آزادسازی پتانسیل عظیم صنعت سینمای چین همزمان با کاهش محدودیت‌ های کووید

چینی‌های علاقمند به سینما چند روز قبل از اکران جهانی فیلم سینمایی «آواتار: راه و رسم آب»، فرصتی برای رزرو بلیت آن پیدا کرده‌اند. این فیلم دنباله فیلم پرفروش «آواتار» ساخته سال 2009 است.

آزادسازی پتانسیل عظیم صنعت سینمای چین همزمان با کاهش محدودیت‌ های کووید

مجموع پیش فروش سه روزه بلیط ها در سرزمین اصلی چین پس از اولین روز عرضه از مرز 100 میلیون یوآن (14.4 میلیون دلار) فراتر رفت.

می روئوشی، مدیر کل مرکز رسانه‌های جدید هلدینگ واندا فیلم گفت: «ما می توانیم اشتیاق طرفداران چینی به این فیلم را به وضوح از داده‌های فروش ببینیم.»

تخمین زده می‌شود که در روز اکران قسمت جدید آواتار فروش باکس آفیس به 250 میلیون یوآن برسد.

صاحبان سالن‌های سینمایی در چین امیدوارند که با وجود کاهش محدودیت‌های کووید-19 در این کشور، تماشاگران بیشتری به سینما‌ها بیایند.

جکی جو یک کارشناس املاک تجاری و در حال بهبودی از بیماری کووید-19 است. او همچنین بطور مکرر در تلویزیون سی‌جی‌تی‌ان به عنوان متخصص سخنرانی می‌کند. او می‌گوید که دوست دارد پس از بهبودی کامل، فیلم جدید آواتار را تماشا کند.

جکی جو، رئیس تحقیقات فروش شرکت املاک و مستغلات جی‌ال‌ال چین گفت: میدانم که در حال حاضر بیش از ده‌هزار سینما در چین وجود دارد. این بدان معناست که بیش از شش‌ تا هفت هزار سینما به دلایل مختلف به روی تماشاگران بسته بوده‌اند.

اما از آنجایی که تحت سیاست‌های جدید محدودیت‌ها کمتر شده، نرخ بهره‌برداری به سرعت به بالای 70 درصد بازگشته است. چین در حال بازگشت و هماهنگ‌سازی با بازار جهانی است و شکی نیست که چین یکی از بزرگترین بازارهای فیلم است و نباید توسط هیچ کدام از سهامداران صنایع کلیدی نادیده گرفته شود.

و از سوی دیگر فقط «آواتار» نیست. فصل داغی در انتظار فیلم های جدید دیگر در چین است.

کووید در طول سه سال گذشته روی صنعت فیلم و سینماها تاثیر گذاشته است. اما اکنون، میتوان دید که در حال بهتر شدن است. ممکن است مردم اکنون فقط روی اکران «آواتار» تمرکز کنند که باعث رونق زیادی شده است.

اما فیلم های عالی دیگری مانند «زمین سرگردان 2» به طور مستمر در جشنواره بهاره منتشر خواهند شد.

یکی از طرفداران سینما با نام می میگوید که انتظار کشیدن برای فیلمهای سینمایی جشنواره بهار ارزشش را دارد و باید دانست که این صنعت به زمان نیاز دارد تا بهبود یابد.

چین همچنان پیشتاز بازار جهانی فیلم است و قبل از کووید تنها نیمی از فروش باکس آفیس خود را به دست آورده است. با کاهش محدودیت‌های کووید در چین پتانسیل عظیم سینمای این کشور آزاد خواهد شد، اما بهبودی کامل به صبر و تلاش زیادی نیاز دارد.

منبع: رادیو بین‌المللی چین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها