شطرنج خونین شاهزاده انگلیسی در افغانستان

شاهزاده هری در کتابی که قرار است هفته آینده منتشر شود، اعتراف کرده در زمان حضور در افغانستان 25 نفر توسط وی کشته شدند.

شطرنج خونین شاهزاده انگلیسی در افغانستان

روزنامه انگلیسی «گاردین» روز پنجشنبه گزارشی اختصاصی درباره کتاب شاهزاده هری پسر کوچک شاهد انگلیس منتشر کرد؛ کتابی که قرار است هفته آینده به صورت عمومی منتشر شود.

گاردین اعلام کرده که به یک نسخه از کتاب شاهزاده هری که «یدکی» (Spare) نام دارد، دسترسی پیدا کرده است. طبق این روایت، هری در بخشی از کتابش خبر داده که در هنگام ماموریت در افغانستان اقدام به کشتار مردم این کشور کرده است.

این شاهزاده انگلیسی افشا کرده که هنگام‌ مأموریتش در افغانستان ۲۵ شهروند این کشور را کشته است. 

وی که زمان و مکان این قتل‌ها را مشخص نکرده است، گفته که در جریان جنگ در افغانستان، مأموریت‌های او منجر به «قتل جان انسان‌ها» شده است.

شاهزاده هری در کتاب خاطراتش نوشته که وی این افراد را از هلیکوپتر هدف قرار میداد و در هنگام کشتن فکر می‌کرد آنها انسان نه بلکه مهره‌های شطرنج هستند.

شاهزاده هری دوک ساسکس به مدت ۱۰ سال در ارتش بریتانیا خدمت کرده و دو مأموریت در افغانستان انجام داد که مأموریت دوم او سال ۲۰۱۳ در هلمند به مدت دو ماه بوده است.

از ابتدای ازدواج هری با مگان مارکل، برخی از رسانه‌های انگلیسی از وی به دلیل اینکه مادری سیاه پوست داشته و همچنین قبل از ازدواج با هری، سابقه یک ازدواج ناموفق و طلاق داشته، به شدت انتقاد می‌کردند.

شدت گرفتن جنجال‌ها درباره زندگی هری و مارکل بعد از به دنیا آمدن اولین فرزندشان کار را به جایی رساند که سرانجام آنها از انگلیس به آمریکا رفتند و زندگی در خاندان سلطنتی را کنار گذاشتند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها