واکنش مداح پیشکسوت به سخنان علی کریمی

مرتضی طاهری شاعر و مداح اهل بیت(ع) و رئیس هیأت مدیره خانه مداحان در واکنش به اظهارات علی کریمی بازیکن فوتبال در خصوص مجالس عزاداری و نذری دادن برای سیدالشهدا(ع) شعری سرود.

واکنش مداح پیشکسوت به سخنان علی کریمی

واکنش مداح پیشکسوت به سخنان علی کریمی

متن این شعر به شرح زیر است:

شب جمعه است دلم حال و هوایت دارد
دل من میل سوی کرببلایت دارد

همره هیأت دل آمده دم می‌گیرم
شب جمعه است هوایت نکنم می‌میرم

دلم از دوری آن صحن و سرا بی‌تاب است
عشق ما گشتن دور حرم ارباب است

عشق یعنی حرم قدسی ارباب حسین
حرم الله بود مرکز بین الحرمین‌

عشق اشک است که جاری است ز شور و احساس
عشق یعنی حرم و گریه و کف العباس

عشق یعنی بشوی با حرمش همسایه
کوله بر پشت طریقی که بود مشایه

پای طاول زده در راه قدم بگذاری
کمی از خاک برای کفنت برداری

زنده دل هرکه ز شیرینی آنجا خورده است‌
هرکه بی‌بهره از این راه بود دل مرده است

آنکه نذری ده و نذری خور این راه بود
از شما بیخبران بیشتر آگاه بود

که به درد دل افراد گرفتار رسد
با تأسی به علی بر سر بیمار رسد

نتوان پرتو این قافله نور برید
این خیالی است که‌ با خویش سوی گور برید

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ناشناس
    1

    جنگ و دعوا بین سه دسته حرام خوران! حرام خور، حرام خور است چه بخواهد دستمزد کلان نامشروع او از راه ورزش حرفه ای باشد و چه از از راه مداحی و مرثیه سرایی و چه از راه منبر رفتن!

  • داد
    1

    باز یک مفتخور دیگر نظر داد . یک سئوال : ایا کارت خوان این جماعت هم که برای هر جلسه و حد اکثر برای ۴۵ دقیقه بیش یک جراح مغز و اعصاب و در حدود ۵۰ ملیون درامد دارند به سیستم مالیاتی وصل است

    نظرات شما -
    • بهنام
      22

      آقای داد و بیداد
      گویا فشار رویت خیلی زیاد است که خزعبلات می‌بافی !!!! اگر می بافی بیطرف بباف
      فوتبالیستی که قراداد یک فصل او ۲۰ الی ۳۰ میلیارد تومان است و مالیات هم نمی‌دهد و در کلیه امور هم اظهار نظر و زرررت می‌دهد چرا از جیب مبارکش جهت فقرا و ‌‌‌‌‌.‌‌.‌.‌ دست در جیب نمی‌کند و فقط شعار داده تا فالورهایش بالا برود و امثال تو لال هستی و اسمی از آنان نمی‌بری .

  • درود
    3

    با علی کریمی موافقم.

  • ناشناس
    6

    یک مفت خور که یک ریال مالیات هم نمی دهد بزرگتر از دهانش حرف زد

  • ناشناس
    1

    بزودی باید دکان بسته الفرار کنی برای عمو
    پوتی نوحه بخوانی در وصف مظلومیت ارتش
    سرخ که چگونه لت و پار شدن

  • ناشناس
    2

    شما که ادعای نوکری امام حسین را می‌کنید چرا در مقابل مداحی برای امام حسین پول‌های کلان میگیرید پس هدف پوله نه امام حسین درضمن خود بنده هم موافق نطر علی کریمی هستم

  • ناشناس
    1

    عشق یعنی جلسه ای یک میلیارد .

  • ناشناس
    2

    به نظرمن تمام مراسم مذهبی واعیاد. هیچ کس پول نگیرد وافتخاری کار کند

  • ناشناس
    2

    گریه انداختن مردم و اشک ریختن مردم چه سودی داره انسانیت باید ترویج بشه گفتار نیک کردار نیگ پندار نیک شما می خواهید با دعا مملکتو اداره کنید

  • لبب
    1

    آره راه مفت خوری شما وآخوندا با ملت همیشه در صحنه وعقب مانده بسته نمی شود

  • ناشناس
    0

    تمام سال به داد فقرا برسن چه اشکالی دارد، مواد غذایی مثل برنج، ماکارونی، روغن، قند، شکر، چای، مرغ وگوشت و... رابه دست این بنده های خدا برسانند در راه امام حسین، ع، در والا خیلی ثواب دارد.

  • 0

    جواب به آقای بهنام، وقتی بخاطر کرونا مدارس آنلاین شد همین آقای علی کریمی میلیارد تومان برای بچه های مناطق محروم موبایل تهیه کرد حداقل میخوای گناه کسی را بشوری اول تحقیق کن که بر گردنت نماند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نذری دادن به خودی خود بد نیست ،باعث میشه کودکان مشتاق بشن در این مراسم شرکت کنند و در کنارش آموزه‌های دینی بیاموزند...
      البته هر چیزی سر جای خودش اگر همه ی مردم ما خمس و زکات مالشون رو بدن هیچ فقیری در کشور نمی‌مونه مراسم نذری هم مورد انتقاد قرار نمی گیره...

  • ناشناس
    6

    فعلا پرچم ما بالاست کافرهای سلبریتی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منظورش پرچم مفتخوری و دله دزدی است

  • ناشناس
    0

    شاعران مردند تو شاعر شدی

  • ناشناس
    1

    بلبشوی دخل و تصرف ضد قرانی در دین و مذهب تا کی باید ادامه یابد؟؟؟!!!
    ---
    در کشور ما دین خدا با سکوت مراجع دین و بی تفاوتی حکومت دینی که دین و مذهب را مدیریت می کند ؛ ارزشهای الهی با قرآن ستیزی و علم گریزی شده اند بازیچه ی مداح و حمال و رمال روضه خوان و شاعر وهمه ی مردم که بی هیچ بازدارنده و بی هیچ آموزش علمی قرآنی منضبط هرچه را بخواهند بنام دین و مذهب آمیخته با انبوه خرافات و من در آوردیها و جعلیات ضد قرآن و عقل و با هیچ قید و شرط بنام مقدسات به ذهن مردم تزریق می کنند .
    در چنین وضعیت دین گریز بلبشوی بی بند و بار هرگز نمی توان از هیچ فردی خرده گرفت که چرا بی ضابطه و با پرخاش از برخی مسایل که بنام دین و مذهب با قرآن ستیزی عرضه می شوند انتقاد می نماید؟؟؟!!!
    شما را به خدا قسم بگویید ؛ پس از پیروزی انقلاب اسلا می تا کنون از جانب مراجع دین شناسی و متولیان آموزش و تبلیغ دین و از جانب نظام منسوب به دین چقدر سازمانه یافته و قانونمند تلاش شده است انچه که بنام دین و مذهب در کشور عرضه می گردد باید با هماهنگی و انسجام با حقایق محکم و مفصل شناختهای فرهنگ الهی اصیل دین داری و مذهب داری قرآن و اصول منطقی استدلال عقلی عرضه شود؟؟؟!!!
    چقدر به همه ی مردم تاکید شده است که سخن از دین و مذهب همیشه منضبط و عالمانه و بی خدشه و با دلایل و شواهد و قراین قطعی قرآنی و عقلی باید عرضه گردد؟؟؟!!!
    چقدر به اکثریت ناآگآه مردم و به مداحان و شاعران و روضه خوانان و سایر منبریان جاهل و غافل یا سود جو تاکید شده است که هرگز حق ندارند ؛ بنام دین و مذهب با سوژه قرار دادن نام پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت و با دانش ناچیز خود و با نادیده گرفتن اصول علوم قرآن و تفسیر و حدیث و روایت و سایر علوم عقلی دین و مذهب ، در مسائل دین و مذهب با نادیده گرفتن قرآن و عقل هیچ دخل و تصرفی داشته باشند؟؟؟!!!
    تا کنون بعنوان یک حکومت دینی چه قوانین و ضوابط علمی اجرا پذیر و سازمان یافته و باز دارنده و قابل درکی ای را ، برای سخن گفتن از دین و مذهب و برای حفظ عالمانه و منضبط حرمت و قدسیت الهی دین و مذهب و برای جلو گیری از هرگونه دخل و تصرف متضاد با قرآن و عقل در دین خداوند و در مکتب توحیدی قرآنی مذهب تشیع علوی ؛ وضع و اجرا کرده و صادقانه و با جدیت علمی همیشه پیگیری کرده ایم؟؟؟!!!
    این یک واقعیت موجود انکار ناپذیر است که سخنان ورزش کار معروف علی کریمی هر چند هم تلخ و نا منضبط ؛ ولی بتاکید بازتاب علم گریزی در عرضه ی دین و مذهب در کشور ما است .
    بی تردید مسئولیت گریز ناپذیر پاسخگویی علمی قرآنی و عقلی این وضعیت فاجعه بار را ، که در همه جا رواج یافته است ؛ همه ی دین شناسان و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب به دوش دارند که دین و مذهب را با سکوت و بی تفاوتی و یا با مدارای خود ؛ بمانند یک بازیچه ی بی ارزش در معرض دخل و تصرف منفعت طلبان و اکثریت مردم نا آگاه ؛ بی دفاع و بی هیچ دخالت عالمانه ای رها کرده اند!!!
    این یک مسئولیت گریزی فاجعه آفرین هلاکت بار است و خشم بزرگ خدارا بر می انگیزد که ما به ایجاد نظام اسلامی در ایران افتخار کنیم و لی دین خدا و مذهب تشیع را بی هیچگونه دفاع عالمانه ی سازمان یافته قرآنی و عقلی در دست سود جویان و اکثریت مردم نا آگاه بمانند یک بازیچه ی بی ارزش ؛ بی دفاع رها کنیم و از پیامدهای شوم جبران ناپذیر فراگیر چنین وضعیتی غافل و نسبت به اصلاح خدا پسندانه ی علمی قرآنی و عقلی این وضعیت بی تفاوت بمانیم!!!
    نادیده گرفتن اتمام حجتها و هشدارهای وحی الهی ؛ عذاب آفرین است و این عذاب ؛ بشر سرکش را غافلگیر می کند و هنگام فرا رسیدن عذاب الهی هیچ فرصتی برای اظهار پشیمانی و توبه برای بشر سرکش باقی نخواهد گذاشت!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فاجعه آفرینی رسانه های همگانی علیه دین و مذهب چها که نمی کند؟؟؟!!!
      ---
      مایه ی بسی تاسف و غم و اندوه است که ملاکهای ارزیابی قرآنی و عقلی مسایل رایج بنام دین و مذهب در پایگاه روشنگری و در بسیاری از رسانه های همگانی رنگ ببازند و این پایگاه ها برای حفظ حیثیت تقلبی دین فروشان من در آوردی پرور و خرافه گستر و مروج جعلیات ضد قرآن و عقل ؛ روشنگریهای قرآنی و عقلی را بی هیچ بیم از خشم خانمان بر افکن خداوند بپای ترهات دشمنان قرآن و عقل بی رحمانه و بی پروا و بی هیچ بیم از سرانجام شوم و از عذاب الهی ابدی دشمنی با قرآن ؛ قربانی کنند!!!
      رواج چه وضعیتهای فاجعه آفرین هلاکت باری را افسوس در سایه پرچم نظام دینی ، بی خیال نسبت به حساب و کتاب سخت خداوند در آخرت که دل پیامبر و اهل بیت را داغ دار می کنند بگونه ای روزمره با آه و حسرت و غم فراوان و با بدنام کردن دین خدا و منفور ساختن مذهب اهل بیت مظلوم پیامبر که در همه جای ایران روز به روز بجای دفاع از حقایق قرآن فرا گیر می شوند ؛ که مشاهده نمی کنیم!!! .
      خداوندا به عزت و جلال بی همتایت قسمت می دهیم نجات ما را از رواج روز افزون این و ضعیت دشمنی هلاکت بار آشکار که علیه حقایق قرآنی همه جا را فرا گرفته است ؛ تعجیل و شتاب ببخش ؛ آمین!

  • محمود
    0

    یه عده مفت خور وانگل دارند از راه دهان عین زالو میخوردند. برید عین یک مرد کار کنید نان بازوتان را بخورید بعد بیاید نظر بدید.

  • یک ایرانی
    0

    #با_علی_کریمی_موافقم

  • ناشناس
    0

    سرنوشت شوم دین ستیزان قرآن گریز در دنیا و آخرت چبست؟!
    ---
    هیچ تردیدی وجود ندارد در دین ستیزی و قرآن گریزی افراد و گروه هایی که با اصرار مردم را از حقایق روشنگریهای قرآنی و عقلی با ترویج خرافات و من در آوردیها وجعلیات محروم می سازند .
    جایگاه حتمی این افراد و گروه های دین ستیز و قرآن گریز و خرافه گستر بحکم هشدارها قرآن ؛ قعر جهنم در کنار شیطان پلید است .
    هیچ شفاعت و بخششی در قیامت شامل حال این افراد و گروه ها نمی شود .
    نفرین خداوند و خلایق و پیامدهای شوم جبران ناپذیر این نفرین بحکم قرآن ، در دنیا و آخرت ، همیشه دامن گیر این نگون بختان است .
    این سرنوشت هیچگاه این دشمنان گستاخ را که بی توبه و پشیمانی در دنیا ؛ بر دشمنی علیه روشنگریها قرآن و عقل اصرار می ورزند هرگز رها نمی کند!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها