حمله کیهان به رفتار نوید و فرشته روی فرش قرمز کن

رفتار یک بازیگر پرهیاهوی سینما و همسرش در حاشیه جشنواره فیلم کن، با انتقادات بســیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران مواجه شده است.

حمله کیهان به رفتار نوید و فرشته روی فرش قرمز کن

نمایش «فرهنگ ایرانی- اسلامی» هنر می‌خواهد که شما ندارید! بازیگران و فیلم‌ســازان ایرانی حاضر در هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن، با پوشش، اظهارات و رفتارهای مشمئزکننده و دور از شأن هنرمند ایرانی، آبروی خود را بردند! جشــنواره فیلم کن، باز هم شاهد نمایش فیلم‌هایی در جهت تحقیر مردم ایران و همچنین رفتار تحقیرآمیز عوامل این فیلم‌ها بود! اغلب فیلم‌های ایرانی پذیرفته‌شــده در این دوره از جشــنواره کن فرانسه، در جهت سیاست‌های ضدایرانی مدیران این جشنواره هستند.

بنابر اظهارات و مطالب منتشرشده از سوی خبرنگاران و منتقدان ایرانی حاضر در کن، این فیلم‌ها تصویری نامطلوب از ایرانیان را نمایش می‌دهند.

فیلم‌هایی که با واکنش سرد منتقدان جهانی نیز مواجه شده‌اند و اغلب، نمرات پایینی دریافت کرده‌اند. نکته قابل تأمل این است که برخی از منتقدان داخلی، اقدام به انتشار ترجمه‌هایی تحریف‌آمیز از نقدهای منتقدان خارجی بر فیلم‌هایی چون «برادران لیلا» نموده‌اند در حالی که متن اصلی این نقدها، با آن‌چه ترجمه شده تفاوت محتوایی دارد.

نوید محمدزاده و فرشته حسینی

در این دوره از جشنواره فیلم کن نیز شاهد تکرار حضور بی‌ثمر و منفعل مدیران سینمایی هستیم. با این که جشنواره فیلم کن، همواره رویکردی ایران‌ستیزانه داشته اما مدیران سینمایی ما به جای اعتراض و اتخاذ سیاستی هوشمندانه در مواجهه با این جشنواره، با حضور منفعل و توریست‌مآبانه خودشان، موجب رسمیت بخشیدن به این جشنواره از سوی جمهوری اسلامی ایران شده‌اند!

به جــای فیلم‌ها، این حضور پرحاشــیه بازیگران در جشــنواره کن اســت که بحث‌برانگیز شده است. متأسفانه برخی از بازیگرها که ادعای روشنفکری هم دارند، با پوششی غیرمتعارف و خلاف شأن بانوی ایرانی بر فرش قرمز کن حضور یافتند. حتی پوشش یکی از این بازیگرها، از شــدت مضحک بودن سوژه طنز در فضای مجازی شده است! ضمن این که رفتار یک بازیگر پرهیاهو و همسرش در حاشیه این جشنواره، با انتقادات بســیاری از سوی هنرمندان و اهالی فرهنگ در ایران مواجه شده است. رفتاری که با حجب و حیای انسان ایرانی در تضاد است.

متأســفانه افرادی که طی ســال‌های اخیر به عنوان هنرمند و ســلبریتی به نمایندگی از ســینمای ایران روی فرش قرمز و در مراســم و محافل جشنواره کن حضور می‌یابند، به جای جان بخشــیدن به فرهنگ ســرزمین مادری خودشان، به حاشیه‌سازی‌های مبتذل دست می‌زنند.

بدون تردید، حاشیه‌سازی، نیازی به توانایی و ذوق و هنر ندارد اما فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، سرمایه‌ای وزین و ارزشمند است که به نظر می‌رســد سینماگرانی که امسال در جشنواره کن حضور یافته‌اند، سواد و هنر لازم برای نمایش آن را ندارند!

حمله روزنامه کیهان به نوید محمدزاده و فرشته حسینی: با حجب و حیای انسان ایرانی در تضادید

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • پدر
    5

    دمشون گرم بسيار كار خوبي انجام دادن . در كشور ما دوستي ، عشق و محبت ممنوع است ولي دزدي ، اختلاص و ريا مجاز ...... ياد بگيريم همسر و فرزندان و خانواده خود را با عشق و بوسه همراهي كنيم . اونهايي كه با اين كار مشكل دارند نگاه نكنند و نبوسند .... كسي كه مخالفه ذهن بيماري داره ... اصلا كسي كه با بوسه مخالفه بزاره بره

  • ناشناس
    3

    چرخنده در غالب حجاب میاد این همه عشوه میریزه چی؟ گرانی پدر مردم را در اورده چی؟

  • میخکوب
    3

    حسین شریعت مداری تاب دیدن زیبایی زن و شوهر را ندارد چون خودشو در آینه دیده است.

  • ناشناس
    4

    یه مدتی پاچه کسی نگرفتی حالا دوتا دوتا می گیری؟؟

  • ناشناس
    3

    خانم فرشته حسینی شما به عنوان یک زن با اصالت افغان ولی به عنوان بازیگر ایرانی به این جشنواره رفتی و نماینده زنان ایران معرفی شدی و حق نداشتی به اسم زن ایرانی این رفتار زشت رو نشون بدی و مایه سرافکندگی فرهنگ و نجابت زن ایرانی بشی

  • علی
    2

    مواضع روزنامه کیهان برای مردم هیچ اهمیتی نداره چون اصلا مردمی نیست شما خبری از کیهان و شریعتمداری نمیبینید که با کامنتهای منفی مردم پر نشده باشه کار این دو هنر پیشه هم چیزی که تقریبا اکثر جوونا خواهان اون هستند و دارن تو کوچه خیابونا یواشکی انجام میدن همه هم دیدن همه هم میدونن میخوان راحت باشن طرف با زنش هم راحت نباشه با کی باشه تو فضای عمومی هست که باشه چه میشه مگر از اون طرف اخوند حکومت تو تلویزیون میاد میگه ای خانوما اگر شوهرتون هر جا طلب کرد صبر نکنید حتی تو پراید حتی رو شتر از اینطرف میگن چرا زنشو ماچ کرده

  • ؟
    3

    کیهان چرا به گرانی های بی حساب و کتاب حمله نمی کند ؟ در این مورد لال است اظهار نظر کند ؟

  • ناشناس
    3

    یک پاچه خواری که تا دیروز سر سفره بابا نون گیرشون نمی‌آمده بخورن
    حالا برای ملت ادای اسلامی میگیره برو عمو خودتو جمع کن
    اینهمه مشکلات تو کشور است فقط چسبیدی به اینا
    برو یقه اون بچه آقا زادهارو بگیر که چاره‌ای میکنن

  • ناشناس
    2

    کی قراره از درد مردم بگید؟!
    کسی که نمیتونه شکم بچه هاشو سیر کنه براش چه اهمیتی داره یه شوهری زنشو بوسیده؟!!

  • ناشناس
    3

    حیاازنوع شریعتمداری !!!!!!!!!!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها