«آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش»، شاهکار تازه از گربۀ پانصد ساله

فیلم «آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش» (Puss in Boots: The Last Wish) یکی از بهترین انیمیشن‌های سال ۲۰۲۲ است که با داستان پرکشش و صحنه‌های خنده‌دار فراوانش می‌تواند همۀ مخاطبان را با هر سن و سالی راضی کند.

«آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش»، شاهکار تازه از گربۀ پانصد ساله

اگر فکر می‌کنید شخصیت دوست‌داشتنی و بامزۀ گربۀ چکمه‌پوش طی همین چند سال اخیر و در انیمیشن‌های هالیوودی شکل گرفته، اشتباه می‌کنید! این گربۀ سخنگوی چکمه‌پوش و شجاع، شخصیت اصلی یکی از افسانه‌های قدیمی ایتالیا است که داستانش اولین بار در نیمۀ قرن شانزدهم میلادی به صورت مکتوب درآمد.

اما ورود این شخصیت به هالیوود از ۱۸ سال قبل و در یکی از فیلم‌های مجموعۀ «شِرِک» آغاز شد. ۱۱ سال قبل هم اولین انیمیشن «گربۀ چکمه‌پوش» روی پرده رفت. حالا انیمیشن «آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش» ما را در یک ماجراجویی تازه با این شخصیت قدیمی همراه کرده است؛ فیلمی فوق‌العاده شاد و تماشایی که می‌تواند هر مخاطبی را با هر سن و سالی با خودش همراه کند.

«آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش»؛ شاهکار تازه از گربۀ پانصد ساله!

(طرحی از گربۀ چکمه‌پوش مربوط به نیمۀ قرن نوزدهم)

داستان فیلم از این قرار است که گربۀ چکمه‌پوش در جریان مبارزه با یک غول به سختی آسیب می‌بیند و با اینکه به قول خودش ۹ تا جان دارد، متوجه می‌شود که تا الان ۸ تا از جان‌هایش را در ماجراجویی‌های مختلف از دست داده است! در همین احوال یک گرگ جایزه‌بگیر و ترسناک در یک مبارزه گربه را شکست می‌دهد و وادار به فرار می‌کند.

حالا گربۀ چکمه‌پوش احساس می‌کند که دیگر باید از ماجراجویی بازنشسته شود تا این یک جان باقی مانده را حفظ کند؛ به همین خاطر به یک پناهگاه گربه‌ها می‌رود تا در آنجا یک زندگی عادی را در پیش بگیرد. اما در همین جاست که او از وجود چیزی به اسم «ستارۀ آرزو» مطلع می‌شود و تصمیم می‌گیرد برای به دست آوردن دوبارۀ جان‌هایش به جستجوی این ستاره برود.

در این جستجو او دوباره با شخصیت پیشیِ پنجه‌پنبه‌ای و یک سگ وفادار و خوش‌قلب همراه می‌شود، در حالیکه علاوه بر گرگ جایزه‌بگیر، دو رقیب سرسخت هم دارد؛ یکی از آن‌ها جک هورنر بزرگ با سلاح‌های جادوییش است و دیگری دختری به اسم گولدیلاک است که سه خرس او را همراهی می‌کنند!

«آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش»؛ شاهکار تازه از گربۀ پانصد ساله!

تمام این ماجرا از آغاز تا پایان سرشار از ترانه‌های شاد، دیالوگ‌ها و موقعیت‌های خنده‌دار و اتفاقات هیجان‌انگیز و جادویی است. سکانس‌های حضور گربۀ چکمه‌پوش در پناهگاه گربه‌ها واقعا بامزه و مفرح از کار درآمده‌اند؛ پوشیدن دستکش‌های مخملی، خوردن غذا‌های بی‌مزه و بلند شدن ریش گربۀ چکمه‌پوش، تضاد خنده‌داری با شخصیت آشنای او دارند.

رقبای او هم واقعا بامزه و جذاب هستند، بخصوص دار و دستۀ گولدیلاک و خرس‌هایش که دیالوگ‌ها و رفتار احمقانه‌شان بعضی از خنده‌دارترین لحظات فیلم را شکل می‌دهد. علاوه بر این‌ها، فراز و نشیب رابطۀ گربۀ چکمه‌پوش با همراهان خودش یعنی پیشی و سگ کوچولو هم کاملا طبیعی و باورپذیر و دوست‌داشتنی است.

جلوۀ بصری فیلم درست مثل مضمونش شاداب و با طراوت است و شما را با رنگ‌های خیال‌انگیزش مسحور می‌کند. انواع و اقسام قطعات موزیکال هم در فیلم وجود دارند که کاملا با حال و هوای هر بخش از داستان مطابقت دارند. اما شاید مهم‌تر از همۀ این‌ها مسیر پرکشش داستان است که واقعا ما را برای دنبال کردن ماجرا کنجکاو می‌کند؛ بخصوص که این مسیر با ریتمی تند و بدون هر نوع حاشیۀ اضافی و کسل‌کننده پیش می‌رود.

«آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش»؛ شاهکار تازه از گربۀ پانصد ساله!

«آخرین آرزوی گربۀ چکمه‌پوش» که در آخرین روز‌های سال ۲۰۲۲ عرضه شده، بدون تردید یکی از بهترین انیمیشن‌های سال میلادی گذشته است که می‌تواند شانس زیادی در بردن جایزۀ بهترین انیمیشن در اسکار ۲۰۲۳ داشته باشد؛ هرچند که رقبای قدرتمندی مثل «پینوکیوی گیرمو دل‌تورو» و «قرمز شدن» هم بر سر راهش هستند.

حجم ویدیو: 12.29M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25 | دانلود ویدیو
منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها