عروسک ساز خرمشهری برنده صلح جهانی شد

آثار بانوی عروسک ساز خرمشهری، برگزیده جشنواره صلح جهانی شد.

عروسک ساز خرمشهری برنده صلح جهانی شد

فاطمه اعزازی بانوی هنرمند خرمشهری که موفق به کسب عنوان برگزیده در جشنواره صلح یونسکو شد حالا قرار است آثارش را برای بازدید عموم در موزه عروسک شهر اوز عرصه شود. 

این بانوی هنرمند بیش از ۶عروسک غول پیکر و افزون بر ۶۰ عروسک مختلف دیگر را ساخت و تولید کرده است.

عروسک های خیمه شب بازی با شخصیت های ملی به ارتفاع یک و نیم متری قرار است برای نخستین بار به صورت نمادین در موزه اوز در جنوب استان فارس در معرض دید عموم قرار گیرد. 

اعزازی3

این بانوی هنرمند از نبود مکان برای تولید آثار هنری گلایه کرده و راه اندازی موزه عروسک برای ایجاد روحیه نشاط میان کودکان و سایر اقشار جامعه را خواستار شد.

اعزازی4

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خرمشهر در این رابطه گفت: در شهر، صنایع دستی منحصر به فردی تولید می شود که تولیدات عروسک در حد جهانی است. 

اعزازی-5

سجاد پاک گوهر در رابطه با اختصاص محلی برای عرضه عروسک نیز توضیح داد: امکان اختصاص محلی انحصاری وجود ندارد اما پیگیر هستیم تا محلی برای عرضه صنایع دستی صنعتگران خرمشهر در نظر گرفته شود. 

اعزازی6

او اختصاص تسهیلات برای تولید آثار دستی و هنری و همچنین اختصاص وام برای کمک هزینه توسعه کارگاه را از جمله حمایت های دولتی از هنرمندان و صنعتگران برشمرد.

اعزازی1

فاطمه اعزازی دارای مدرک کارشناسی نقاشی، حدود ۲۰ سال است در زمینه طراحی و ساخت عروسک‌های غول پیکر و انواع عروسک‌های محلی و نمایشی فعالیت دارد. بخشی از فعالیت‌ها و افتخارات وی عبارتند از: نفر اول مسابقات نقاشی راهیان نور دانشگاه آزاد اسلامی آبادان، ایجاد کارگروه نقاشی انجمن هنر‌های تجسمی اهواز، مسئول موسسه هنری ارتا روبوت، شرکت در چندین نمایشگاه و جشنواره ملی، اجرا و ساخت انواع مجسمه، سفالگری و عکاسی.

اعزازی7

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها