جعفر جنی کیست و کوچه جعفر جنی کجاست؟

اهالی محله امامزاده حسن (ع)، کوچه شهید «محمود نیک‌پی» را به نام کوچه «جعفر جنی » می‌شناسند، اما جعفر جنی کیست و در این کوچه چه می‌کرده است؟

جعفر جنی کیست و کوچه جعفر جنی کجاست؟

شیوه کاسبی «جعفر علی‌اکبر» باعث شده این نام روی کوچه شهید نیک‌پی بماند.

او از قدیمی‌ترین کسبه بازار پوشاک امامزاده حسن (ع) است که از سال‌ها پیش به جعفر جنی معروف شده است.

او می‌گوید : « آن زمان که کوچه و خیابان‌های اینجا خاکی بود و در محله امامزاده حسن (ع) فروشگاه پوشاک یافت نمی‌شد، تولیدی‌های پوشاک پایتخت را زیر پا می‌گذاشتم تا لباس‌های ارزان‌قیمت تهیه کنم و با سودی ناچیز به مردم کم‌بضاعت اینجا بفروشم.

من ٢ دهنه مغازه بزرگ داشتم که تا سقف آن لباس چیده شده بود. اما تر و فرز بودم و هر ٢ مغازه را همزمان می‌چرخاندم. مشتریانم که می‌دیدند در چشم بر هم زدنی جلویشان ظاهر می‌شوم و سفارش خریدشان را انجام می‌دهم به من لقب «جن» دادند. »

کم‌کم آوازه جعفر جنی ارزان‌فروش تا محله‌های دیگر هم رسید و این کوچه به نام کوچه جعفر جنی معروف شد. علی اکبر روزهایی را به خاطر می‌آورد که مردم محله‌های مختلف شهر، جلوی مغازه اش صف می‌کشیدند و او با قناعت و خوش‌انصافی درآمد قابل توجهی به دست می‌آورد.

 جعفر جنی کیست و کوچه جعفر جنی کجاست؟

علی اکبر اکنون صاحب یکی از فروشگاه‌های پوشاک کوچه شهید نیک‌پی است و دیگر مثل گذشته سرش آنقدر شلوغ نیست که مجبور شود مثل جن جلوی مشتریانش ظاهر شود، اما باز هم اهالی امامزاده حسن (ع) این کاسب خوش اخلاق محله را به نام « جعفر جنی» می‌شناسند. علی اکبر دوست ندارد تصویرش در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شود.
منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این کوچه عشقه!واقعا قابل وصف نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها