چرا خبرفوری رسانه مهمی است؟

دکتر مصطفی انتظاری هروی / مدیرمسئول خبرفوری

چرا خبرفوری رسانه مهمی است؟

از دیروز که خبر انتصاب من به عنوان مدیرمسئول خبرفوری منتشر شد، پیام‌های تبریک، کامنت‌های پرسش‌گرایانه و گاه متفاوتی -البته همگی محبت آمیز - دریافت کردم که نشان از دیدگاه‌های مختلف درباره کار رسانه داشت.

این شد که تصمیم گرفتم از نگاه کاملا شخصی توضیح دهم که چرا خبرفوری برای من رسانه مهمی است و در این مقطع از کار حرفه‌ای خود در حوزه رسانه، چنین مسئولیتی را پذیرفتم.

اول اینکه خبرفوری جمعی دوستانه است که با بنیانگذار آن ۱۳ سال از نزدیک همکار و دوست بوده و او را از معدود دلسوزان واقعی کشور می‌دانم. بی اغراق و به‌عنوان دانش‌آموخته علم سیاست، بر این باورم که امثال او در فضای رسانه، اگر نه نایاب، که حتما کمیاب هستند.

دوم اینکه خبرفوری نماد رسانه‌ای در عصر نوین است. فضای مجازی کار را برای شیوه‌های سنتی رسانه‌داری سخت کرده و خبرفوری نمودی از کنش حرفه‌ای رسانه‌ای در یک فضای جدید است که بیشتر و بیشتر فراگیر می‌شود و کار در چنین فضایی به زودی ناگزیر خواهد بود.

سوم، خبرفوری مخاطبانی میلیونی، متنوع، متکثر - بسیار فراتر از رسانه‌های سنتی - از جنس مردم واقعی (و نه بدنه اجتماعی احزاب یا طبقات علمی، فرهنگی یا اقتصادی ویژه) دارد که اثرگذاری بر آنها به مراتب مهمتر از گپ و گفت روشنفکرانه در بسترهایی با حلقه‌های بسته مخاطب است.

چهارم هم اینکه خبرفوری یک تجربه موفق کارآفرینی است که دست‌کم بر معیشت ۸۰۰خانوار اثر گذاشته و بر تجربه کاری ده‌ها جوان نخبه کشور افزوده است و الگویی برای شکل‌گیری کسب و کارهایی دیگر شده که این اکوسیستم نوظهور را رونق داده‌اند.

دست‌کم به این چهار دلیل، در پنج سال گذشته همراه با یک تیم حرفه‌ای بوده‌ام که خبرفوری را تبدیل به برندی نام‌آشنا کرده‌اند و اکنون به خود می‌بالم که مسئولیت حقوقی دفاع از عملکرد این همکاران را برعهده گرفته‌ام.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • راوی
    2

    امیدوارم کماکان با مردم و انعکاس دهنده مشکلات و رنجها و نظرات آنان باشید و هشدار دهنده به مسئولینی که بر اثر سیاست زدگی و روزمرگی و یا تضاد منافع از راه درست فاصله میگیرند برای شما و همکارانتان ارزوی توفیق وسلامت دارم......

  • محسن
    0

    کامنت های متفاوت ( که منتشر نکردید) رو خوب اومدید.. در ضمن از پرانتز گزینه سوم اصلا خوشم نیومد. ( البته امیدوارم نگید به درک که خوشت نیومد) و تشکر بابت به رای گیری گذاشتن فرم جدید سایت خبر فوری.. امیدوارم نظرهای منفی احتمالی، باعث بشه به شکل قبل برگرده.. واقعا فرم قبلی خیلی منظم تر بود..

  • علی
    0

    البته ایشان شوخی می کنند مخاطب میلیونی را

  • داودی
    0

    درود بر اقای دکتر انتظاری شما با تعویض صفحه اصلی خبر فوری عده بیشماری از خوانندگان خود را از دست دادید اگر مردم برای شما مهم هستند لطفا امار بگیرید ببینید اکثریت مشتاق صفحه قبلی خبر فوری هستند این صفحه ارائی فعلی را همه سایت ها دارند و مردم کلاف سر در گم میشوند

    نظرات شما -
    • سیاوش سلطان
      3

      عزیز برادر سواد رسانه ای دیجیتال ات را بیشتر کن ، دلیل ندارد به علت سمتی بودن عده ای از بکارگیری سیستم های جدید خودداری شود👌

  • محمد
    0

    از وقتی سایت تغییر کرده من ترجیح میدم شهر خبر رو چک کنم به جای خبر فوری
    فرمت سایت خیلی بد شده
    سایت پراکنده و شلخته شده
    تبلیغات و خبرهای ویدیویی خود بخود پخش میشوند و بسیار آزار دهنده هست
    رنگ سایت اصلا جالب نیست
    تبلیغات در هر جایی که انگشت میزاریم روی صفحه گوشی نمایش داده میشه و کار کردن با سایت بسیار ازار دهنده شده.
    لطفا به طوری جدی این موارد رو بر طرف کنید

  • سیاوش سلطان
    0

    تبریک ندارد ، چون مسئولیت سختی است
    اما با توجه به دشمنان وطن و جریان های منفعت طلب به جای زیر سلطه رفتن دشمنان برای پیشرفت کشور و دفاع رسانه ای از وطن فعالیت کنید
    به خصوص تیترهای جناحی و گمراه کننده را کم کنید
    جنگ رسانه از هر سلاحی قویتر است
    پایان زندگی مرگ است
    مرگی زیباست که حداقل خودت از آن لذت ببری
    و لذت مرگ وقتی است که برای حقیقت بمیری
    در این امر خطیر از خداوند برای شما طلب کمک دارم🌹

  • میترا
    3

    واسه اینه که تو کچلی و کچلا خیلی کلکن برو مو بکار تا یکی بت یه نظر بندازه شاید بفهمی نباید گروهی برا بعضی خبرها کامنت ضد کشور و انقلاب درست کنی

  • هفت لنگ بختیاری
    1

    شعر محض است.خبر فوری خبر گزاری زرد جیره خور است

  • ناشناس
    0

    خبرفوری قبلی بهتربودنه این خبرفوری

  • شهرام.ر
    0

    سلام. با وجودی که حدود ۳۰ درصد از نظراتم رو که عاری از توهین و تهمت هم هستند باز نشر نمی کنید ، از خبر فوری متشکرم . با خبرگزاری های دیگه ای که همه در مسیر جریان آب شنا می‌کنند متفاوت هستید هر چند که متاسفانه محدودیت آزادی بیان در خبر فوری هم (مث کل ایران) دیده میشود .درمورد شکل جدید خبر فوری هم باید بگم که قبلا آسون تر میشد تمام مطالب رو از هم تفکیک کرده و مطالعه کرد ولی الان یه خورده مث پازل شده (باید وقت بذاریم و دنبال مطالب بگردیم) . برای من آشنا شدن با اخبار واقعی !!!جهان و عقاید مختلف مردم کشورم درباره اون خبرها ، دلیل خواندن خبر فوری است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها