معترضان این‌ بار سراغ «قوطی‌های سوپ» رفتند

حملات نمادین معترضان محیط زیستی متوقف نشده است و گروهی از فعالان محیط زیستی این‌بار تابلوهای قوطی‌های کنسرو سوپ مشهور «اندی وارهول» را هدف حمله قرار داده‌اند.

معترضان این‌ بار سراغ «قوطی‌های سوپ» رفتند

معترضان محیط‌ زیستی در جدیدترین اقدام، روی مجموعه تابلوهای مشهور «قوطی‌های سوپ کمبل» اثر «اندی وارهول» هنرمند نامدار آمریکایی که در «گالری ملی استرالیا» نگهداری می‌شود را خط خطی کردند.

تصاویری که از این اقدام منتشر شده است، معترضانی را به نشان می‌دهند که در نقاط مختلف این تابلوها با رنگ آبی خط خطی ایجاد کرده‌اند.

به گفته مسوولان این گالری، با توجه به اینکه آثار هنری «وارهول» زیر شیشه‌های قاب تابلو قرار دارند، آسیبی به این آثار هنری وارد نشده است.

گروه «استفاده از سوخت‌ فسیلی را متوقف کنید» با انتشار بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد که هدف از انجام این کار درخواست برای پایان دادن به حمایت از صنایع نفتی، گازی و زغال سنگی توسط دولت استرالیا بوده است.

معترضان این‌بار سراغ «قوطی‌های سوپ» رفتند

یکی از معترضان حاضر در «گالری ملی استرالیا» واقع در کانبرا نیز تلاش کرد خودش را با چسب به یکی از تابلوهای قوطی سوپ بچسباند، اما پیش از خشک شدن چسب، توسط ماموران از تابلو جدا شد.

این اقدام اعتراضی درحالی در استرالیا انجام شد که در روزها و هفته‌های گذشته بارها خبر حملات مشابه فعالان محیط زیستی به آثار هنری در رسانه‌های جهان منتشر شده است.

چند روز پیش‌، دو فعال حوزه محیط زیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» که در موزه «پرادو» نگهداری می‌شود، با چسب چسباندند.

پیش‌تر نیز گروهی دیگر از فعالان روی شاهکار «ون‌گوگ» سوپ نخودفرنگی ریختند. «دختری با گوشواره مروارید»، شاهکار عصر طلایی «یوهانس ورمیر» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» و نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بودند.

حتی «آفتاب‌گردان‌ها»ی مشهور «ون‌گوگ» نیز در امان نماندند و دو زن با حمله به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» روی آن سوپ گوجه فرنگی ریختند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها