رقابت کمدی و انیمیشن در گیشه

روزهای پایانی هفته گذشته روزهای پرخبری در حوزه سینما بود. دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر از ثبت‌ تقاضای حضور 75 فیلم در جشنواره خبر داد.

رقابت کمدی و انیمیشن در گیشه

مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی نسبت به انتشار خبر تولید آثار سینمایی به دو وجه بی‌حجاب و با حجاب واکنش نشان داد و صحت آن را رد کرد. انتشار بیانیه‌ای تازه از جمعی از اعضای صنوف خانه سینما از دیگر اخبار این حوزه بود. فارغ از حرف و حدیث‌ها راجع به تولیدات سینما و ماراتن فیلم‌ها برای رسیدن به جشنواره فیلم فجر، رقابت اصلی در گیشه سینما بین فیلم‌های کمدی و انیمیشن است.

75 فیلم متقاضی حضور در جشنواره

فرصت ثبت نام آثار سینمایی در سامانه چهل ‌و یکمین جشنواره فیلم فجر دوشنبه 30 آبان‌ماه به پایان رسید و روابط عمومی جشنواره عصر روز چهارشنبه در خبری اعلام کرد تهیه‌کنندگان ۷۵ اثر درخواست خود را برای حضور در بخش سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران) جشنواره چهل و یکم ثبت کرده‌اند. تعداد فیلم‌های متقاضی این دوره در مقایسه با دوره چهلم کاهش محسوسی داشته است. در دوره چهلم 94 فیلم متقاضی شرکت در جشنواره بود. طبق اطلاعات ارائه شده در این خبر تطابق آثار ثبت نامی با آیین‌نامه توسط دبیرخانه جشنواره آغاز شده و فیلم‌های حائزشرایط حضور پس از ارسال نسخه کامل توسط هیأت انتخاب بازبینی خواهد شد. بازبینی فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره از ۱۵ آذرماه آغاز می‌شود و هیأت انتخاب تا ۱۵ دی ماه اسامی فیلم‌های منتخب را برای حضور در بخش مسابقه اعلام خواهد کرد.

تکذیب یک خبر

برخی تولیدات سینما و شبکه خانگی با احتمال تغییر قوانین پوشش در سینما در حال فیلمبرداری هر پلان با دو پوشش متفاوت بازیگران زن هستند. اعلام کننده این خبر محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون بود. او با اعلام این خبر که برخی فیلم‌ها با دو برداشت با‌حجاب و بی‌حجاب در حال فیلمبرداری‌اند، نوشت: «جنگ ترکیبی دشمن با ایجاد محاسبات غلط برای برخی سینماگران، با بصیرت آنها چه کرده است؟» خبری که البته با واکنش زودهنگام سازمان سینمایی همراه بود. مدیرکل دفتر تولید سازمان سینمایی با رد صحت این خبر،‌ تهدید کرد چنین فیلمی در هر مرحله‌ای باشد، متوقف خواهد شد. بهمن حبشی در این باره گفته: «چنین خبری صحت ندارد و هیچ یک از فیلم‌های سینمایی در حال تولید دست به چنین اقدام قانون‌شکنانه‌ای نزده‌اند. بدیهی است در صورت صحت چنین خبری، فیلم مورد نظر در هر مرحله‌ای از ساخت و تولید، متوقف و تبعات جبران‌ناپذیری را برای سازندگان اثر در پی خواهد داشت.»

بیانیه علیه بیانیه

در پی حوادث هفته‌های اخیر و در واکنش به بیانیه‌ای که به اسم خانه سینما چندی پیش منتشر شد، روز پنجشنبه سوم آذرماه جمعی از اعضای صنوف خانه سینما بیانیه‌ای منتشر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است که خانه سینما متعلق به تک تک اعضا است و بدیهی است هیأت مدیره و نمایندگان صنوف هم برای همان کاری که در اساسنامه آمده وکالت دارند نه برای بیانیه دادن و کار سیاسی کردن.

رقابت کمدی و انیمیشن در گیشه

اگر چه آمار مخاطبان سینما تحت تأثیر ناآرامی‌های اخیر کاهش یافته اما در میان فیلم‌های در حال اکران، رقابت اصلی بین فیلم‌های کمدی و انیمیشن است. «لوپتو» ساخته عباس عسکری روز گذشته نیز صدرنشین فروش روزانه بود و «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی و «پسر دلفینی» محمد خیراندیش در رده دوم و سوم این جدول قرار داشت. در مجموع اما تا ظهر روز جمعه، چهارم آذرماه «بخارست» با فروش یک میلیارد و 700 میلیون تومان در صدر فروش هفتگی قرار گرفت و انیمشین «لوپتو» در همین بازه زمانی یک میلیارد و 500 میلیون تومان فروش داشت.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها