بهترین انیمه‌های سریالی جدید ۲۰۲۲

هر سال صدها انیمه سریالی تازه ساخته می‌شوند و طرفداران آن قدر وقت ندارند که به تماشای همه آن‌ها بنشیند و سعی می‌کنند تا بهترین موارد را انتخاب کنند، در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه‌های سریالی جدید سال ۲۰۲۲ میلادی بپردازیم.

بهترین انیمه‌های سریالی جدید ۲۰۲۲

معیارهای متعددی برای تشخیص یک انیمه سریالی خوب وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیفیت داستان، کیفیت انیمیشن‌سازی، تیتراژ آغازین و پایانی عالی، کاراکترهای جذاب و سبک خاص اشاره کرد. مطمئنا هر اثری که بتواند این معیارهای برجسته را داشته باشد، اثری موفق خواهد بود.

انیمه سریالی سایبرپانک: اج‌رانرز

Cyberpunk: Edgerunners

Cyberpunk: Edgerunners

یکی از آثار بسیار مورد انتظار سال ۲۰۲۲ میلادی، انیمه سریالی سایبرپانک: اج‌رانرز (Cyberpunk: Edgerunners) بود. این انیمه سریالی محصولی از سرویس آنلاین نتفلیکس به شمار می‌رود و نسخه‌ای فرعی از بازی ویدیویی سایبرپانک ۲۰۷۷ (Cyberpunk 2077) است.

انیمه سریالی «سایبرپانک: اج‌رانرز» داستان پسر بچه فقیری به نام دیوید در نایت سیتی را روایت می‌کند که مادرش برای اینکه بتواند او را به مدرسه خوبی بفرستد، سخت کار می‌کند اما خود دیوید علاقه‌ای به حضور در مدرسه و تبدیل شدن به کارمند یک شرکت بزرگ ندارد. متاسفانه مادر وی در تصادف کشته می‌شود و حالا او باید به تنهایی در این شهر زندگی کند. همین نیز باعث می‌شود تا دیوید به یک اج‌رانر تبدیل شود که مزدورهایی با تکنولوژی سایبری هستند و از ایمپلنت‌های نظامی سرقتی روی بدن خود استفاده می‌کنند.

این انیمه سریالی محصولی از استودیو تریگر به شمار می‌رود که به خوبی توانست حس و حال سایبرپانکی را در خودش ایجاد کند و آن را به مخاطبان انتقال بدهد. این اثر در عین حال، فضایی را ایجاد کرده که بسیار شبیه به دوران امروزی است. سبک خاص این اثر بسیار جالب‌توجه است و استفاده از رنگ‌های متنوع در آن نیز این انیمه را جذاب‌تر کرده است. این در حالی است که کاراکترهای داستان بسیار دوست‌داشتنی هستند و با وجود اعمالی که دست به آن می‌زنند، همچنان به خوبی با بیننده ارتباط برقرار می‌کنند.

انیمه سریالی چینسا من

Chainsaw Man

Chainsaw Man

مانگای سریالی چینسا من (Chainsaw Man) برای چندین سال است که به کار خود ادامه می‌دهد و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفته است؛ همین نیز سبب شده تا ساخت اقتباسی بر اساس آن بسیار مورد انتظار باشد. انیمه سریالی «چینسا من» داستان مردی به شدت بدهکار به نام دنجی را روایت می‌کند که اعضای بدن خود را می‌فروشد و شیاطین را شکار می‌کند تا بتواند پول بدست بیاورد.

دنجی برای انجام این کارها نیز از یک شیطان به نام پوچیتا کمک می‌گیرد که به نحوی یک اره برقی از سرش بیرون می‌آید اما با این وجود، بسیار دوست‌داشتنی و مهربان است. او سرانجام به دام طلبکاران خودش می‌افتد و تا پای مرگ پیش می‌رود تا اینکه پوچیتا با او ترکیب می‌شود و در نتیجه، یک ترکیبی انسانی – شیطانی به نام چینسا من شکل می‌گیرد.

استودیو ماپا (MAPPA) وظیفه ساخت انیمه سریالی «چینسا من» را برعهده داشته، استودیویی که قبلا انیمه سریالی جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) و فصل پایانی انیمه سریالی حمله به تایتان (Attack on Titan) را ساخته است. انیمیشن‌سازی انیمه سریالی «چینسا من» بسیار روان است و خشونت و خون در آن به شکلی شیک و پر زرق‌وبرق به نمایش گذاشته می‌شود.

انیمه سریالی جاسوس x خانواده

Spy X Family

Spy X Family

انیمه سریالی جاسوس x خانواده (Spy X Family) در مورد جاسوسی با نام رمز گرگ‌ومیش است که در کشور خیالی وستالیس در اوایل قرن بیستم میلادی زندگی می‌کند. این جاسوس بیشتر با نام لوید فورجر شناخته می‌شود که وظیفه یافته خانواده‌ای جعلی برای پوشش خود ایجاد کند تا بتواند به مدرسه‌ای متعبر نفوذ کند.

لوید دختر بچه‌ای به نام آنیا را به فرزندی قبول می‎کند، دختری که توانایی خواندن ذهن را دارد اما لوید از این موضوع هیچ اطلاعای ندارد. او در ادامه با زن جوانی به نام یور آشنا می‌شود و آن‌ها مدتی کوتاه پس از ملاقاتشان با یکدیگر ازدواج می‌کنند. یور نیز در حقیقت آدمکشی ماهر به نام تورن پرینسس است. هر کدام از اعضای این خانواده رازی دارند و همین نیز منجر به خلق موقعیت‌های بسیار جالب‌توجهی شده است.

انیمه سریالی «جاسوس خانواده» از فرض داستانی جالب خودش برای خلق موقعیت‌های اکشن و کمدی بهره می‌برد و به خوبی نیز این موارد را به اجرا در آورده است. لوید و یور به عنوان مامورهای آموزش دیده زمینه را برای خلق صحنه‌های اکشن جذاب فراهم کرده‌اند و این در حالی است که جنبه‌های کمدی بیشتر روی دوش شخصیت آنیا قرار دارد.

انیمه سریالی لیکوریس ریکویل

Lycoris Recoil

Lycoris Recoil

انیمه سریالی لیکوریس ریکویل (Lycoris Recoil) اثری اکشن به شمار می‌رود که در آن، به جنبه‌های مختلف زندگی نیز پرداخته می‌شود. در این اثر، لیکوریس، گروه ترور دولتی است که در آن، انحصارا از دخترهای یتیم و جوان به عنوان مامور استفاده می‌شود، کسانی که سعی دارند صلح را در توکیو حفظ کنند.

این انیمه داستان ماموری از سازمان لیکوریس به نام تاکینا را روایت می‌کند که پس از مخالف با دستورات و نجات یک دختر دیگر، وضعیتش به صورت مشروط در می‌آید. همین نیز باعث می‌شود تا او به LycoReco برود، کافه‌ای متعلق به سازمان که به نوعی یک پوشش است. او در آنجا مجبور است تا با مامور دیگری به نام چیساتو کار کند، کسی که قبلا در حادثه مشهور برج رادیویی گندکاری عظیمی انجام داده بود. حالا آن‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند توطئه بزرگی پیرامون هکرها، دلال‌های اسلحه و تروریست‌ها را کشف کنند.

انیمه سریالی «لیکوریس ریکویل» بر اساس مانگا ساخته نشده و در عوض، اثری اوریجینال به شمار می‌رود که توسط کمپانی A-1 Pictures ساخته شده است. وجود اسلحه در این اثر سبب خلق صحنه‌های اکشن عالی در آن شده که به خوبی به اجرا در آمده‌اند. این در حالی است که پویایی میان دو شخصیت اصلی بسیار جذاب و تماشایی است و بیننده را به خودش جذب می‌کند. با این حال، انیمه سریالی «لیکوریس ریکویل» کمتر مورد توجه قرار گرفته و شایسته آن است که طرفداران بیشتری داشته باشد.

منبع: فوت و فن
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها