجید مظفری، شکرخدا گودرزی و تنی چند از هنرمندان سینما و تلویزیون به‌عنوان بازیگران سریال «سلمان فارسی» مطرح شده است که قرار است جلوی دوربین داود میرباقری حاضر شوند، حتی پیگیری‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد  حسام منظور بازیگری که او را این روزها بیشتر به نام «نجلا» می‌شناسند اما بازی‌های خوب و تأثیرگذاری در شبکه نمایش خانگی و سینما دارد، نامش به‌عنوان بازیگر سریال «سلمان فارسی» مطرح می‌شود. این انتخاب مثل بسیاری از انتخاب‌های دیگر اتفاق افتاده است اما تا زمانی که او جلوی دوربین داود میرباقری قرار نگیرد می‌توان منتظر هرگونه تغییر هم بود، اتفاقی که برای حضور برخی از بازیگران دیگر هم افتاده است.

 آن‌طور که یکی از عوامل این سریال به خبرنگار تسنیم گفت حسام منظور قرار است نقش پدر سلمان فارسی را ایفا کند و نقش جوانی این شخصیت را امیر رضایی بازیگری که بیشتر روی صحنه تئاتر و چند تله‌فیلم تلویزیونی دیده‌ شده است، ایفا می‌کند. انتخاب او بیشتر به‌خاطر جنبه شبیه بودن به شجاع‌نوری انتخاب شده است. البته این شخصیت بخش نوجوانی و کودکی هم دارد که به‌مرور بازیگرانش انتخاب می‌شوند و جلوی دوربین می‌روند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد این سریال با کودکی سلمان فارسی آغاز می‌شود و تا واقعه غدیرخم ادامه پیدا می‌کند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

حضورِ یوسف صیادی در روزهای آخر بیزانس

اما پیگیری‌های خبرنگار تسنیم به نامِ جدیدی می‌رسد؛ یوسف صیادی! او بازیگری است که بیشترِ مخاطبین با کمدی‌های مهران مدیری به یادش می‌آورند. صیادی نقشِ جدّی قابل توجه هم در کارنامه‌اش دارد. نقش امیرمسعود در «معمای شاه» که بسیاری را شگفت‌زده کرد. پسر اول دکتر وزیری که به نوعی بهلول داستان بود. به طوری که همه فکر می‌کنند او عقب افتاده است اما حرف‌های بزرگی را در شرایط مختلف به زبان می‌آورد و موجب تعجب خانواده و اطرافیان می‌شوند.

ایفای این نقش نشان می‌دهد بایستی با این انتخاب داود میرباقری منتظرِ یک نقش متفاوت دیگر در سریال «سلمان فارسی» باشیم. چرا که او قرار است نقش یک کاروان‌سرادار را در صحنه‌های باقی‌مانده «بیزانس» ایفا کند. گفته می‌شود این صحنه‌ها به زودی در آب‌سرد دماوند تصویربرداری می‌شود و او جلوی دوربین کارگردان این مجموعه تلویزیونی بزرگ خواهد رفت.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

چه زمانی فصل ایران شروع می‌شود؟

عوامل و دست‌اندرکاران سریال «سلمان فارسی» در کنار تصویربرداری روزهای پایانی بیزانس، مقدماتِ فصل «ایران» سریال را فراهم می‌کنند؛ از لوکیشن‌سازی در شهرک غزالی تا بخش‌های دیگر در شهرستان‌ها، آکسسوار و بررسی بازیگران. به نظر می‌رسد فراهم کردن مقدمات آغاز فصل جدید این سریال تلویزیونی و تصویربرداری سکانس‌های باقیمانده از فصل بیزانس، تا پایان سال به طول انجامد و در اوایل سال و تعطیلات عید نوروز، کار فصل ایران رسماً آغاز شود. 

فصل ایران، شاید پیچیده‌تر از فصل بیزانس باشد؛ از آن‌ جایی‌که سریال با تولد سلمان فارسی آغاز می‌شود و تا تقریباً 20 ساله شدن این صحابه پیامبر اکرم(ص) به این فصل برمی‌گردد. 40 سال زندگی و زمانه سلمان فارسی در دوران بیزانس می‌گذرد و نزدیک به 60 سالگی هم عازم حجاز می‌شود.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما ,

باز هم بازار داغ شایعه‌سازی!

اما با تمام این توضیحات، باز هم در آستانه شروع فصل ایران سریال «سلمان فارسی»، بحث حضور بازیگران «مختارنامه» در این پروژه داغ شده است. نام رضا کیانیان، محمدرضا شریفی‌نیا، حسن پورشیرازی، مهدی فخیم‌زاده، عنایت شفیعی، محمد فیلی، فریبا کوثری، جعفر دهقان، بهرام شاه‌محمدلو، ویشکا آسایش، شهرام حقیقت‌دوست، شهرام عبدلی و محمد صادقی به چشم می‌خورد، حتی خود مرحوم سیامک اطلسی قبل از ابتلا به کرونا و در جریان بازی در سریال شبکه سه سیما، در گفت‌وگو با تسنیم گفته بود قرار است در این سریال ایفای نقش کند.

البته جعفر دهقان و محمد فیلی در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کردند در ابتدایِ شروع سریال صحبت ضمنی با آنها شده اما باید دید چه نقش‌هایی برایشان درنظر گرفته شده است و یا متناسب با شرایط این حضور اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

اما چقدر این گمانه‌زنی‌ها واقعیت دارد؟ حتی در گفت‌وگویی رادیویی، مهران غفوریان در آن خبر از حضورش در سریال داود میرباقری داده بود، یا خبرهایی که از احتمال حضور چهره‌ای همچون ارژنگ امیرفضلی در این سریال، منتشر شده است، البته به‌تعبیر مهران غفوریان قرار بود این تجربه در سریال «ماه تی‌تی» میرباقری رقم بخورد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    6

    خاک بر سرش.

  • ناشناس
    5

    ایا ملت راضی به این هزینه های بی فایده است؟؟؟ایا اگه این فیلم سینمایی بود ورشکست نمی شد؟؟ایا ملت قضاوت خوبی از این نمایش حکومتی دارند؟؟

  • ناشناس
    4

    اسم اصلی سلمان فارسی روزبه بود و دینش زرتشت بود اصل نصب ایرانی بودنش را فروخت. وعرب شد درود بر روح بزرگ بابک که به عربها باج نداد وبا شهامت کشته شد

    نظرات شما -
    • 2

      خدا لعنت کند بیشرفها تهیه کننده و بازیگران سریال سلمان ولویی

  • 🐜
    0

    سریال حضرت کوروش بزرگ کی ساخته می‌شود که ملت ایران زمین بخودببالند وازاینکه ایرانی هستند افتخار کنند

  • آزادی
    3

    سلمان ایران رو به اعراب فروخت و دوران تاریکی رو برای این سرزمین رقم زد چنین خائنی لیاقت ساخت سریال رو نداره چرا از قهرمانان واقعی ایران سریال نمیسازید

  • 🐜
    3

    نویسنده و کارگردان سریال تاوان سنگینی بابت دروغ پردازی پرداخت می کنند بزودی زود

  • ناشناس
    4

    نفرین بر سلمان فارسی خداوندش عذاب دهد روح خبیثش را

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها