وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توپ گرد است

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی نوشت: تیم ملى ما با مشکل جنگ روانى سنگینى رویارو بود. فضاى مجازى پیوسته نیزه هاى زهرآگینى را به سوى تیم و مربى نشانه مى گرفت.

توپ گرد است

سید عطاالله مهاجرانی در یادداشتی نوشت:

اصطلاح " توپ گرد است!" کلیشه اى است که معمولا تیمى که پیروز نشده و یا شکست خورده به کار مى برد. اما این کلیشه دور از واقعیت نیست. در همین مسابقات جام جهانى قطر شاهد فراز و فرود عربستان و ژاپن و کستاریکا و آلمان بودیم.

اما  نکته شایسته تأمل و عبرت این بوده و هست که تیم ملى ما با مشکل جنگ روانى سنگینى رویارو بود. فضاى مجازى پیوسته نیزه هاى زهرآگینى را به سوى تیم و مربى نشانه مى گرفت. برخى چهره هاى شناخته شده فوتبال ایران نیز زبان به طعنه و تعریض و بلکه تعرض گشودند. گفت:

ترسم از ترکان تیرانداز نیست

طعنه تیر آورانم مى کشد!

تیم ملى ما دچار طعنه هاى تیر نَیاورانى بود که نامشان را مى شناسید!

حتى استاد دانشگاهى که از خجالت رضا شاه و محمد رضا شاه و اسرائیل در آمده است وقتى نوبت به جوانان عزیز تیم ملى ما رسید گفت: قبل از اینکه به مسابقه بروند، بازى را باخته بودند!

چنین پشت جبهه اى قرار بود تیم ملى ما را حمایت کند. شاهد بودیم که تیم ملى در مسابقه با انگلیس در واقع در موقعیت طبیعى و به اصطلاح در پوست خود نبود. حال اگر اینهمه نامردمى و طعنه و فشار روانى نبود و برعکس فضاى آرام، متعادل و با نشاطى براى تیم ملى ایران تدارک مى شد، نتیجه متفاوت نبود!؟

گفت: "عمر دو بایست در این روزگار

عمر نخست صرف تجربه اندوختن مى شود و : "در دگرى تجربه بردن به کار!"

مسابقه تمام شد! یک باخت بسیار بُد، یک برد بسیار خوب ونیز یک باخت خوب!

کارنامه تیم ملى ماست. به امید جام جهانى ٢٠٢٦ و بهره گیرى از همه تجربه ها.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آقای مهاجرانی! دو شکست تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران از انگلیس و آمریکا و حذف زودهنگام از جام جهانی قطر را نبایستی با بازیهای تیم های ملی فوتبال کشورهایی چون آلمان، عربستان سعودی، ژاپن، کره جنوبی و کاستاریکا در جام جهانی قطر مقایسه کرد. تیم ملی فوتبال ایران در مقایسه با این تیم هایی که نام برده شد در بازی با انگلیس و آمریکا به ویژه بازی با آمریکا اصلاً فوتبال بازی نکرد و فقط به دفع توپ مشغول بود!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها