افت دوباره گیشه با پایان عرضه بلیت نیم‌ بها

در حالی که در دو هفته اجرای طرح عرضه بلیت نیم‌بها در سینماها، آمار فروش فیلم‌ ها رو به افزایش بود، با پایان این طرح، سینماها دوباره با افت قابل توجه گیشه مواجه شدند.

افت دوباره گیشه با پایان عرضه بلیت نیم‌ بها
سالن‌های سینما در سراسر کشور در سه روز آخر هفته گذشته، با فروش در مجموع دو میلیارد و 76 میلیون تومان و 62 هزار قطعه بلیت، وضعیت مناسبی نداشتند.
این در حالی است که در آخر هفته قبل از آن (27 تا 29 مهر) گیشه مجموع فیلم‌های سینمای ایران دو میلیارد و 459 میلیون تومان و 110 هزار قطعه بلیت بود.
بنابراین در شرایطی که به نظر می‌رسید با ارزان شدن بهای بلیت، فروش فیلم‌ها کاهش پیدا کند و شماری از اهالی سینما در روزهای اجرای طرح نیم‌بها، این ایده را مطرح می‌کردند اما عکس این اتفاق افتاد و بلیت نیم‌بها باعث شد فیلم‌ها بیشتر بفروشند تا جایی که پس از پایان اجرای طرح بلیت نیم‌بها، گیشه سینما با 77 درصد کاهش مخاطب و 19 درصد کاهش فروش مواجه شد.
به نظر می‌رسد بهای گران بلیت سینما از عوامل اصلی کاهش شمار مخاطبان سینمای ایران است. این در حالی است که در اواخر سال 1400 و زمزمه‌های رساندن بهای بلیت به 45 هزار تومان، بسیاری از دلسوزان سینما درباره عواقب اجرای این طرح هشدار دادند اما هشدارهای آنان جدی گرفته نشد و در نهایت سینما با وجود گران شدن بهای بلیت، با افزایش فروش مواجه نشد و حالا افت گیشه، گریبان فیلم‌ها را گرفته است.
منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها