وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

هیچ کاری در حوزه فرهنگ انجام نمی‌شود، مگر آنکه مطابق با الگوی مصوب دولت باشد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با حمایت‌های دولت عقب ماندگی‌های سالهای گذشته حوزه فرهنگ کشور به سرعت در حال جبران است.

هیچ کاری در حوزه فرهنگ انجام نمی‌شود، مگر آنکه مطابق با الگوی مصوب دولت باشد

محمد مهدی اسماعیلی امروز (۴ شهریور) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی کشور گفت: انجام این کار با اولویت در دستور کار دولت قرار دارد.

وی افزود: خوشبختانه در یک سالگی عمر دولت شاهد تثبیت حوزه فرهنگ به لحاظ ساختاری هستیم و در حال حاضر متناظر با ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، ستاد هماهنگی فرهنگی دولت هم به ریاست رئیس جمهور فعال است.

اسماعیلی افزود: در همین ستاد بسیاری گره های فرهنگی باز نشده در چهار دهه گذشته، در همین یک سال فعالیت دولت سیزدهم باز شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز هیچ طرحی در هیات دولت مصوب نمی‌شود، مگر آنکه پیوست فرهنگی داشته باشد.

اسماعیلی ساماندهی مدیریت بودجه های فرهنگی خارج از دستگاه های فرهنگی کشور را اقدام مهم دیگر در یک سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ عنوان کرد و افزود: اکثر دستگاه ها و شرکت های دولتی هزینه های زیادی در حوزه فرهنگ خارج از ضابطه انجام می دهند که خوشبختانه در یک سال اخیر این هزینه ها ضابطه مند شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر هیچ کاری در حوزه فرهنگ انجام نمی شود، مگر آنکه مطابق با الگوی مصوب دولت در حوزه فرهنگ باشد.

اسماعیلی تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی در حوزه فرهنگ را هم اقدام مهم دیگر دولت در یک سال اخیر عنوان کرد و افزود: تحت فعالیت این قرارگاه بیش از ۴۰ هزار هنرجو در ۷۰ شهرستان کشور در حال آموزش هستند.

۳۰۰ سالن "سینما" در کشور در حال ساخت است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های دولت در زمینه پروژه‌های عمرانی فرهنگی کشور هم اشاره کرد و افزود: ۷۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت های فرهنگی کشور در سفرهای استانی مصوب شده که به جد پیگیر تحقق آن هستیم.

اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه های مصوب سفرهای استانی در همین هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: بطور مثال پروژه داشته ایم که در ۲۰ سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته و در همین یک سال هم ۸۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته و به بهره برداری رسیده است.

اسماعیلی گفت: ۳۰ تا ۴۰ سالن تخصصی در حوزه های موسیقی، تئاتر و سینما در این یک سال اضافه شده است.

وزیر ارشاد گفت: علاوه بر این هم اکنون ۳۰۰ سینما در کشور در حال ساخت داریم که در این یک سال ساخت آنها شتاب گرفته و بیش از ۱۰۰ مورد آنها در همین ایام افتتاح می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت های دولت عقب ماندگی های سالهای گذشته حوزه فرهنگ به سرعت در حال جبران است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    در ج.اب در یک سایت داخلی نزدیک به اصول گرایان: شدت کینه و دشمنی ایدئولوژیک تندورها و راستگرایان داخل ج ا، انها مجبور به توهم سازی میکنند، این مطلب شما غلط است و امیدوارم بر اساس آزادی بیان نظرم منتشر کنید، بریکس مثل اکو و شانگهای و سازمان کشورهای دریای خزر، همگی مجموعه ناهمگون از کشورهایی هستند و به جرئت میتوان گفت اینها ناموفق میشوند اگر بنا بر ایدئولوژی ضد غربی بگذارند، مثلا:
    در اکو: 1-پاکستان، 2-ترکیه، 3-جمهوری باکو، 4-ترکمنستان، 5-ازبکستان، 6-قیرفیزستان، 7- قزاقستان همگی متحدان غرب و امریکاهستند و ترکیه و جمهوری باکو رابطه با اسارئیل در حد ژئوپلتیک دارند و ترکیه عضو ناتو است!
    در شانگهای: موارد 1 و 4 و 5 و 6 و 7
    در بریکس: 8- هند و 9- برزیل و 10- آفریقای جنوبی از متحدان استراژیک غرب و امریکا هستند و دارای روابط راهبردی با اسرائیل!
    در نتیجه توهم اینکه اینها بیایند در بریکس علیع غرب و امریکا و اسارئیل ضدیت کنند اشتباه موعهوم است و برعکس اینها تا میتوانند هر اقدامی عیله غرب و امریکا و اسرائیل خنثی میکنند!
    پس باید کرد؟! این است نظام ج ا ایران، حقایق دنیای سیاست بفهمد و قوبل کند، دست تنش با غرب و امریکا بردارد، علیه منافع مشترک غرب و شرق از چین تا امریکا دست بردارد، چین و امریکا مثلا منافع مشترک دارند، هرگز چین و امریکا نمیاند برای اقتصاد یک درصدی ایران، منافع اقتصاد 30% جهانی مشترکشان را به خطر به اندازند، دوستی و دشمنی در جهان سیاست بی معنا است، تنها دوست کشورها منافع ملی است. دشمن جایی است که منافع ملی به خطر می اندازد، شاید آن دشمن در داخل باشد مثل مافیا و مفسدان اقصادی از مدرکفروشان بخش خصوصی تا بازارایان و محکنر و گرانفروش و رانت خوارن نفوذی در حکومت.

  • ناشناس
    0

    "عقب ماندگی " حضور امثال تو در پست وزارت هست

  • ناشناس
    0

    دو سال گفتند از فساد خطرناک مدرکفروشی در مراکز خصوصی، دارند مدرک مهارت و دیپلم مگیرند با پول و بدون کمترین سواد لازم! و بعد میروند با پارتی جذب نیوری انتظامی میشوند! این فاجعه توسط مراکز تحت مجوز وزارت ارشاد است، راه حلش ساده است، من نمیگویم این مراکز تعطیل شوند، بلکه امتیاز آزمون و نمره ازشان بگیرند، آزمونها به صورت مجمتع توسط آزمونگرهای مستقل از اموزشگاهها خصوصی گرفته شود. وزیر ارشاد این کار ساده اگر نکنی معلوم است امیدی به مبارزه با فساد نیست، ام الفاساد شکور، فساد اموزشی است./

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها