پیش‌ بینی یک مقام بهداشتی انگلیس در مورد آبله میمونی در این کشور

یکی از مدل‌سازان پیشرو در حوزه بیماری‌های عفونی در انگلیس اظهار کرده است که وضعیت شیوع بیماری آبله میمونی در این کشور با روند کاهشی موارد ابتلا ارزیابی می‌شود.

پیش‌ بینی یک مقام بهداشتی انگلیس در مورد آبله میمونی در این کشور

پروفسور "نیل فرگوسن" معتقد است که تزریق واکسن ها و افزایش آگاهی در مورد آبله میمونی به کاهش موارد ابتلا به این بیماری کمک کرده است.

از ماه مه سال جاری میلادی (۲۰۲۲) مواردی از ابتلا به آبله میمونی در انگلیس و دیگر نقاط جهان که این بیماری در آنها بومی نیست، گزارش شده است.

بر اساس آمارهای رسمی، انگلیس تاکنون بیش از ۳۵۰۰ مورد ابتلا به آبله میمونی را به ثبت رسانده با این حال در هفته های اخیر کمتر از ۱۰۰ مورد ابتلای جدید به این بیماری در این کشور گزارش شده است.

به گفته پروفسور فرگوسن، کارشناسان هنوز در حال بحث هستند که چرا موارد ابتلا به آبله میمونی در اواسط تابستان کاهش یافته است. وی در این باره گفت: ما کاملاً مطمئن نیستیم که دقیقاً علت این کاهش چه بوده است، واکسیناسیون علیه این بیماری شروع شد و می تواند علت کاهش موارد ابتلا به آبله میمونی باشد با این حال این موضوع همه چیز را توضیح نمی دهد.

این مقام بهداشتی انگلیس همچنین افزود: محتمل ترین فرضیه این است که گروهی که بیشترین آسیب را از این بیماری دیده‌اند (یعنی مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی داشته‌اند)، رفتارشان تغییر کرده است.

همچنین نگرانی هایی در این مورد وجود داشت که آبله میمونی در انگلیس و در سایر کشورهایی که این بیماری در آنها گزارش شده، بومی شود با این حال پروفسور فرگوسن می‌گوید که موارد ابتلا در اروپا و آمریکای شمالی سیر نزولی تدریجی را دنبال می‌کنند.

بسیاری از کشورهای دیگر در جهان نیز شاهد شیوع آبله میمونی بوده اند و انتقال انسان به انسان نیز در این بیماری وجود داشته است.

از ماه مه تاکنون بیش از ۶۵ هزار مورد ابتلا به آبله میمونی در سراسر جهان گزارش شده است و سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز در ماه ژوئیه آن را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در جهان اعلام کرد.

فرگوسن همچنین نسبت به خطرات ناشی از عادی شدن این بیماری در سطح جامعه هشدار داده و گفت: ما باید مراقب این احتمال باشیم که وقتی تعداد موارد ابتلا به آبله میمونی کم شد، شاید افراد نیز کمتر دستورالعمل های بهداشتی این بیماری را رعایت کنند و این موضوع می تواند منجر به افزایش مجدد موارد ابتلا به این بیماری شود.

این مقام بهداشتی انگلیس اعلام کرد که بهترین راه برای اطمینان از کم ماندن موارد ابتلا به آبله میمونی، ادامه واکسیناسیون افراد در معرض خطر و حفظ نظارت بر این بیماری است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها