فعالان محیط زیست به جان نقاشان افتادند

فعالان محیط زیستی به یکی از تابلوهای نقاشی «گوستاو کلیمت» حمله کردند.

فعالان محیط زیست به جان نقاشان افتادند

 فعالان آب و هوا در اتریش به نقاشی گوستاو کلیمت حمله کردند. یکی از آنها مایعی سیاه و روغنی را به سمت آن تابلو پرتاب کرد و دیگری خود را به شیشه‌ای که نقاشی را پوشانده بود چسباند.

اعضای (آخرین نسل اتریش) در توییتی نوشتند که تابلوی «مرگ و زندگی» ۱۹۱۵ در موزه لئوپولد در وین را در اعتراض به استفاده دولتشان از سوخت های فسیلی هدف قرار داده‌اند.

پس از پرتاب مایع به سمت اثر هنری، که هنوز آسیبی ندیده بود، یکی از فعالان توسط نگهبان موزه رانده شد و دیگری دست خود را به شیشه روی تابلو چسباند.

این گروه گفتند که آنها در اعتراض به «حفاری نفت و گاز»، که آنها آن را «حکم اعدام برای جامعه» خوانده اند.

در ویدئویی از این حادثه که این گروه در فضای مجازی منتشر کرد، صدای یکی از فعالان شنیده می‌شود که فریاد می‌زند: «۵۰ سال است که از مشکل می‌دانیم – بالاخره باید اقدام کنیم، در غیر این صورت کره زمین شکسته خواهد شد».

پس از حمله، پلیس به موزه رسید و مایع سیاه رنگی که روی شیشه ریخته شده بود را از روی شیشه محافظ پاک شد. تبلیغات تیم مرمت موزه بعداً گفت که اگرچه به خود نقاشی آسیبی وارد نشده است؛ اما آسیبی که به شیشه و قاب امنیتی و همچنین به دیوار و کف «مشخص و قابل توجه است».

هانس پیتر ویپلینگر، مدیر موزه به خبرگزاری گفت که نگرانی‌های فعالان اقلیم قابل توجیه است؛ اما حمله به آثار هنری قطعاً راه اشتباهی برای اجرای هدف هدفمند جلوگیری از فروپاشی آب و هوا است.

او از این گروه درخواست کرد تا راه های دیگری برای اعلام نگرانی‌های خود بیابند. وزیر فرهنگ اتریش نیز نسبت به "نگرانی ها و همچنین ناامیدی" فعالان ابراز درک کرد؛ اما از شکل اعتراض آنها انتقاد کرد. آندریا مایر گفت: "من معتقد نیستم که اقداماتی از این دست هدفمند هستند، زیرا این سوال مطرح می شود که آیا آنها به جای آگاهی بیشتر از فاجعه آب و هوایی منجر به عدم درک بیشتر نمی شوند." «از دیدگاه من، پذیرش خطر آسیب غیرقابل جبران به آثار هنری راه اشتباهی است. هنر و فرهنگ در مبارزه با فاجعه آب و هوایی متحد هستند، نه دشمن.»

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها