۲ فیلم اول فرهادی در آمریکا اکران می‌شود

کمپانی آمریکایی حق اکران نسخه بازسازی شده دو فیلم «رقص در غبار» و «شهر زیبا» دو ساخته بلند و نخست اصغر فرهادی را در اختیار گرفت.

۲ فیلم اول فرهادی در آمریکا اکران می‌شود

به گزارش ددلاین، نسخه ترمیم شده دو فیلم «رقص در غبار» و «شهر زیبا» از ساخته‌های اصغر فرهادی با کیفیت ۲k از سوی کمپانی «Film Movement Classics» در سال جاری میلادی در سینماهای آمریکا و سامانه‌های نمایش آنلاین اکران خواهد شد. 

فیلم «رقص در غبار» محصول سال ۲۰۰۳ با بازی یوسف خداپرست، باران کوثری و فرامرز قریبیان، داستان زندگی جوانی به نام نظر است که در مینی‌بوس با ریحانه آشنا می‌شود و ازدواج می‌کنند، اما حرف‌های ناپسندی که در مورد مادر ریحانه وجود دارد او را مجبور می‌کند تا ریحانه را طلاق بدهد و ...

«رقص در غبار» در سال اکران خود موفق به کسب جوایز بهترین کارگردانی، فیلمنامه و نقش مکمل مرد از جوایز فیلم آسیاپاسیفیک و جایزه ویژه منتقدان روسی از بیست و پنجمین جشنواره فیلم مسکو شد. 

فیلم «شهر زیبا» دیگر ساخته اصغر فرهادی محصول ۲۰۰۴ با نقش‌آفرینی ترانه علیدوستی، حسین فرضی‌زاده و فرامرز قریبیان نیز موفق به کسب جایزه بزرگ هیات داوران از جشنواره فیلم ورشو و جایزه ویژه هیات داورن از جشنواره فیلم هند شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در کانون اصلاح و تربیت شهر زیبا نوجوانان زندانی با خواست «اعلا» جمع می‌شوند تا هجدهمین سالروز تولد «اکبر» را جشن بگیرند. اکبر متهم است دو سال پیش دختری را کشته و حالا زمان قصاص اوست و دوستش اعلا بعد از آزادی در تلاش است تا رضایت خانواده مقتول را بگیرد و دوستش را از طناب دار نجات دهد اما او در این جریان ناخواسته عاشق خواهر اکبر می‌شود...

«مایکل روزنبرگ» رئیس کمپانی «Film Movement Classics» در این باره گفت: «در طول دو دهه گذشته، فرهادی دوران حرفه‌ای بسیار موفقی را به عنوان فیلمساز تجربه کرده است و همچنان با ساخت فیلم‌های موفق از «جدایی» و «فروشنده» تا فیلم «قهرمان» به تکامل حرفه خود ادامه می دهد، اما علاقه‌مندان به سینما مطمئنا از تماشای نسخه ترمیم‌شده فیلم‌های «رقص در غبار» و «شهر زیبا» به عنوان دو جواهر سینمایی نخست او شگفت‌زده خواهند شد. 

کمپانی «Film Movement Classics» قرارداد ترمیم و اکران دو فیلم «رقص در غبار» و «شهر زیبا» را با کمپانی نوری پیکچرز به ریاست کتایون شهابی و به نمایندگی از اصغر فرهادی منعقد کرده است. 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها