نمایشگاه غوطه‌ ورشدن در آثار «دیوید هاکنی»

آثار «دیوید هاکنی»‌ ـ هنرمند مطرح بریتانیایی ـ نیز همچون آثار هنری نقاشان نامدار تاریخ در نمایشگاهی به سبک غوطه‌ورشدن به نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه غوطه‌ ورشدن در آثار «دیوید هاکنی»

نمایشگاهی از آثار هنری «دیوید هاکنی» همزمان با افتتاح یک مرکز چهار طبقه در لندن، به سبک غوطه‌ورشدن برگزار خواهد شد.

«هاکنی»‌ یکی از مطرح‌ترین و محبوب‌ترین هنرمندان زنده دنیا محسوب می‌شود و برای برگزاری نمایشگاهی به سبک غوطه‌ورشدن در مرکز «لایت‌روم»‌ که در ماه ژانویه در لندن افتتاح می‌شود، به مدت سه سال با مسوولان این مرکز همکاری داشته است.

«هاکنی» نخستین هنرمندی نیست که آثارش با این روش به نمایش گذاشته می‌شود. پیش‌تر آثار متتخب شماری از هنرمندان نامدار تاریخ همچون «ون‌گوگ» و «گوستاو کلیمت»‌ نیز به این روش نمایش داده شده بودند. در این روش آثار محبوب هنرمندان در فضای مشخصی بر روی دیوار، کفپوش و سقف، به همراه موسیقی، به صورت متحرک و در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته می‌شوند.

نمایشگاه غوطه‌ورشدن در آثار «دیوید هاکنی»
نمایشگاه غوطه‌ور شدن در آثار گوستاو کلیمت

نمایشگاه جدید «هاکنی» با عنوان «دیوید هاکنی: بزرگتر و نزدیکتر»‌ برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان از آن می‌توانند، به آثار مشهور، کمتر دیده‌شده و جدید این هنرمند سفری داشته باشند.

«هاکنی»‌ که اکنون ۸۵ ساله است، در سال ۲۰۱۸ به گرانترین هنرمند زنده جهان تبدیل شد چراکه تابلو نقاشی «پرتره هنرمند»(استخر و دو پیکره) به قیمت ۹۰.۳ میلیون دلار فروخته شد. این هنرمند اخیرا از مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیجیتالی با موضوع گل رونمایی کرد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سرباز کوروش
    0

    حمل بر خود ستایی نشه، ماهم نقاشیمون خوبه، البته خیلی ها میگن عالیه، ولی تو این مملکت آدمی مثل من با انبوهی از مشکلات، اساساً نمیتونه بره دنبال هنر، ولی یه نکته بگم، از این بچه متصل ها دیدم که به واسطه‌ی پدر متصل به حکومتشون، که فکر کنم آخوند بود چون من هر بار دیدمش با لباس شخصی بود، تمام کارهای زیباسازی شهری (نقاشی دیواری)، کنترات شه، زندگیش رو رواله، تو این یه قلم هم جمهوری اسلامی حق ماهارو خورده...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها