مرگ یک هنرمند طراح بر اثر ابتلا به کرونا

احمد مسعودی که از او به عنوان پیشگام طراحی استاندارد در سردر سینماها یاد می‌شود هفتم مردادماه به آرامگاه ابدی خود بدرقه شد.

مرگ یک هنرمند طراح بر اثر ابتلا به کرونا

احمد مسعودی یکی از هنرمندان قدیمی است که سابقه‌ای طولانی در طراحی پوسترهای سینمایی داشته و دو روز قبل در سکوت خبری براثر کرونا از دنیا رفته است.

رسول توکلی - بازیگر - که دوستی ۴۰ ساله‌ای با مسعودی داشته، بیان کرد: آقای مسعودی دو شب قبل در بیمارستان و در سن ۸۳ سالگی به دلیل آنکه به کرونا مبتلا شده بود و بیماری زمینه‌ای هم داشت، درگذشت و امروز جمعه هفتم مردادماه در قطعه هنرمندان (در جوار مزار باقر صحرارودی -بازیگر -) به خاک سپرده شد.

مرگ یک هنرمند در سکوت خبری

مرگ یک هنرمند در سکوت خبری

مرگ یک هنرمند در سکوت خبری

او درباره اینکه از این هنرمند با کارنامه پرباری که در عرصه کاری خود داشته، خبری نبوده و حتی از درگذشتش نیز خبری منتشر نشده است، گفت: متاسفانه ایشان خیلی مظلومانه از میان ما رفت و من که ۴۱ سال با ایشان زندگی کردم خوب می‌دانم که در چه زمینه‌هایی فعال بود. آقای مسعودی برای سردرهای سینما که در گذشته به شکل خاصی بود و برای جذب مشتری از شیوه‌های غیر استاندارد و غیراخلاقی استفاده می‌شد، طراحی‌های جدیدی به کار برد و می‌توان او را بنیانگذار سردرهای سینما با پوسترهای طراحی شده‌اش دانست، چرا که به جای مونتاژ تصاویر از نقاشی استفاده می‌کرد. 

مرگ یک هنرمند در سکوت خبری

توکلی با اشاره به اینکه احمد مسعودی نقاشی با گواش را نیز به راه انداخت و تصاویری از چهره‌های سیاسی مثل آیت‌الله خامنه‌ای و مصطفی چمران کشیده بود، ادامه داد: بسیاری از هنرمندان مطرح این حوزه مثل محمود زرین‌قلم از شاگردان احمد مسعودی بوده و با برخی مدیران سینمایی که صحبت می‌کردم یاداور شدم پیام‌های تسلیتی که مقامات کشوری برای درگذشت آقای (حبیب) صادقی صادر کرده‌اند در حالی بوده که خود آقای صادقی از شاگردان آقای مسعودی بود.

مرگ یک هنرمند در سکوت خبری

وی ادامه داد: فعالیت‌های مسعودی فقط در این زمینه نبوده و او طراحی اولین اسکله ایرانی را که بنده در جزیره قشم رئیس اجرایی آن بودم، برعهده داشت. این طراحی (اسکله‌سازی) و اختراع آن در ۴۴ کشور صنعتی دنیا از جمله آمریکا به ثبت رسیده است تا دلیل بر آمیختگی هنر و صنعت در کار او باشد. با این حال در شرایطی که از احمد مسعودی به عنوان استاد تبلیغات یاد می‌شود خودش خیلی مظلومانه رفت و ما را تنها گذاشت. 

مرگ یک هنرمند در سکوت خبری

مرگ یک هنرمند در سکوت خبری

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خب که چی ؟؟ چه کار کنیم ؟؟ به ما چه!!!

  • ناشناس
    0

    مزدور بود نه هنرمند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها