اجرای برنامه‌ های فرهنگی و هنری در بیش از ۴۵۰ موکب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در وزارتخانه، از اجرایی شدن برنامه‌های فرهنگی و هنری با ریل‌گذاری مشخصی در بیش از ۴۵۰ موکب خبر داد.

اجرای برنامه‌ های فرهنگی و هنری در بیش از ۴۵۰ موکب

محمدمهدی اسماعیلی، یکشنبه شب در حاشیه بازدید از دستاوردهای نمایشگاه «سبک زندگی اربعین» که در محل وزارتخانه به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی برپا شده، به حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طراحان و تولیدکنندگان محصولات با مضامین ارزشمند اشاره کرد و افزود: خوشبختانه طراحان حرفه‌ای در حوزه مد و لباس منطبق با‌ شأن و منزلت جامعه ایمانی فعالیت می‌کنند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید از این هنرمندان دغدغه‌مند حمایت خواهد کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور همچنین با بیان اینکه امسال با تشکیل ستاد اربعین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه‌های فرهنگی و هنری با ریل‌گذاری مشخصی در بیش از ۴۵۰ موکب اجرایی می‌شود، ابراز امیدواری کرد تا با تولید انبوه محصولات و تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه بتوانیم بخشی از این محصولات را از سال آینده از طریق مواکب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف ایران و عراق به زائران اربعین حسینی عرضه کنیم.
این نمایشگاه که به همت دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برپا شده بود، طراحان مد و لباس جدیدترین محصولات خود شامل طراحی و تولید چادرها و لباس‌های ویژه پیاده‌روی اربعین حسینی را در  قالب این نمایشگاه رونمایی کردند.همچنین در بخش دیگری از نمایشگاه بزرگ «سبک زندگی اربعین»، محصولات جدید فرهنگی و هنری ویژه عرضه در مواکب پیاده‌روی اربعین حسینی به معرض نمایش گذاشته شد.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    چای ریز ملا محمد باقر مجلسی هم اگر بود زیادش بود.

  • بنده ی خدا
    0

    حکم وحی الهی علیه ترویج طایفه گری میان پیروان ادیان چیست؟!
    ---
    قال الله تعالی فی محکم کتابه الکریم: «إِنَّ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا لَسْتَ مِنْهُمْ فِي شَيْءٍ إِنَّمَا أَمْرُهُمْ إِلَى اللَّهِ ثُمَّ يُنَبِّئُهُمْ بِمَا كَانُوا يَفْعَلُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره أنعام ﴾ .
    آیه قرآنی فوق اکثریت بشر منتسب به ادیان را رسوا می کند که با چشم بستن بر شناختهای محکم و مفصل اصیل وحیانی دین ناب الهی ؛ با هوا داری از اشخاص بزرگان ادیان و با جعل مناقب و فضایل و با ترویج این مناقب و فضایل که باهیچ دلیل قطعی الصدور و قطعی الدلاله از محکمات وحی اصیل الهی و از منطق عقل قابل اثبات نیستند بنام دین و مذهب میان پیروان این ادیان و بزیان جوامع این پیروان تفرقه افکنی و فتنه و نفرت و دشمنی و کشتار و ویرانگری بر می انگیزند .
    طایفه گران با تحریف و تاویل مذهبی محکمات وحی اصیل الهی با سرپیچی از دستورهای خداوند که در این آیات از قرآن آمده اند : « وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ . وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ . وَلَا تَكُونُوا كَالَّذِينَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَيِّنَاتُ وَأُولَئِكَ لَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ . يَوْمَ تَبْيَضُّ وُجُوهٌ وَتَسْوَدُّ وُجُوهٌ فَأَمَّا الَّذِينَ اسْوَدَّتْ وُجُوهُهُمْ أَكَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ فَذُوقُوا الْعَذَابَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ . وَأَمَّا الَّذِينَ ابْيَضَّتْ وُجُوهُهُمْ فَفِي رَحْمَةِ اللَّهِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ . تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ وَمَا اللَّهُ يُرِيدُ ظُلْمًا لِلْعَالَمِينَ ﴿ آیات ۱۰۳﴾ تا﴿۱۰۸ سوره آل عمران ﴾ در تضاد باشناختها وهشدارهای محکم و مفصل وحی الهی به این وحی دهان کجی می کنند .
    این تاویل گران تحریف گر از خدا بی خبر با اصرار و لجاجت و تعصب مذهبی در دامن زدن به ترویج بیهوده ی مناقب و فضایل و مثالب و رذایل بر له و بر علیه بزرگان مذاهب یک دیگر با تفرقه افکنی و فتنه انگیزی ؛ دستورهای رسا و گویا و غیر قابل انکار خداوند را که بر ضرورت وحدت و همدلی و هم فکری در پیروی جوامع متدین از دین توحیدی ناب خداوند تاکید فراوان دارند نادیده می گیرند و با دخل و تصرف در دین خداوند جوامع متدین به ادیان الهی را به جان هم می اندازند.
    خداوند حکیم مطلق جهان آفرینش بر ضرورت غفلت ناپذیر تسلیم پیروان همه ی ادیان ؛ به دین ناب توحیدی اصیل الهی در این آیات از قرآن تاکید دارد: « قُلْ إِنَّ صَلَاتِي وَنُسُكِي وَمَحْيَايَ وَمَمَاتِي لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ . لَا شَرِيكَ لَهُ وَبِذَلِكَ أُمِرْتُ وَأَنَا أَوَّلُ الْمُسْلِمِينَ . قُلْ أَغَيْرَ اللَّهِ أَبْغِي رَبًّا وَهُوَ رَبُّ كُلِّ شَيْءٍ وَلَا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلَّا عَلَيْهَا وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَى ثُمَّ إِلَى رَبِّكُمْ مَرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُمْ بِمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ » ﴿ آیات ۱۶۲ تا۱۶۴ سوره أنعام ﴾ .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بزرگ ترین ظلم در حق خداوند ؛ نادیده گرفتن عظمت جهان شمول آشکار او است
      ---
      بزرگ ترین حماقت آگاهانه ی بشر برای رسیدن به نیازهایی که خارج از حد توان او است ؛ نادیده گرفتن عظمت جهان شمول همه جا آشکار خداوند توانای مطلق جهان آفرینش است .
      اکثریت مطلق خواص و عوام بشر کوته نظر از آغاز آفرینش تا قیام قیامت با چشم بستن به این عظمت همیشگی و همه جا آشکار و علی رغم اقرار به این عظمت و علی رغم روشنگریها و هشدارهای فراوان خداوند در وحی به پیامبران از آدم تاخاتم ؛ پیوسته با رویکردی وارونه و با خیال بافیهای خویش و با وسوسه های شیادان دین فروش خود را در دام گسترده ی ترفندهای شیطان پلید بنام دین و مذهب گرفتار می کند و برای رسیدن به نیازهای خود که دست یافتن به آنها را دشوار می پندارد ؛ دست به دامن بندگان مرده ای می شود که هیچ اثری از عظمت جهان شمول آشکار نه در زنده و نه در مرده ی آنان هرگز مشاهده نکرده است .
      خداوند در هشدارهای فراوان وحی خویش به پیامبران از حضرت آدم تاخاتم پیامبران حضرت محمد ؛ پیوسته به بشر با آشکار ترین دلایل و شواهد و قراین انکار ناپذیر وحیانی و عقلی گوشزد کرده که گرفتار شدن در این دام شیطانی ؛ رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس الهی است و این رقیب تراشی اگر بشر در فرصتی که در دنیا دارد از آن توبه و اظهار پشیمانی نکند و تعهد به خداوند به عدم بازگشت به این بزرگ ترین گناه ندهد ؛ تمام حاصل عمر خود از دین داری و مذهب داری ونیکو کاری را با حکم وحی الهی به تباهی خواهد سپرد و سر انجام این تباهی برای بشر در قیامت گرفتار شدن در عذاب ابدی تحمل ناپذیر نابخشودنی همراه باشیطان در جهنم خواهد بود .
      بی توجهی و بی تفاوتی بشر نسبت به بزرگ ترین گناه رقیب تراشی جور وا جور برای خداوند و سکوت متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب و خود داری آنان از روشنگری وحیانی و عقلی نسبت به این بزگ ترین خطر دین زدا با وجود حجتهای الهی در آیات محکم و مفصل وحی ؛ هیچ توجیه و بهانه ای را برای نجات از عذاب ابدی این رقیب تراشی در اختیار اکثریت مطلق بشر باقی نمی گذارد و با وعده ی تخلف ناپذیر خداوند ؛ در این عذاب تا ابد باقی خواهند ماند.
      خداوند حکیم و دانای مطلق در قرآن نسبت بر سرنوشت حتمی که بشر برای خود با رفتار و کردار و پندار آگاهانه ی خویش ، با در اختیار داشتن همیشگی حجتهای الهی ، برای خود رقم می زند می فرماید: « وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا . فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا . قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَكَّاهَا . وَقَدْ خَابَ مَنْ دَسَّاهَا » ﴿ آیات ۷ تا ۱۰ سوره شمس ﴾ .

  • بنده ی خدا
    0

    منکران شناختهای قرآن جایگاه خود را درقیامت بشناسند
    ---
    خدواند حکیم مطلق جهان آفرینش در قرآن در باره ی منکران شناختهای دین داری و مذهب داری اصیل الهی قرآنی ، که بر ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با این شناختها با دهان کجی و گستاخی علیه قرآن و عقل اصرار می ورزند و این شناختها را از توده های ملیاردی متدینان ناآگاه پنهان می کنند ؛ می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ » ﴿ آیه ۱۵۹ سوره بقره ﴾
    خداوند همچنان در آیه ای دیگر از همین سوره در باره این منکران گستاخ از خدا بی خبر دین فروش می فرماید: « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ» ﴿ آیه ۱۷۴ سوره بقره ﴾.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      معرف بی خدشه ی دین اصیل الهی چیست؟
      ---
      تنها منبع معتبر و بی خدشه عرضه کننده و معرف اصول و ملاکها و معیارهای اصیل الهی چگونگی پیروی و پایبندی درست خداپسندانه و اثبات پذیر عقلی از احکام و اعتقادات دین اصبل الهی ؛ قرآن است و شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل دین داری و مذهب داری قرآن ؛ تنها سرنوشت ساز ترین نیاز و حیاتی ترین ضرورت انسانی غیر قابل انکار برای پایه ریزی یک زندگی سالم مطابق با راه روشن بی خدشه ای است که با سازماندهی بی نقص خداوند برای انسانهای متدین با زبان و سبک رسا و گویا و آسان و قابل درک برای پیروی متدینان در قرآن تعیین شده اند .
      هیچ دلیلی از قرآن و عقل نیست که ثابت کند غیر از قرآن منبع بی خدشه ی تکامل یافته ای وجود دارد که بتواند بی هیچ نقص بدون دخل و تصرف بشر چگونگی دین داری و مذهب داری در ست را برای متدینان مطابق با خواست خداوند سازماندهی کند .
      توضیح فوق ثابت می کند که برای ارزیابی و اثبات درستی هرچه بنام دین و مذهب به بشر در احادیث و روایات منسوب به پیامبران و اولیای صالح مقرب خداوند عرضه می شود می باید با محک ملاکها و معیارهای شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل فرهنگ بی خدشه ی اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی عالمانه و ضابطه مند و با الهام گیری از آیات محکم و مفصل وحیانی قرآن و از اصول منطقی متین استدلال عقلی سنجیده شود.
      بسیاری از آیات محکم و مفصل شناحتهای قرآن تاکیذ می کنند که دانش ناچیز بشر ، حتی دانش پیامبران و دیگر بندگان مقرب خداوند ؛ در هیچ سطح قابل مقایسه ای با علم و حکمت مطلق بی کران خداوند نیست که بتوانند بجز کشف مصادیق کامل بی خدشه از احکام و اعتقادات قرآن ؛ بجای خداوند حکم و اعتقاد جدیدی را برای دین اصیل خداوند ابتکار کنند .
      با وجود تاکید غیر قابل انکار قرآن بر اکمال دین و اتمام نعمت بر بشریت با ارسال قرآن : « ... الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا ... » و بدلیل توضیحهای روشن فوق ؛ درستی نسبت هیچ حدیث و روایتی را هرگز نمی توان باور کرد که پیامبران و اولیای صالح مقرب خداوند با دخل و تصرف در دین اصیل الهی ؛ احکام و اعتقادات غیر قرآنی جدیدی را با ابتکار دانش بشری ناچیز خود جدا از وحی الهی به این دین افزوده باشند.
      چنین افزوده های غیر وحیانی بنا به دلایل فوق و دیگر دلایل و شواهد و قراین قرآنی و عقلی ؛ محکوم به جعل و دروغ محض اند و محال است که از زبان پیامبران و اولیای صالح خداوند سرزده باشند .
      آیات محکم و مفصلی از شناختها و هشدارهای بسیاری در قرآن تاکید می کنند که این بندگان مقرب بدون استثنا پیرو و وفادار وحی الهی بوده و هرگز به خود اجازه و حق نداده اند که با افزودن احکام و اعتقادهایی خارج از وحی اصیل الهی در دین منحصر به وحی خداوند دخل و تصرف بنمایند .

  • ناشناس
    0

    خداوند کدام انسانها را مسلمان و مؤمن راستین می داند؟
    ---
    خداوند حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش در وحی اصیل بی خدشه ی خود ؛ انسانهایی را مسلمان و مؤمن راستین می داند که بی کاستی و فزونی به احکام و اعتقادات و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل این وحی در رفتار و گفتار و پندار با خرد گرایی مقید و پایند باشند و به خود هرگز اجاز و حق ندهند حکم و اعتقادی را از دانش ناچیز خود به احکام واعتقادات شناختهای الهی اصیل این وحی بیافزایند یا از این احکام و اعتقادات بکاهند.
    این توصیف وحیانی همه ی بشر حتی پیامبران را بدون هیچ استثنا فرا می گیرد .
    فرا گرفتن همه ی احکام و اعتقادها و شناختها و نویدها و هشدارهای وحی اصیل الهی برای مصون ماندن از گمراهی و انحراف و کج روی در دین داری و مذهب داری وظیفه ی غفلت ناپذیر همه ی مسلمانان مؤمن است که می باید با تلاش پیوسته همه ی مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب بدون استثنا همیشه بی کاستی و فزونی گوشزد شود و انجام گیرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بی تقوایی که بشر را به بی دینی و لامذهبی و هلاکت ابدی دچار می کند
      ---
      تقوی ؛ تلاش صادقانه ی مؤمنانی است که احکام و اعتقادات دین ناب خداوند را از راه وحی اصیل و بی خدشه و تحریف نشده ی الهی بی هیچ گونه کاستی و فزونی بشری پذیرفته اند و از پیروی از هر گونه رفتار و گفتار و پنداری که در تضاد و تناقض با این وحی است ، از جمله گرفتار شدن به بزرگ ترین گناه نابخشودنی که رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس خدواند است ؛ محض رضای خدا آگاهانه و با تحقیق و تفحص عالمانه پیوسته با پیروی از اصول متین منطق استدلال عقلی ، پرهیز می کنند .
      این گونه مؤمنان هیچ رفتار و گفتار و پنداری را که بنام دین و مذهب با نسبت به پیامبران و اولیای صالح خدا عرضه می شود اگر باشناختهای محکم و مفصل وحی اصیل الهی هماهنگی و انسجام نداشته باشد و به هر بنده ای منسوب باشد ، با پیشه داشنتن تقوای همیشگی هرگز نمی پذیرند .
      وحی اصیل الهی همه ی حجتها را برای شناساندن سره از ناسره رفتارها و گفتارها و پندارهای غیر وحیانی که به بشر عرضه می شوند ؛ در این شناختها و هشدارهای محکم و مفصل این وحی که در همه جا در دست رس است همگان است ؛ برای مؤمنان و غیر مؤمنان تمام کرده است .
      این حجتهای وحیانی هیچ جایی را برای توجیه انحراف و گمراهی در دین داری و مذهب داری و یا بهانه تراشی برای چنین گمراهی را در روز حساب و باز خواست دقیق و بی نقص قیامت که مطابق با عدل و حکمت مطلق یگانه ذات اقدس خداوندانجام می گیرد به روی بشر باز نگذاشته است .
      بد ترین روش گمراه کردن توده های متدین ؛ تجویز انحرافات دینی و مذهبی متضاد با وحی اصیل الهی که با هیچ یک از اصول متین استدلال عقلی قابل اثبات نیست ؛ کاری است که صدا و سیمای ملی ج.ا.ا در نمایشنامه ها بنام امامان مظلوم اهل بیت پیامبر برای توجیه اعتقادهای غیر وحیانی سر تا پا غلط رایج نزد خواص و عوام با سکوت اکثریت مطلق متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب با اصرار و در همه ی برنامه های خود بنام دین و مذهب پیوسته با تکیه به احادیث وروایات جعلی متضاد با محکمات قرآن و عقل ترویج می کند ، و از بدنامی و نفرتی که این ترویج علیه دین و مذهب و امامان مظلوم اهل بیت و علیه نظام ایجاد می کند خود را بی پروا به غفلت تباه کننده و هلاکت آفرین می زند .
      داشتن علم غیب فراگیر و توان انجام رفتارها و گفتارهای فرا طبیعی تنها به خداوند و اراده و علم جهان شمول یگانه ذات اقدس خداوند در قرآن منحصر گردیده است .
      خداوند با تاکیدهای مکرر در قرآن وجود چنین علم و رفتاری را نزد اشخاص پیامبران و اولیای صالح کلا با صراحت و با شواهد و دلایل قطعی الصدور و قطعی الدلاله قرآنی نفی کردده و جایی برای تکیه به قیاسهای باطل و به احادیث و روایات جعلی متضاد با قرآن و عقل باز نگذاشته است .
      محال است خداوند که رقیب تراشی برای خود را بزگ ترین ظلم در حق یگانه ذات اقدس خویش و گناه کبیره ی نا بخشودنی دانسته زمینه ی رقیب تراشی برای خود را به روی بشر فراخ باز بگذارد و همه ی مجاهدتهای نستوه و فداکاریهای بزرگ 124 هزار پیامر و صدها هزار ولی صالح را در راه تبلیغ اصل توحیدی یکتا بودن ذات اقدس الهی در مطلق همه توانها ، والعیاذ بالله ، هدر دهد .

    • ناشناس
      0

      بیگانه ماندن با شناختهای قرآن چه بلایی به سر متدینان می آورد؟!
      ---
      « نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيد » ﴿ آیه ۴۵ سوره ق ﴾ .
      اگر مسلمان در طول عمر ؛ خدا شناسی ، پیامبر شناسی ، دین شناسی ، قرآن شناسی ، امام شناسی ، رفتار شناسی و شیطان شناسی با رابطه ی علمی منطقی هر یک از این شناختها با سایر این شناختها را بگونه ای موضوعی و روشمند علمی سازمان یافته ی ضابطه مند با کمک مراجع دین شناسی و سازمانهای متولی آموزش و تبلیغ دین آموزش نبیند و پیوسته به این شناختها یاد آوری نشود بی تردید ، با وجود انبوه من در آوردیها و خرافات و جعلیات روز افزون خرد گریز اثبات ناپذیر و متضاد با این شناختها که در همه جوامع مسلمان رایج اند ؛ او بوسیله ی نیرنگهای شیطان که به بنام دین و مذهب به اذهان مسلمانان وسوسه و تزریق می شوند ؛ بحکم خداوند در آیات قرآنی محکم و مفصل 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره ی زمر و آیه 72 سوره مائده و آیه 79 سوره آل عمران و در بسیاری دیگر از هشدارهای محکم و مفصل موجود در سر تاسر قرآن که همه ی حجتهای خداوند را بر بشر تمام کرده اند ؛ حتما با گناهان بزرگی که بدوش دارد به بی دینی و لامذهبی و تباه شدن حاصل یک عمر دین داری و نیکو کاری خود دچار می شود و او در باز خواست روز قیامت با هیچ عذر و بهانه و یا شفاعتی از عذاب ابدی تحمل ناپذیر این گناهان بزرک هیچ راهی برای نجات نخواهد یافت .

    • ناشناس
      0

      دشمنان روشنگریهای قرآنی وضع خود را در این آیات محکم و مفصل قرآن بشناسند و عبرت بیاموزند :
      ---
      « نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَقُولُونَ وَمَا أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخَافُ وَعِيدِ » ﴿ آیه ۴۵ سوره ق ﴾
      « وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لَا تَسْمَعُوا لِهَذَا الْقُرْآنِ وَالْغَوْا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَغْلِبُونَ . فَلَنُذِيقَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا عَذَابًا شَدِيدًا وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَسْوَأَ الَّذِي كَانُوا يَعْمَلُونَ . ذَلِكَ جَزَاءُ أَعْدَاءِ اللَّهِ النَّارُ لَهُمْ فِيهَا دَارُ الْخُلْدِ جَزَاءً بِمَا كَانُوا بِآيَاتِنَا يَجْحَدُونَ . وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا رَبَّنَا أَرِنَا اللَّذَيْنِ أَضَلَّانَا مِنَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ نَجْعَلْهُمَا تَحْتَ أَقْدَامِنَا لِيَكُونَا مِنَ الْأَسْفَلِينَ » ﴿ آیات ۲۶ تا۲۹ سوره فصلت ﴾
      وهمچنان در این آیات : « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَى مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ أُولَئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ ... إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَمَاتُوا وَهُمْ كُفَّارٌ أُولَئِكَ عَلَيْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِكَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِينَ . خَالِدِينَ فِيهَا لَا يُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذَابُ وَلَا هُمْ يُنْظَرُونَ » ﴿ آیات ۱۵۹ و ۱۶۱ تا ۱۶۲ سوره بقره ﴾
      و نیز در این آیآت محکم و مفصل رسا و گویا و غیر قابل انکار : « إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ الْكِتَابِ وَيَشْتَرُونَ بِهِ ثَمَنًا قَلِيلًا أُولَئِكَ مَا يَأْكُلُونَ فِي بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلَا يُكَلِّمُهُمُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَلَا يُزَكِّيهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ . أُولَئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلَالَةَ بِالْهُدَى وَالْعَذَابَ بِالْمَغْفِرَةِ فَمَا أَصْبَرَهُمْ عَلَى النَّارِ . ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ نَزَّلَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِي الْكِتَابِ لَفِي شِقَاقٍ بَعِيدٍ » ﴿ آیات ۱۷۴ تا ۱۷۶ سوره بقره ﴾
      و همچنان این آیات : « وَإِذَا قِيلَ لَهُمُ اتَّبِعُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ قَالُوا بَلْ نَتَّبِعُ مَا أَلْفَيْنَا عَلَيْهِ آبَاءَنَا أَوَلَوْ كَانَ آبَاؤُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ شَيْئًا وَلَا يَهْتَدُونَ . وَمَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِمَا لَا يَسْمَعُ إِلَّا دُعَاءً وَنِدَاءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لَا يَعْقِلُونَ » ﴿ آیات ۱۷۰ تا ۱۷۱ سوره بقره ﴾ .

  • ناشناس
    0

    بشر حق ندارد با دانش ناچیز خود دین ساده ی خدا را فربه و بغرنج سازد
    ---
    دانش ناچیز بشر ناتوان حتی پیامبر هر اندازه هم علم آموخته باشد در سطحی نیست که حق داشته باشد بجای علم جهان شمول خداوند برای دین توحیدی یگانه ذات اقدس او غیر از آنچه این ذات اقدس در وحی اصیل خود که توسط پیامبر در قرآن به بشر ابلاغ گردبده است ، برای این دین ساده ی تکامل یافته ی بی نقص ﴿ آیه ۳ سوره مائده ﴾ ؛ احکام و اعتقادات و مراسم و مناسک و شعایر جدید از دانش ناچیز خودابتکار کند و با این ابتکار ساخته و پرداخته ی دانش ناچیز ذهن نانوان بشری خویش دین خدا را فربه و بغرنج و غیر قابل درک و اثبات ناپذیر سازد .
    دین خالص و بی نقص خداوند همان است که بی کاستی و فزونی در وحی اصیل الهی در قرآن آمده و وظیفه ی پیامبر و اهل بیت آن حضرت و سایر فقها در زمینه ی مسایل دین و مذهب ؛ تنها معرفی و بیان آیات محکم و مفصل شناختها و هشدارها و نویدهای قرآن و کشف مصادیق حقیقی این آیات است که حتما باید با خواست توحیدی خداوند در قرآن منسجم و هماهنگ باشد و بی هیچ کاستی یا فزونی از دانش ناچیز ناقص ذهن بشری محدود و ناتوان تغییری درآن ایجاد شود: ﴿ آیه ۸۵ سوره إسراء﴾ و ﴿ آیه ۳۶ سوره إسراء ﴾ و ﴿ آیه ۹ سوره أحقاف ﴾ .

  • ناشناس
    0

    هوشیار باشیم در رفتار دینی و مذهبی خویش چه می کنیم؟!
    ---
    باید بدانیم رفتار ما در دین داری اگر در تضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن باشد بی تردید به بی دینی و لامذهبی می انجامد و بحکم خدا در زندگی دنیا و آخرت ما همیشه بازده مخرب نابود کننده خواهد داشت .
    خداوند حکیم و دانای مطلق در هشدارهای فراوان قرآن بارها تاکید کرده که این کتاب هدایت آسمانی را به بشر نفرستاده که بشر آن را با دخل و تصرفهای دانش ناچیز بشری خویش و با دهان کجی به احکام و اعتقادات الهی شناختهای آن به بازیچه تبدیل کند ؛ سپس هرگز آب از آب تکان نخورد و همه چیز بر خلاف خواست خدا وفق مراد بشر پیش برود!!!
    خداوند در جای قرآن تاکید کرده اگر بشر رفتار دینی و مذهبی خود را مطابق با شناختهای هدایت گر قرآن بدون هیچ دخل و تصرف بشری متضاد با قرآن و عقل در این شناختها سازمان ندهد ؛ محال است بتواند یک زندگی سالم خدا پسندانه سعادت مند بی دغدغه ی همیشگی برای خود فراهم سازد !!!
    بشر با این دخل و تصرف قرآن ستیز و خرد گریز ، بی تردید ، تا قیامت تحت تاثیر نیرنگها و ترفندهای شیطان که بنام دین و مذهب به اذهان متدینان تزریق می کند با افت و خیزهای ناشی از خطاها و گناهان خویش همیشه به سوی سرنوشت شوم ابدی تا ورود به جهنم و ماندن همیشگی در کنار شیطان در آن حرکت خواهد کرد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خداوند جهان با عظمت بی همتای آفرینش بازیچه نیست!!!
      ---
      خداوند جهان با عظمت بی همتای جهان آفرینش بازیچه نیست که بشر با پشیز دانشی که دارد بتواند پیوسته با من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل و با ابزار قرار دادن مجملات قرآن ، توحید او را که اولویت اول ایمان کامل و روح دین اصیل الهی است نقض و نقش بر آب کند ؛ سپس هیچ مشکلی برای بشر ناقض پیش نیاید و آب از آب تکان نخورد .
      اگر ترجمه و تفسیر آیات ۶۵ تا ۷۱ سوره أنعام را با دقت و تآمل بخوانیم در می یابیم با دخل و تصرفهای خویش در دین توحیدی خدا و با رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس خداوند ؛ با دین و توحید او چه می کنیم؟!
      باید بدانیم که تنها راه نجات از عذاب دنیا و آخرت و برای رهایی از مشکلات خانمان بر افکن روز افزون که همیشه در این دنیا دامن گیر ما هستند ؛ ایمان صادق به دین توحیدی خداوند و تجسم بخشیدن به توحید یگانه ذات بی همتای او در الوهیت و ربوبیت و عبودیت در رفتار و گفتار و پندار دینی و مذهب ی ما است .
      خداوند منان این راه نجات و رهایی را تنها در پرهیز از دخل و تصرف ضد قرآن و عقل در شناختهای قرآن و در پرهیز از نادیده گرفتن نویدها و هشدارهای محکم و مفصل این کتاب آسمانی تحریف نشده و در فرمان برداری کامل همیشگی از این شناختها و نویدها و هشدارها میسر ساخته است .
      آمیختن آلاینده های بشری ضد ارزشی بشر از من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن وعقل به دین و مذهب و رقیب تراشی برای یگانه ذات اقدس او از بندگان مقرب بنام دین و مذهب ؛ حاصل عمر بشر از دین داری و مذهب داری و نیکو کاری را تباه می کند و بشر را در دنیا در مشکلات بزرگ حل نشدنی روز افزون فرو می برد و در قیامت بشر را به عذاب ابدی شدید نابخشودنی الهی دچار می سازد .
      اگر بشر بخواهد به این نجات و رهایی دست یابد ؛ باید همه ی خطاهای بزرگ دین داری و مذهب داری خود را یا پیروی از شناختهای محکم و مفصل قرآن و در پرتو نویدها و هشدارهای فراوان سر تا سر قرآن مطابق با خواست قرآنی خداوند بی درنگ و بی دریغ صادقانه اصلاح کند .
      با وجود این شناختها و نویدها و هشدارها در قرآنها که در اختیار همگان با ترجمه بعنوان حجتهای الهی انکار ناپذیر فراهم اند ؛ خشم خانمان بر افکن خداوند بشر نافرمان را هرگز رها نخواهد کرد و تا قیام قیامت مشکلات روز افزون دشوار دامن گیر او خواهند بود .
      برای دست یابی بشر به این نجات و رهایی باید با دقت و تامل و تدبر و جدیت بنگرد به آیات : ۹۶ تا ۱۰۳ سوره أعراف و از این آیات نغز و پر محتوای قرآنی بنفع دنیا و آخرت خویش درس عبرت فراموش نشدنی بیاموزد و این درس را همیشه در ذهن خود بسود دنیا و آخرت خویش نگه دارد و در رفتار و گفتار و پندار خویش به این درس همیشه پایبند باشد .
      اگر خدا پرست هستیم و صادقانه خیر وصلاح دنیا و آخرت خویش را می خواهیم ؛ در مقابل نویدها و هشدارهای الهی که بعنوان حجتهای انکار ناپذیر خداوند در سر تا سر قرآن در دست رس همگان اند باید با اطاعت و ایمان سر فرود آوریم و بصلاح دنیا و آخرت خویش هرگز به این نویدها و هشدارهای آشکار رسا و گویای قرآنی منطقی خرد پذیر ؛ پشت نکنیم و بی توجه و بی تفاوت و سهل انگار نباشیم و از آنها هیچگاه روی گردان نشویم .

    • ناشناس
      0

      آگاهی به شناختهای قرآن لازمه ی غفلت ناپذیر دین داری خدا پسندانه است
      ---
      مهم ترین عامل الهی در جهت دهی به چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه ی جامعه بشریت ؛ شناختها و نویدها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن اند که بصورت آخرین وحی مستقیم الهی بی هیچگونه دست برد بشری و مصون از هر گونه تحریف و نقص بگونه ای رسا و گویا در خطاب به پیامبر اسلام به این جامعه ابلاغ گردیده اند .
      خداوند در قرآن ؛ اصول کلی برنامه زندگی بهینه ی خدا پسندانه را با بیان منطقی و سرشت نشین انکار ناپذیر کلیات خوبیها و بدیها با نوید و هشدار نسبت به پیامدهای مادی و معنوی پذیرش و انکار این اصول را به جامعه ی بشریت بعنوان آخرین حجت الهی تخلف ناپذیر ابلاغ نموده است .
      اثبات ایمان بشر به وجود خداوند و به توان و علم وحکمت جهان شمول یگانه ذات اقدس او و اثبات خدا پرستی بی نقص بشر منحصر به پایبندی عالمانه ی بی نقص بشر به اصول شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری محکم و مفصل قرآنی است که حجت کامل خداوند به بشر اند و بی هیچ کاستی و فزونی و بی هیچ دخل و تصرف در این اصول الهی باید اجرا شوند .
      فقهای دین در قرآن مکلف و موظف شده اند با فراگیری اصول قرآنی شناختهای فرهنگ اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ احکام و اعتقادات اصول مذکور را بی هیچ دخل و تصرف با یاد آوری پیوسته ی نویدها و هشدارهای قرآنی در زمینه دین داری و مذهب داری خدا پسندانه نزد جوامع خود با پرهیز از و ممانعت جدی و همیشگی از رواج و ترویج آلاینده های بشری متضاد با شناختهای قرآن ؛ پیوسته تبلیغ کنند و آموزش دهند .
      کوتاهی فقها و بی توجهی آنان نسبت به لازمه های قرآنی این تبلیغ و آموزش ؛ زمینه ساز رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات بنام دین و مذهب در جوامع متدین و گمراه شدن متدینان اند و بحکم قرآن این وضعیت به تباهی تمام عبادتها و نیکو کاریهای متدینان خواهد انجامید و بی تردید پیامدهای شوم و هلاکت بار این تباهی دامن فقهای مقصر را نیز خواهد کرفت .

  • ناشناس
    0

    چرا خدا گریزی و بی دینی و لا مذهبی رواج می یابند؟!
    ---
    اگر تمام احکام و اعتقادات محکم و مفصل شناختها و نویدها و هشدارهای فرهنک اصیل الهی دین داری و مذهب داری قرآن را به دور از انبوه آلاینده های اندیشه های ناقص و غیر قابل اثبات بشر ؛ با انبوهی روز افزون از من در آوردیها و خرافات و جعلیاتی که با این فرهنگ تضاد آشکار دارند ؛ فربه و بغرنج و غیر قابل درک نمی کردیم و این احکام و اعتقادات الهی را پاک از هر گونه آلایندگی با نگرش و تحلیل علمی منطقی که مورد تاکید قرآن است به مردم عرضه می نمودیم ؛ بی تردید وضع دین ستیزی و بی دینی و لامذهبی در میان توده های مردم حتی میان خانواده های متدینان تا این اندازه رواج نمی یافت و خانه از پای بست ویران نمی شد .
    بحکم قرآن و عقل هرگز نمی توان چنین خانه ی ویرانی را با
    اندیشه ی پرداختن به رنگ آمیزی نقش ایوان آباد ساخت!!!
    یقین داشته باشیم ؛ اگر آموزش و تبلیغ دین و مذهب روی آلاینده های بشری غیر قابل اثبات و غیر قابل درک و ضد وحی و عقل که فرایند اندیشه های ناقص ذهن مداحان و شاعران و روضه خوانان و منبریان وشیادان دین فروش جاهل به حقایق شناختهای وحی تحریف نشده ی الهی است پایه گذاری نمی شد و فربه و بغرنج نمی گشت ؛ خدا گریزی و دین ستیزی و بی دینی و لامذهبی میان توده های مردم هرگز فرا گیر نمی گردید .
    وظیفه غفلت ناپذیر مراجع دین شناسی و مراکز متولی آموزش وتبلیغ دین در جهان بویژه در ج.ا.ا که بیش از چهل سال است حکومتی بنام دین بر پا گردیده همه ی حقایق وحیانی شناختهای دین داری خدا پسندانه را به توده های متدین همیشه بازگو کنند و از تباه شدن حاصل عمر آنان از عبادت و نیکو کاری که بعلت نبود آگاهی به حقایق وحیانی دین رخ می دهد پیوسته جلو گیری به عمل آورند .
    خداوند حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش ؛ سرشت بشر را حقیقت گرا آفریده و دین ناب و خالص و بی آلایش وحیانی خود را ؛ حقیقت سرشت نشین اثبات پذیر و غیر قابل انکار به بشر معرفی نموده است ؛ و محال است چنین دینی ذهن پاک بشر بی لجاجت را به خدا گریزی و به بی دینی و لا مذهبی وا دارد .
    خداوند در وحی خود به پیامبران الهی ؛ عقل و سرشت بشر را با بیان حقایق نیکیها و بدیها و با اصل : « لا اکراه فی الدین » مخاطب خود قرار داده است و در این اصل وحیانی جای هیچ اجبار و بگیر و ببند خرد گریزی نیست ؛ بلکه منطق حکمت الهی و سرشت پاک بشری حاکم است .
    در رسالت الهی پیامبران که سرشت پاک بشر را مخاطب قرار داده است ؛ معرفی حقایق احکام و اعتقادات وحی اصیل الهی با حکمت و تعقل توصیه گردیده و وادار کردن توده های مردم با جبر و اکراه به دین داری منع شده است .
    وحی اصیل الهی از جمله قرآن کریم ؛ متدینان را در حال دست یابی به حکومت ، که بحکم قرآن شرط لازم نیست ، با تاکید به برقراری عدالت میان مردم و پایبندی به امانت داری و وفای به عهدها و پیمانها و فراخوان مردم به روی آوردن به دین خالص خدا با به کار گیری حکمت و اندرزهای نیک توصیه نموده است .
    خداوند حکیم مطلق جهان آفرینش در جای جای وحی اصیل خود به پیامبران از جمله در آیات محکم و مفصل قرآن این دنیا را تا قیام قیامت محل آزمایش بشر برای جدا سازی نیکان از بدان در حساب و بازخواست حتمی آخرت آفریده است .
    خداوندهیچ وعده ای را در وحی اصیل خود به پیامبران الهی مبنی بر پایی ارمان شهر یا مدینه ی فاضله تهی از ظلم در این دنیا برای بشر که مخالف حکمت الهی وجود بشر در این دنیا است به بشر نداده است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کدام سخن از دین و مذهب به گمراهی و تباهی دین داری و مذهب داری می انجامد؟
      ---
      مطابق با روشنگریهای خرد گرای انکار ناپذیر قاطع خداوند در شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن که به موضوعات احکام و اعتقادهای الهی اصیل دین و مذهب جهت دهی خدا پسسندانه سازمان یافته و منضبط بی خدشه و بی نقص می دهند و دین داری و مذهب داری متدینان را از هرگونه کج روی و انحراف شیطانی دین زدا که بنام دین و مذهب رواج یافته اند مصون نگه می دارند ؛ نسبت دادن هر سخنی به خدا و پیامبر و امامان و سایر بندگان صالح خدا در تضاد با این شناختها و هشدارها دروغ محض است .
      بحکم خداوند بویژه در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیات 65 سوره زمر و 72 سوره مائده و سایر آیات هشدارهای خداوند در سر تا سر قرآن ؛ پایبندی به هر سخن متضاد با شناختها و هشدارهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی ؛ تمام عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر متدینان را تباه می کند و آنان را در قیامت به عذاب الهی ابدی نابخشودنی با محرومیت از هرگونه شفاعت دچار می سازد .
      اگر مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در پرتو شناختها و هشدارهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی با روشنگری قرآنی و عقلی و با پرهیز از تفسیر مجملات قرآن در تضاد با این شناختها و هشدارها ؛ به پاک سازی سخنان تباه کننده ی دین داری و مذهب داری از دین و مذهب نپردازند و حقایق دین داری و مذهب داری قرآنی و عقلی را از متدینان کتمان کنند خود نیز با دچار شدن به نفرین الهی این کتمان بحکم آیات 159 و 174 سوره بقره ؛ سهم بزرگی از عذاب نابخشودنی گناه بزرگ این تباهی را در قیامت ، که بی تردید هیچ فرصتی برای توبه و جبران و اظهار پشیمانی نیست ، به دوش خواهند داشت .
      با ایمان به هشدارها و وعده های تخلف ناپذیر خداوند ؛ یقین داشته باشیم که سوای عذاب شدید قیامت ؛ پیامدهای شوم خانمان بر افکن چنین کتمانی در دنیا نیز همیشه دامن گیر این کتمان کنندگان خواهد بود و آنان را رها نخواهد کرد .

    • ناشناس
      0

      معضل حل نشده ی اندیشه های بشری بنام دین و مذهب چیست؟!
      ---
      اگر اندیشمند منتسب به اسلام در تجزیه و تحلیلهای علمی خود نظر خویش را در باره ی هر مسئله یا هر موضوع مربوط به زندگی بشر برای نتجه گیری در یک آیه یا یک جمله از قرآن منحصر کند و شناخت شناسی و حقایق شناختهای فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی را در این تجزیه و تحلیل نا دیده بگیرد بی تردید از بی راهه سر در می آورد و پیامد تجزیه و تحلیل او بجز گمراهی و بی دینی و لامذهبی برای خود او و مخاطبان او چیز دیگری را نخواهد بود .
      معضل لاینحلی که بشر در دین داری و مذهب داری خود را در کلاف سر در گم آن گرفتار کرده است عدم آگاهی او به شناختهای موضوعی وحی اصیل الهی و غفلت او از این شناختها است ؛ زیرا این شناختها تنها عامل جهت دهنده ی درست اثبات پذیر به چگونگی دین داری و باید و نبایدهای خدا پسندانه ی دین داری بی نقص دین الهی است .
      دین تهی از شناختهای اصیل و حیانی یا دینی که این شناختها را انکار می کند ؛ دین اندیشه های ناقص بشر است و هرگز نمی توان آن را دین الهی نامید ؛ چنانکه نیز نمی توان از آن به تجزیه و تحلیلهای علمی درست رسید و نمی توان از آن هیچگونه بهروزی مستدام و راه حلهای مثبت و سازنده ی همیشگی قابل اثباتی را برای بشریت توقع داشت .

  • ناشناس
    0

    دین داری ارزیابی نشده ؛ بحکم خداوند بی ارزش و هلاکت بار است
    ---
    خداوند حکیم مطلق جهان آفرینش برای اثبات درستی و بی نقص بودن اصول دینی که برای سازماندهی بهینه ی زندگی بشر به پیامبران الهی ابلاغ کرده است ؛ در جای جای وحی اصیل و تحریف نشده ی خود بشر را به ارزیابی این دین با اصول منطقی متین استدلال عقلی و با دعوت بشر به تفکر و تعقل و تدبر در این وحی دعوت کرده واین آفریده را که ازعقل خدا دادی برخور دار است برای ارزیابی درستی این دین به بکار گیری عقل یعنی بکار گیری اصول متین استدلال منطق عقل فرا خوانده است .
    خداوند در وحی اصیل خود به پیامبران ؛ شناختهای رسا و گویا وانکار ناپذیری را بعنوان حجت تمام شده برای فرهنگ الهی چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه تعیین کرده است تا بشر درستی احکام و اعتقاداتی را که بنام دین و مذهب بر می گزیند هماهنگ و منسجم با این شناختها بسنجد و ارزیابی کند و هیچ حکم و اعتقادی را در تضاد با اصول این شناختها بنام دین و مذهب نپذیرد که اگر پذیرفت بحکم وحی خداوند سبب تباهی دین داری و عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر خود خواهد شد .
    سر انجام ؛ چنین پذیرش شیطانی بشر را به عذاب ابدی نابخشودنی گرفتار خواهد کرد و در قیامت هیچ توبه و هیچ شفاعتی او را از این عذاب نجات نخواهد داد .
    هشدارهای فراوان وحی اصیل الهی به بشر نسبت به پیامدها شوم هرگونه سرپیچی از این شناختها حتی به پیامبران نیز گوشزد شده اند که مبادا دانسته یا نداسته دچار چنین سرپیچی تباه کننده ی عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر خود بشوند : بنگر به آیات قرآنی 65 سوره زمر و 72 سوره مائده و به آیات فراوان هشدارهای الهی در سر تا سر قرآن .

  • ناشناس
    0

    خداوند کدام گفتارها و نوشتارها را پذیرفته است؟
    ---
    دستور حقیقت گرای خداوند در باره پذیرفتن یا رد هر گفتار و نوشتاری که بنام دین و مذهب یا هر چیز دیگری که به بشر عرضه می شود به کاوش در حقیقت عقلی گفتار و جنبه های مثبت و منفی عقلی گفتار و نوشتار تعلق ثابت دارد و گوینده و نویسنده را کلا نادیده گرفته است : با تدبر و ژرف اندیشی علمی – منطقی پاک از هرگونه افراط و تعصب ؛ بنگر در آیات قرآنی 17 و 18 سوره زمر .

  • ناشناس
    0

    مشکل همیشگی بشر در اثبات باورهای خود در چیست؟!
    ---
    بشر با دانش ناچیز ذهن کم ظرفیت و خطا پذیر خود که کم ظرفیتی و خطا پذیری آن را خود در همه ی جنبه های زندگی خویش نیک آزموده است هرگز بتنهایی نمی تواند درستی یا نادرستی باورهای ساخته و پرداخته ی این ذهن را به اثبات برساند چون از علم بی خطای فراگیر به جزئیات و کلیات هر یک از این جنبه ها بی تردید بر خوردار نیست .
    بشر تنها با کاوش در عظمت سازمان یافته و قانون مند و ضابطه مند و هدفمند و قابل اثبات در موجودات این جهان کیوانی بی کران می تواند به وجود آفریدگار یگانه ای پی ببرد که صاحب این عظمت است و با استدلال منطقی به این نتیجه ی حتمی برسد که چنین آفریدگاری باید هدفمندی خود را در همه اجزای این جهان بی کران ، برای اثبات عملکرد سازمان یافته ی بهینه ی هر یک از این اجزا در راستای تحقق هدف آفرینش هر جزء ؛ پیاده کرده باشد .
    آگاهی به چنین نتیجه ی حتمی بشر را به اندیشیدن به این حقیقت وامی دارد که نقش خود او در این هدفمندی چیست ؟ و چگونه باید به شناخت جرئیات و کلیات این نقش برسد تا بتواند آن را بدرستی اجرا کند؟
    با وجود این حقیقت اثبات پذیر که ظرفیت ناچیز ذهن بشر که همیشه به همه ی انواع ناتوانیها و نقصها محدود است ؛ این ذهن هر گز قادر نیست نقش بی نقصی را برای هدفمند کردن رفتار و گفتار و پندار خود در راستای انسجام و هماهنگی با هدفمندی موجود در جهان آفرینش فراهم سازد ، و بنا بر همین حقیقت آشکار و غیر قابل انکار ؛ خداوند جهان آفرینش وظیفه ی خود دانسته با ارسال وحی خود به پیامبران الهی در باوراندن این نقش ، همه جانبه ، برای تحقق لازمه های ضروری یک زندگی بهینه به بشر کمک کند و او را از دچار شدن به سر در گمی و گمراهی در ایفای این نقش نجات دهد .
    خداوند در تفهیم این نقش به بشر و برای سازماندهی بهینه ی بی نقص زندگی بشر ؛ شناختها و هشدارهای کاملی را بعنوان دین ناب و اصیل الهی در وحی خود برای این زندگی توسط پیامبران ، با بیان کلیات بدیها و خوبیهای زندگی بصورت رسا و گویا و قابل درک و اثبات پذیر و با بیان پیامدهای گرایش بشر به هر بخش از این خوبیها و بدیها ؛ بعنوان حجت خود به بشر ابلاغ کرده و بشر را با اتمام این حجت که در همه جا در اختیار همگان است در انتخاب در این زمینه آزاد گذاشته است ؛ بگونه ای که در پس از مرگ از پذیرفتن پیامد و سرانجام گزینه های خود هیچ گریزی نیابد وهیچ توجیه و یا اظهار توبه و پشیمانی از او پذیرفته نشود.
    متاسفانه دخل و تصرف مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین در دین اصیل الهی ، در تضاد و ناهماهنگ با شناختها و هشدارهای وحی بی خدشه ی خداوند به پیامبران ؛ اساسی ترین عاملی است که به فربه و بغرنج و غیر قابل درک شدن این دین انجامیده و پیامد حتمی این دخل و تصرف ؛ به گمراهی متدینان و دچار شدن آنان و سایر مردم به بیزاری از دین و به بی دینی و لامذهبی خاتمه می یابد .

  • ناشناس
    0

    چگونه اسلام گرایی خود را ؛ خدا پسندانه ارزیابی کنیم؟!
    ---
    ادعای اسلام گرایی با اصرار بر پیروی از من در آوردیها و خرافات و جعلیاتی که با شناختها و هشدارهای محکم و مفصل قرآن تضاد آشکار دارند و با هیچ اصلی از اصول متین منطق علمی عقل قابل اثبات نیستند ؛ این رفتار بقول منسوب به امیر مؤمنان حضرت علی (ع) مانند وارونه پوشیدن پوستین است .
    وارونه پوشیدن پوستین در این قول ؛ بمعنای وارونه تفسیر کردن همه ی محکمات قرآن و عقل در دین داری و مذهب داری و دهان کجی به این محکمات است .
    این رفتار بشری بحکم خداوند در وحی بی خدشه ی قرآن ؛ خود خدا پنداری بشر و د خل و تصرف او با دانش ناچیز ذهن ناتوان خود در دینی است که تعیین احکام و اعتقادات آن منحصر به خداوند حکیم و دانای مطلق جهان آفرینش است .
    چنین رفتاری بحکم خداوند در قرآن همه ی عبادتها و نیکو کاریهای حاصل عمر بشر را تباه و نابود می کند و بی تردید پیامدهای شوم جبران ناپذیری را برای بشر در دنیا و آخرت خواهد داشت .
    این رفتار بزرگ ترین گناه بخشش ناپذیری است که بشر مرتکب می شود و خداوند آن را در قرآن به ظلم عظیم در حق خود توصیف نموده و با زبانی رسا و قابل درک تاکید کرده است که این گناه را هرگز نخواهد بخشید .

  • ناشناس
    0

    چرا رسانه های همگانی کشور بیشتر خرد گریزی می کنند؟!
    ---
    متاسفانه بیشتر رسانه های همگانی کشور در آنچه را که باید در رسانه خود منتشر سازند يا تكرار كنند و آنچه را نباید منتشر و تکرار کنند و کجا باید منتشر کنند و کجا نباید منتشر کنند و این که سود و زیان علمی این گونه انتشارها و حذفها چیست از بینش تحلیلی فراگیر علمی مفید سازنده ی مطابق با منطق استدلالی عقل برخور دار نیستند و یا بنا به شرایط ناهنجار کاری رایج ناگزیرهستند چنین بینشی را کنار بگذارند و دور بیاندازند .
    بی تردید بنا به منطق سلیم عقل همه افراد بشر عاقل صرف نظر از هر گرایش و طرز تفکری که دارند از رویه فوق زیان معنوی و زیان مادی خواهند دید ؛ و تو ای جان برادر با عقل سلیم خویش حدیث مفصل بخوان از این مجمل .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها