نقاشی «دیوید هاکنی» ۲۱ میلیون پوند فروخته شد

نقاشی «صبح زود: سنت ماکسیم» اثر نقاش معروف انگلیسی، در یک حراجی به قیمت ۲۱ میلیون پوند و سه برابر بالاتر از برآورد اولیه به فروش رفت.

نقاشی «دیوید هاکنی» ۲۱ میلیون پوند فروخته شد

این نقاشی که تصویرگر طلوع آفتاب مدیترانه‌ای است در سال ۱۹۶۹ توسط «دیوید هاکنی» هنرمند انگلیسی تکمیل شده  بود و طی ۳۰ سال اخیر در اختیار مجموعه‌داران خصوصی بوده است. 

نقاشی «صبح زود: سنت ماکسیم» که قیمت اولیه ۷ تا ۱۰ میلیون پوند در مدت ۶ دقیقه و با قیمت ۲۱ میلیو پوند (۲۳.۶ میلیون دلار) که سه برابر بالاتر از برآورد اولیه است، در حراجر کریستیز به یک خریدار خصوصی فروخته شد. 

البته فروش این تابلو تا شکستن رکورد آثار «دوید هاکنی» فاصله زیادیدارد، نقاشی «استخر با دو پیکر» که در سال ۱۹۷۲ توسط این نقاش خلق شده بود، در حراجی سال ۲۰۱۹ کریستیز به قیمت ۹۰.۳ میلیون دلار فروخته شد تا «هاکنی» به یکی از گرانترین هنرمندهای زنده جهان تبدیل شود.

«هاکنی» ۸۵ ساله نقاشی «صبح زود، سنت ماکسیم» را از روی عکسی که هنگام اقامت در خانه «تونی ریچاردسون» کارگردان سینما گرفته بود، نقاشی کرد. بندر سنت ماکسیم در سراسر خلیج از تپه‌های بالای سن تروپه، جایی که خانه ریچاردسون قرار داشت، قابل مشاهده بود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها