موزه‌های پایتخت چین دوباره تعطیل شدند

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پکن، ‌موزه‌های پایتخت چین تعطیل شدند.

موزه‌های پایتخت چین دوباره تعطیل شدند

 افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پکن باعث شد موزه‌ها و پارک‌های پایتخت چین از روز سه‌شنبه تعطیل شوند.

درحالی که مقام‌های چین در شماری از شهرهای این کشور آزمایش ویروس کرونا را به طور گسترده اجرا کرده‌اند، روز دوشنبه مقام‌های این کشور ۲۸هزار و ۱۲۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند. آماری که روز دوشنبه اعلام شد با بیشترین آمار ابتلای روزانه چین در ماه آوریل فاصله چندانی ندارد.

به دنبال شناسایی موارد جدیدی از مبتلایان، بسیاری از موزه‌های پایتخت چین در روز سه‌شنبه تعطیل شدند. همچنین اماکن عمومی، همچون پارک «دره شادی» و پارک «چاویانگ» نیز به روی مردم تعطیل شدند.

مقام‌های شهر پکن نیز در روز دوشنبه یک‌هزار و ۴۳۸ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کردند، این درحالی است که این آمار در روز یکشنبه ۹۶۲ مورد جدید اعلام شده بود.

با وجود تغییراتی که مقام‌های چین در مقررات کرونایی اعمال کرده‌اند، این کشور همچنان یکی از سختگیرانه‌ترین مقررات مربوط به همه‌گیری کرونا را اجرا می‌کند و مقرراتی که در پکن و سایر شهرهای این کشور به اجرا گذاشته شده‌اند، ‌ موجب نگرانی سرمایه‌گذاران درباره وضعیت اقتصادی شده است.

پِکَنپایتخت جمهوری خلق چین و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان است. این شهر در سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۱٬۵۱۶٬۰۰۰ میلیون نفر سکنه داشته‌است. پکن دومین شهر پرجمعیت چین پس از شانگهای و مرکز سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور است. فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه شلوغ جهان از نظر ترافیک مسافران است.

سابقه تاریخی شهر به حدود سه هزار سال پیش می‌رسد و در هشت قرن اخیر در اغلب دوره‌ها پایتخت چین بوده‌است. کمتر شهرهایی در دنیا هستند که برای دوره‌ای چنین دراز مرکز سیاسی و فرهنگی باقی مانده باشند به همین جهت آثار تاریخی زیادی در شهر وجود دارد.

پکن میزبان المپیک ۲۰۰۸ بود و برای برگزاری المپیک زمستانی ۲۰۲۲ هم انتخاب شده و به این ترتیب اولین شهری است که هم المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی را برگزار خواهد کرد.

موزه‌های پایتخت چین دوباره تعطیل شدند

موزه‌های پایتخت چین دوباره تعطیل شدند.

منبع: گردشگر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ای تف بر چین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها